[Debian3] Noobian vraagje...

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
... ik ben een beetje bang voor *Ux nog... :o

Ik heb een 3GB harddiskje als 2e schijf in mijn systeem zitten, dat standaard al dualboot is (Win XP/98).
Windows XP mag dood wat mij betreft, maar 98 niet. Ik wil hem dus OF tripleboot, OF dualboot /98 maken.

Vernaggelt de Debian install niet mijn bootsectortje? (Van de eerste Fat32 HD... De tweede HD maggie mee doen wat hij wil. Komt dus ook een EXT3 filesystem op denk ik)...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Nee, als je Debian gaat installeren moet je een Linux (ext2 ofzo) en een swap partitie hebben. Deze partities worden tijdens de install automatisch gedetecteerd met de vraag of je ze wilt initialiseren (=formateren.). Hij vraagt ook tijdens de install of je lilo in de bootsector wilt installeren. Daarna moet je in debian windows aan je /etc/lilo.conf toevoegen en je bent klaar.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Heb ik ook nog een debian 3 vraagje :) :

Ik zit nu op Red Hat KDE 3.0, ik zou graag verder willen expirimenteren (met debian 3.0 dus). Ik vindt KDE 3 wel heel erg relaxed werken, en ben ook niets anders gewend. Hoe groot is de stap terug als ik debian met KDE 2.2 installeer ????

voor de beeldvorming: ik gebruik linux 99% als desktop omgeving, dingen waar ik aan hecht: Divx draaien, internetten, af en toe een game. Het gebruikelijke werk dus :)

RH of Debian ???

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik denk dat wel heel veel mensen niet helemaal snappen wat de bedoeling is, om het heel kort te houden: debian 3 (woody) heeft voor een groot deel verouderde software, zoals xfree 4.1 en kde 2.2, de meeste mensen die een desktop os willen gaan dan daarom voor debian sarge (testing) dit is in de allermeeste gevallen stable genoeg om als goede desktop te draaien en recenter. Dus:

als het om enorme betrouwbaarheid gaat -> woody
als je een beetje een redelijk desktop os wilt -> minimaal sarge

* sebas wacht dat die het nu van een aantal debian gebruikers op zn dak krijgt.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 21 juli 2002 23:44 schreef Aetje het volgende:
Ik heb een 3GB harddiskje als 2e schijf in mijn systeem zitten, dat standaard al dualboot is (Win XP/98).
Windows XP mag dood wat mij betreft, maar 98 niet. Ik wil hem dus OF tripleboot, OF dualboot /98 maken.
Wat staat waarop? XP op je eerste HD, 98 op je tweede, of wat? (antwoordt maar in andere topic)
Op maandag 22 juli 2002 00:04 schreef -ProXy- het volgende:
Hoe groot is de stap terug als ik debian met KDE 2.2 installeer ????
Nouja, KDE 3 is gewoon een verbeterde versie van KDE 2.2. Dat wil zeggen dat het er waarschijnlijk wat gelikter uitziet, beter op elkaar aansluit, wat soepeler draait misschien (kben geen KDE expert).
Er zweven trouwens verscheidene KDE3 .debs rond die je in Debian kan installeren. Iemand hier op GoT heeft ze ook gemaakt.
voor de beeldvorming: ik gebruik linux 99% als desktop omgeving, dingen waar ik aan hecht: Divx draaien, internetten, af en toe een game. Het gebruikelijke werk dus :)
Die dingen hangen niet af van KDE :)
RH of Debian ???
Persoonlijke keuze. Mijn voorkeur gaat sterk uit naar Debian.
Op maandag 22 juli 2002 00:08 schreef Sebas het volgende:
debian 3 (woody) heeft voor een groot deel verouderde software, zoals xfree 4.1 en kde 2.2, de meeste mensen die een desktop os willen gaan dan daarom voor debian sarge (testing) dit is in de allermeeste gevallen stable genoeg om als goede desktop te draaien en recenter.
'verouderd' vind ik wat overdreven voor Woody. Het is uiteraard geen bleeding edge software (het is en blijft Debian Stable waar we het over hebben), maar zo heel oud is het niet.
Maar ik ben het met je eens dat voor de desktop Testing meestal prettiger is (ikzelf draai Unstable op mijn desktops).

Maar om het een beetje centraal te houden: Gelieve verder te gaan in [topic=553446/1/25]

Dit topic is gesloten.