Toon posts:

P233, beste koeler? :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb voor een prikkie een P233, mobo en 64 mb geheugen kunnen kopen en dit wil ik gebruiken als 2e systeem om te kunnen klooien voor school enzo. Ik wil die 233 ook zover mogelijk proberen te overklokken, of iig een zo laag mogelijke temperatuur. Ik heb niet zoveel verstand van koelers maar wat is de beste koeler voor een P233 (lol)? Ik weet namelijk niet of je met de koelers die voor P3 geschikt zijn ook een p1/2 kunt koelen :)

Alvast bedankt :)

Verwijderd

is dat een socket 7 plank ?
dan zal een SOCKET A koeler wel passen

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb hier nog een P1 mobo waar moeiteloos een koeler op past die ik ook voor mijn Athlon gebruik. :)
Koop dus een goedkope Spire en zet die erop met 7 volt voor de fan. :)
Dan heb je koeling genoeg. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-02 09:40
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/heatsink/v9a.jpg

>:)

edit:

Nee, ff serieus, volgens mij kan je met elke socket A cooler heel goed af...

Je zou hem misschien zelfs passief kunnen coolen (of is dit onzin?)

Verwijderd

Normaal is zo een cpu koelbaar met een heatsink alleen!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op zondag 21 juli 2002 23:36 schreef -Mous- het volgende:
Je zou hem misschien zelfs passief kunnen coolen (of is dit onzin?)
Nee hoor, dat is geen onzin.
Al moet ik zeggen dat een opgevoerde P1 behoorlijk warm kan worden.
Met een standaard koelertje red je het dan niet meer.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Op zondag 21 juli 2002 23:55 schreef stuartje het volgende:
op een P(II?)233 is dat twijfelen hoor.. zorg dan iig voor een goeie airflow in je kast.

Ik heb hier nog wat ouwe meuk en van een P 200 heb ik een heatsink afgesloopt die ook gewoon op mijn PIII 500 past. Kortom, er past vanalles op ;)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie's

Kunnen jullie eens een paar links geven van die betreffende koelers?

Zal zelf ook wel ff kijken

Tnx :)

P.S Tis een P2 233 Mhz

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Op zondag 21 juli 2002 23:55 schreef stuartje het volgende:
Denk je dat? Waarom zit er dan vrijwel altijd een fan op? Als er passief gekoeld wordt moet dat gebeuren met een hiervoor ontworpen 'open' koeler, waarbij er ook voldoende airflow in de kast moet zijn. (Bijv. Dell en Compaq systemen.)

Voor overclocken kun je idd elke goedkope Socket A koeler gebruiken. (Onderstaand systeempje wordt gekoeld met een Athlon 1GHz-koeler met fan op 5V).

(edit) Nou zeg, moeten wij ook nog URLs gaan geven? Search.
Neem anders de goedkoopste Coolermaster die je kunt vinden.

(edit:) Als het Slot 1 is kun je idd een P3 Slot-koeler gebruiken, of gewoon een P2 koeler :z Merk maakt volgens mij niet uit. (Ze waren bij Memo voor 3 euro of zo te koop laatst >:))

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Een p2 das toch altijd slot1?

Een p3 koeler moet daar wel op passen denk ik.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

ik heb ut zo gedaan >:)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.pluigers/fans4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.pluigers/fans5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.pluigers/fans6.jpg

HOMEMADE :P brakke pics sorry :)

Dit moet mijn P2 266 Koel houden hehe :)

Verwijderd

koop gewoon een heel simpel koelertje, zo heet worden die dingen niet...passieve koeling, zou kunnen word daarintegen best wel warm...

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 22 juli 2002 11:23 schreef Sorcerer_LMB het volgende:
koop gewoon een heel simpel koelertje, zo heet worden die dingen niet...passieve koeling, zou kunnen word daarintegen best wel warm...
Hij wil hem maximaal overklokken zegt hij toch.

Koop een 2e hands alpha delta combo ofzo uit vraag en aanbod. Zet je de fan op 5 volt hoor je niks en heb je een hele goede heatsink. Wil je overklokken de fan op 12volt en blazen maar!!!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Ik heb in mijn server een P2-233 die passief gekoeld is. Met de standaard heatsink (er heeft ook nooit een fan op gezeten).

Het probleem van die oude P2's is de bevestiging van het koelelement. Ik kan die van mij simpelweg niet zomaar verwijderen (SECC1 is het geloof ik, het *kan* wel maar gaat een stuk moeilijker dan de nieuwere slot1-procs)... je kan er natuurlijk wel een dikke fan opschroeven. (Die dingen hebben trouwens ook nog geen multiplier lock, dus daar kan je ook leuk mee klooien >:) )

(temps van mijn P2'tje: +/- 38C, maar als ik de }:O laat loeien zit-ie zo rond te 50C)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Waarom geen waterkoeling, misschien niet voor de hand liggend maar het werkt wel goed. Je kunt het natuurlijk ook bij een gewone koeler houden maar dan zou ik wel een paar blowholes in je kastje maken, op die manier houdt je processor ook het hoofd koel

• m-m
  • Niet online

m-m

Bij de mediamarkt kan je nog voor 10 euro hele dikke heatsinks incl. fan kopen voor socket 7, werkt perfect.

• pinockio
Ik geloof dat het al duidelijk was dat het een slot 1 processor betreft. Daar past een Socket 7 koeler dus niet op :z

• m-m
  • Niet online

m-m

Op maandag 22 juli 2002 18:50 schreef pinockio het volgende:
Ik geloof dat het al duidelijk was dat het een slot 1 processor betreft. Daar past een Socket 7 koeler dus niet op :z
* m-m mept zichzelf wegens niet lezen
ik dacht dat slot 1 er pas vanaf 266 MHz was, vandaar

• pinockio
Mja, de topicstarter was er in zijn eerste post niet duidelijk over ('een P233'). Dat verklaart de verwarring, ook al omdat hij vraagt welke P3 koelers (?!) een P1/2 kunnen koelen.

Een P3 Slot-('Katmai')koeler kan natuurlijk alleen een P2 koelen en een Socket-1-koeler kan alleen een P1 en een P3 Socket-model koelen(Coppermine voor zover ik weet).

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry voor de avge vraag, maar ik weet niet of het een slot1 proc is of niet...

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Sebazztiaan

sebas!

De Pentium MMX serie is er tot 233MHz
De Pentium II begint bij 233MHz

Een Pentium MMX (socket7) is een normale 'chip' (grijs vierkantje met veeeel pootjes)
Een Pentium II(slot 1) is een printplaatje in een zwarte behuizing en moet in een rechte lange sleuf gedrukt worden op het moederbord.

Ik neem aan dat je een socket7 pentium 1 233MMXprocessor hebt en dat volstaat iedere SocketA of Socket370 koeler. (bijv een fcpga P!!! zoals jouw P!!! 667

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, als je mijn vorige posts gelzen had, kon je zien dat het een P2 233 Mhz was...
Pagina: 1