resonerende CPU koeler :-(

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
er resoneert aldoor wat sinds ik een nieuwe CPU koeler dr in heb gezet.. iemand een idee wat er mee aan het trillen is?

Dis een beetje een vage vraag :P maar misschien heeft iemand dit ook wel es gehad en kan die ff vertellen wat bij hem/haar de oorzaak was :)

grtz

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 09:00

RvV

Mijnes ging ook een keer vreemd doen. Daarna gewoon een nieuwe gekocht. Zo duur zijn fannetjes ook weer niet.

Y'24

• Palomar
  • Niet online
ja maar dit is net een nieuwe :(.. maar ik heb hem er net ff uit gehaald en het koelertje dr uit gehaald en laten draaien en ik zie dat als ik hem in een bepaalde positie vasthou (vertikaal | ) dat ie een raar geluid gaat maken.. en in die positie zit ie ook op de processor.. als ik mn kast scheef neerzet dan houdt het ook (zo goed als) op.. maarja kast scheef neerzetten is geen optie :) Het ligt dus denk ik gewoon aan de fan en niet iets wat resoneert..

Ik ga maar weer terug naar de winkel waar ik dat fannetje heb gehaald.. maar ik heb al wel het voedingskanbeltje doorgeknipt en de fan los geschroeft van het koelblok enzo dus ik weet niet of ze me nog wel een nieuwe meegeven... maar hij was maar 2 tientjes.. dus.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 13:27

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik heb ook een hele dure vibrator naast me staan :) M'n hele kast trilt als een gek. D'r lag net een fingerguard los op en die begon me toch een herrie te maken. Ik dacht eerst dat een van mijn fans aanliep ofzo.. Pc uit gezet en dergelijke. Ik kijken, niks te merken. Weer aan gezet weer die herrie. Nog maar eens goed kijken en toen dacht ik ineens aan die fingerguard op m'n kast :)

*RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR* :)

Ik heb 'm er maar naast gelegd nu :)

• Palomar
  • Niet online
nou bij mij is het dus geen loszittende fingerguard (WTF is een vingerbeschermer??).. ik wordt helemaal gek van dat irritante geratel.. het is niet eens zo erg hard maar als je dr op gaat letten is het vet irritant.. ik heb nu de hele tijd keihard MP3's aanstaan om het niet te horen :)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:00

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien trilt je moederbord plaat... had ik ook.... :(

Whatever.

Verwijderd

Mijn fan maakt ook weleens een raar geluid, dat is als ik hem net aanzet. Dan gaat hij laag liggen zoemen ofzo. Is na een half minuutje meestal voorbij, maar wat het precies is en hoe het komt weet ik ook niet.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 13:27

MAZZA

Barbie is er weer!

fingerguard is een moeilijke naam voor zo'n roostertje dat je voor je koelers hangt zodat er niks in kan hangen (je vinger bijvoorbeeld).

Ik noemde het ook gewoon roostertjes maar kwam laatst de naam "fingerguards" tegen. Ze zullen wel zo heten dan !?

• picobyte
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Ik heb weleens gehad dat me CD-rom ineens een boorhamergeluid ging produceren!
Er gingen al gedachtes aan totaal verpulverde en gehakte CeeDees door mij heenB-)maar het was gelukkig maar een schroef die tegen het zijpaneel van mijn kast aan trilde8-)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Ik heb het ook gehad, maar na wat kruipolie bij het draaipunt te doen, draait ie weer als een gek. (een stille gek dan)

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik ga maar weer terug naar de winkel waar ik dat fannetje heb gehaald.. maar ik heb al wel het voedingskanbeltje doorgeknipt en de fan los geschroeft van het koelblok enzo dus ik weet niet of ze me nog wel een nieuwe meegeven... [/quote]Wat denk je zelf....

• Palomar
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 oktober 2000 17:42 schreef Coppertop het volgende:
Wat denk je zelf....[/quote]Ja die verkoop-gast zei zelf dat ik hem moest doorknippen (omdat ie anders niet op mn power aansluiting past) :)

• _Hades_
  • Laatst online: 18:03
ja t ligt gewoon aan het fannetje zelf, ik heb t al eens gehad met een voedingsfan, die ging ook zo zitten ratelen, ik denk dat het komt doordat er misschien te veel speling zit tussen het motorretje en het bevestigingspunt dus gewon ff een nieuw fannetje halen, en probleem is opgelost :)

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:50

johnwoo

3S-GTE

Ik had er vroeger op m'n PII-350 (oem) met (erg) goedkoop koelertje ook last van... Dat ding begon altijd stil, maar na een kwartiertje ofzo ging 'ie resoneren en dat maakte echt een takkeherrie! :) Ik gaf dan altijd een tikje tegen de zijkant van de heatsink met m'n vinger (kast stond bijna altijd open, en toen nog op m'n bureau) en dan was 'ie weer een kwartiertje stil... :)
Dat is zo gegaan totdat ik een keertje nogal nijdig was en hem weer een tik wou geven, maar per ongeluk m'n vinger in de fan zat :( Flinke 'snok', ik schrikken 'shit koeler kapot' (was de enige die ik had), PC uitgezet, bleek dat er 1 fanblaadje uit was. Daarna weer opgestart, nog steeds een goede luchtverplaatsing, geen verschil in CPU-temperatuur, maar: het ding heeft daarna nooit meer geresoneerd! :)
Moraal: gewoon ff je vinger in de fan :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Palomar
  • Niet online
ik heb ook al een paar keer mn vinger dr tegen aan gehouden :) maar dr vliegt echt niet zo een fanblaadje uit hoor...

Ik heb trouwens wel dat ie eerst idd een kwartier weinig geluid maakt en daarna begint met geluid maken (prr.. prr.. prr etc. :().. dr zit dus denk ik idd wat speling in (in een NIEUWE fan :()

Verwijderd

Mijn golden orbje trilt ook als ik hem aanzet. ff de vinger er tegen, en het is weg. Maar als hij ff uitstaat (alleen 's avonds dus), en je zet hem daarna weer aan, gaat ie weer trillen. Gewoon ff de vinger er tegen, en klaar!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

hee dat had ik ook met mijn FKP32.

ik heb als oplossing: pritbuddy gezet tussen mijn moederbord en die plaat waar dat bord aan vastzit.

kleine test om te zien of het bij jou ook zal helpen: Je moet gewoon tegen je bord aanduwen en kijken of ie dan nog trilt> Nee. mijn methode werkt.
Ja, euh iets anders gaan zoeken

Verwijderd

Je moet je koeler wat vaster zetten.

He.HE.He

Elvis has left de Bulding.

PS. hoe krijg ik de icoon links en de gele mannetjes.

Please Help. Me

Verwijderd

Ik zou er ook wat smeermiddel inspuiten, wel elektro proof! anders krijg je een puinhoop als je hem aanzet :)

Wat ik een keer had was een fannetje die in blaas stand als een gek aan het resoneren was, maar in zuig stand (mhhzzz doordenkertje :P ) muis stil was. Wel een beetje lullig kon ik alsnog een nieuwe fan kopen maar heb er nu ook eentje direct achter mijn cpu zitten :)

• Palomar
  • Niet online
mja.. koop wel een nieuwe.. ik spuit geen smeerolie oid. in me PC :P

Ik koop wel weer voor 17,95 ofzo een Cooler Master©® of zijn er betere te krijgen voor <40 piek?

Verwijderd

Je moet ook eerst het fannetje losschroeven :)

Dan ff spuiten laten drogen en tatataaaa een werkende fan voor een kleine inspanning!

Zonde van het geld om meteen maar een nieuwe te kopen.

• Palomar
  • Niet online
ja.. hehe :) natuurlijk wel eerst losschroeven.. maar dan nog.. misschien lekt het wel een beetje..

Ik heb btw. net een nieuwe gekocht.. en geen rare geluiden meer :)
Pagina: 1