Toon posts:

DVD Speelt in schokjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een DVD-film afspeel met InterVideo WinDVD, daan gaat het beeld in schokjes. Ik heb een Compaq DVD113 DVD-rom op een celeron 600 met 128mb en een riva tnt2 32 mb pci kaart. Ik heb dit probleem ook met andere dvd-decoders. Is hier iets aan te doen?

thx

• vrotsnok
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-01 22:41

vrotsnok

snot vork

Heb je DMA aanstaan? Je computer zou in principe krachtig genoeg moeten zijn voor het softwarematig afspelen van dvd's. Hij kan bij mij ook neg wel eens gaan skippen als de DVD heel erg bekrast is en de speler moeite krijgt met lezen.

specs

Verwijderd

heb je dit met ieder dvd'tje? misschien zit het probleem wel in je dvd speler...

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:49
Op maandag 22 juli 2002 09:18 schreef vrotsnok het volgende:
Heb je DMA aanstaan? Je computer zou in principe krachtig genoeg moeten zijn voor het softwarematig afspelen van dvd's. Hij kan bij mij ook neg wel eens gaan skippen als de DVD heel erg bekrast is en de speler moeite krijgt met lezen.
Denk je :o , zo krachtig is die niet..

Probeer bij het dvd-afspelen is een paar programma's af te sluiten en mogen we nog weten wat voor OS je draait ?

• vrotsnok
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-01 22:41

vrotsnok

snot vork

[url="http://www.gocyberlink.com/english/products/powerdvd/system_requirements.jsp"]http://www.gocyberlink.com/english/products/powerdvd/system_requirements.jsp[/url]

volgens cyberlink zou het iig genoeg moeten zijn. Andere spelers weet ik niet

specs

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 21:34

joskuiper

PapaCooper

Als je onder windows xp draait moet je ff een nieuwe versie van windvd zien te krijgen of gebruik anders een andere. Ik heb dat probleem ook wel 's gehad. Mocht dit niet werken zorg dan iig dat je dvd-speler als master staat.

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 09:23 schreef djgero het volgende:

[..]

Denk je :o , zo krachtig is die niet..

Probeer bij het dvd-afspelen is een paar programma's af te sluiten en mogen we nog weten wat voor OS je draait ?
Ik gebruik windows 2000 professional NL...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 09:18 schreef vrotsnok het volgende:
Ik heb het met alle DVD's... Waar kan ik ergens zien of DMA aan staat? ik heb al gezien bij de eigenschappen van de DVD-rom, maar daar staat niks van DMA...

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 11:43

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op mijn oude K6-2 500 MHz kreeg ik het ook niet goed voor elkaar om vloeiend DVD te spelen, terwijl volgens de software een K6-2 350 MHz voldoende moest zijn. Ik vrees dat je Celly te traag is... ;(

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Op welke resolutie kijk je je DVD'tjes dan? Hoger dan 1024*768 gaat waarschijnlijk niet lukken.

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 19:19 schreef mitch2k het volgende:

[..]

Ik heb het met alle DVD's... Waar kan ik ergens zien of DMA aan staat? ik heb al gezien bij de eigenschappen van de DVD-rom, maar daar staat niks van DMA...
In Apparaatbeheer, Primair en Secundair IDE-kanaal. Ik denk niet dat het aan je processor ligt, want zèlfs een Celeron 1100 moet een DVD wel goed kunnen afspelen.

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 11:43

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op maandag 22 juli 2002 19:29 schreef Farzin het volgende:

[..]

In Apparaatbeheer, Primair en Secundair IDE-kanaal. Ik denk niet dat het aan je processor ligt, want zèlfs een Celeron 1100 moet een DVD wel goed kunnen afspelen.
Een Celeron 1100 wel ja, maar hij heeft een 600... |:(

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Moleman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03-2021
Dit is in ieder geval een oplossing. Ik heb hem er, ondanks een complete systeemupgrade, nog steeds inzitten. Hij geeft namelijk een mooier beeld dan welke software decoder ook. :7

[url="http://www.tweakers.net/aanbod/produkt/6382/a"]http://www.tweakers.net/aanbod/produkt/6382/a[/url]

Work- & gamestation & Huiskamergenot

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 19:29 schreef Farzin het volgende:

[..]

Ik heb de DMA-setting ingeschakeld, en het werkt perfect zonder schokjes :7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gewoon een mpeg kaartje inzetten. mijn PIII-450 met TNT2 blijft ook hangen met DVDs
Pagina: 1