Toon posts:

Pioneer DVD "frontloader"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bij oa. gistron staat de Pioneer DVD speler: "slotin"ofwel: frontloader,te koop: (zoals bij auto - cd-speler.) De specificatie's van een zelfde dvd speler met lade zijn praktisch hetzelfde, alleen de toegangstijd is iets minder (dus hoger).
Maar ik vraag me af wat beter is voor een "langere"levensduur. ook omdat die modellen goedkoper zijn. Het lijkt me zelf mooier dan een lade, maar ik wil er wel een poosje van kunnen genieten. Iemand ervaring met die dingen?

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Ik heb zelf een oude LG fronloader CD-romspeler: in principe maakt het niet veel uit, maar:

er komt makkelijker stof in zonder tray.
+ het laadmechanisme is kwetsbaarder. hij is nog niet stuk na 5 jaar, maar hapert soms :/

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

Ik heb gehoord (en het lijkt mij ook het meest logisch) dat er juist minder stof in een slot-in komt. Omdat als je het cd'tje er in doet, het stof wel tegen gehouden wordt door dat zwarte stofdingetje... Bij een speler met tray kan het stof er gewoon in waaien als ie open staat, en het stof wat op de cd zit verwijnd ook in de speler ...
:)

Ik zou dus zeggen ga voor de Slot-in, heb em zelf ook overigens...

Verwijderd

Heb zelf al 3 jaar een A-Open 6x Slot-In DVD (het model is gewoon hetzelfde als de Pioneer destijds) en het laadmechanisme wordt iedere dag gebruikt. Nog geen probleem gehad. Leest probleemloos CDR / CDRW / DVD.

Waar ik werk assembleren we regelmatig PC's met de Pioneer 16x speed DVD en ook die doen het perfect.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Heb zelf ook een pioneer dvd speler. Maar ik heb zo het idee dat ie lichtelijk meer geluid maakt dat een gewone speler. Kweet niet of dat nou typisch pioneer is of typisch frontloader. Hij werkt verder wel gewoon goed. Kheb m al ruim 2 jaar. Dus misschien maken de nieuwere versies minder geluid.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reply's!
Het lijkt erop dat het dus gewoon goed werkt.
Ik heb het altijd al mooi gevonden, want mijn kast staat op de grond, dus het eject knopje zit altijd aan de onderkant. dat heb ik dus eigenlijk nooit begrepen, want handig is anders. Ik zit nu dus zwaar te denken om die pioneer aan te schaffen. de dvd- speler die ik nu heb begint te haperen. Ik ga nog een poging ondernemen om hem schoon te maken... Als dat niet werkt weet ik wat ik moet kopen :)
Pagina: 1