[XP] Afsluiten duurt een uur.

Pagina: 1
Acties:

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Ik heb een paar dagen geleden XP professional geinstalleerd en ik ben er vrij tevreden over. Er is alleen 1 minpuntje en dat is dat het aflsuiten walgelijk lagn duurt. Soms wel langer dan een minuut. Heeft iemand misschien tips om dat te verbeteren? Ik heb de faq gelezen en de tips die daar instaan (nvidia driver helper, event logger enz.) helpen allemaal niet.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

XP duurt altijd wat langer om af te sluiten dan bv 98. Bij mij duurt het zo'n 20 sec op snelle pc, maar er draait dan ook geen programma meer op achtergrond bij het afsluiten.
XP moet telkens, net als andere NT vormen, nog een aantal settings wegschrijven.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41
Het voordeel van XP is dat het vreselijk snel opstart, maar daarom duurt het afsluiten wel wat langer. Maar dit is geen probleem, want bij het afsluiten kun je gewoon weglopen, en bij het opstarten moet je juist wachten ;)

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

SA -> WOS :)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 21 juli 2002 23:09 schreef Marcj het volgende:
Het voordeel van XP is dat het vreselijk snel opstart, maar daarom duurt het afsluiten wel wat langer. Maar dit is geen probleem, want bij het afsluiten kun je gewoon weglopen, en bij het opstarten moet je juist wachten ;)
Behalve als je even vlug wilt rebooten..... :(

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op zondag 21 juli 2002 23:10 schreef rival24 het volgende:

[..]

Johan Cruijff: "Elk voordeel heb z'n nadeel"

Ontopic: Hier duurt het ook een tijdje. Tja, het is gewoon een van de onderdelen van XP, en tenzij je er op moet wachten vind ik het niet extreem lastig.

Verwijderd

Hij sluit ten minste nog af.
Bij Win98, skuit ie vaak niet eens af omdat ie blijft hange...

Verwijderd

Waarschijnlijk is een service of progje dat niet meewerkt tijdens het afsluiten. Windows wacht een tijdje en dan wordt dat proces/prog afgeschoten. Kijk anders ff in de event viewer wat er mis is (zou er in moeten staan)...

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 23:09 schreef OProg het volgende:
SA -> WOS :)
Oow, ik dacht dat in de faq stond dat dit in SA moest. Bedankt dan maar.

Dat het wat langer duurt vind ik niet erg, maar dit duurt gewoon extreem lang. Meer dan een minuut, das gewoon debiel.
Bij een vriend van me duurt het hooguit 20 seconden, dus ik denk dat er wel wat mis is.

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:23

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Op zondag 21 juli 2002 23:10 schreef rival24 het volgende:

[..]

Ik draai dan meestal een sjekkie :7

bij mij duurt het afsluiten +/- 1 min.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Verwijderd

Ik ken het probleem, toen ik WinXP nog had, duurde het ook meer dan een minuut en dan nog eens 4 seconden op de power button drukken, voordat ie echt uit gaat :(

Welke pc heb je? Specs dus...meestal bij oudere pc's werkt XP niet al te goed

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 23:57 schreef WHydaH het volgende:
Ik ken het probleem, toen ik WinXP nog had, duurde het ook meer dan een minuut en dan nog eens 4 seconden op de power button drukken, voordat ie echt uit gaat :(

Welke pc heb je? Specs dus...meestal bij oudere pc's werkt XP niet al te goed
Ik denk niet dat dat wat ouder pc op mijnes slaat ;)
Specs:
mb: MSI KT333 Ultra onboard sound.
proc: Water cooled XP 1800+@2000+
mem: 512MB DDR cas 2
vid: POV GeForce 4 Ti 4200 128Mb ddr :9~
hd: 80 GB Westen Digital 7200rpm WD800BB
cd: Acer 16x10x40x brander
nw: Realtek el cheapo 100Mbit full duplex lan kaartje

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 22:17

bloasfist

Slot-A Crew

:X Win2k :X

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-01 16:22

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Ik had PRECIES hetzelfde probleem bij mijn Win 2K.
Het probleem ging vanzelf over.
Het had OOK te maken met :
1. User Account die gigantisch groot was (haal je My Docs. dus leeg of verplaats de files).

2. Zipmagic die niet wou afsluiten

3. Swap file (of hoe je dat ook noemt) maken

Dit zijn 3 dingen die de tijd van zo'n 5 a 10 minuten terug hebben gebracht naar zo'n 3 minuten.

Suc6 ermee

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• JoshuaS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-04 16:43
Wat wel werkt in Windows XP is de volgende register wijziging;
navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control
klik op de map met de naam "control"
in het rechtervenster zie je "WaitToKillServiceTimeout" , selecteer dit
klik er met de rechtermuisknop op en selecteer "wijzigen"
Wijzig de waarde in een lagere waarde dan 2000
Sla de wijziging op met O.K. en sluit de register-editor.
Bij mij gaat het afsluiten nu binnen 6 sec.

Verwijderd

Ik had XP al een tijdje draaien en door omstandigheden moest ik XP opnieuw installeren. Na het opnieuw installeren viel mij ook opeens op dat het afsluiten veel langer duurde dan normaal... Dit ging mij zwaar irriteren want ik wist door m'n vorige installatie dat het veel sneller kon.
Ik heb toen nogmaals XP geinstalleerd en nu gaat het gewoon weer goed. Echt niet langer dan 10 sec. Weet niet precies wat het is, maar mijn raad is om toch een herinstallatie te doen van XP. Bij mij hielp het in ieder geval.

• PromWarMachine
  • Laatst online: 28-04 13:31

PromWarMachine

Forsaken Archer

'k Zal morgen meten hoe lang het bij mij duurt, maar het opstarten vind ik niet zo snel gaan hoor! Dat zou je toch wel mogen verwachten van 1533 Mhz, maar goed.

Inderdaad, mijn documenten leeghalen werkt wel (iets).

'k Heb nog wel een oplossing: Je PC aanhouden en het record uptime verbreken :+

Dividend for Starters

Verwijderd

Je kan ook hier :[url="http://www.tweakxp.com/tweakxp/default.asp"]http://www.tweakxp.com/tweakxp/default.asp[/url] eens kijken, daar staan diverse tweaks in om het afsluiten te versnellen.

Verwijderd

Je kan nog altijd het volgende proberen:

ctrl+alt+del dan druk je op het tabblad afsluiten > afsluiten en hou tegelijk de ctrl toets ingedrukt.

Poef uit. :)

Verwijderd

Goh, blijkbaar een veel voorkomend probleem. >:)

Wat bij mij hielp, was zoveel mogelijk services deactiveren. Simpel: door alle services waarvan je vermoedt dat ze niet nodig zijn op handmatig te zetten, bereik je, dat na een reboot XP alleen die services start die nodig zijn. Na je doos een tijdje gebruikt te hebben, zet je alle services die gestart zijn op automatisch.
Scheelde bij mij gauw 20 seconden (bij het opstarten minder).

Dit moet je natuurlijk niet doen bij belangrijke services als Server of Workstation...

Overigens: Laat je bij het afsluiten je pagefile leeggooien? Dit kost nml. ook errug veel tijd |:(

Verwijderd

Kijk op

[url="http://www.tweakxp.com/tweakxp/performance_tweaks.asp"]http://www.tweakxp.com/tweakxp/performance_tweaks.asp[/url]

De wijziging in het registerbestand heeft het afsluiten stukken korter gemaakt!
Op zondag 21 juli 2002 23:04 schreef Devil het volgende:
Ik heb een paar dagen geleden XP professional geinstalleerd en ik ben er vrij tevreden over. Er is alleen 1 minpuntje en dat is dat het aflsuiten walgelijk lagn duurt. Soms wel langer dan een minuut. Heeft iemand misschien tips om dat te verbeteren? Ik heb de faq gelezen en de tips die daar instaan (nvidia driver helper, event logger enz.) helpen allemaal niet.

Verwijderd

Bij mij sluit windowsXP helemaal niet......als hij bezig is met 'Windows wordt afgesloten' (ofzoiets) blijft hij gewoon hangen....hij doet gewoon niks meer...ik kan me PC dan alleen maar uitzetten met de uitknop.... ik heb dit probleem al eens eerder gepost maar ik hoop dat iemand ook dit probleem HAD en opgelost heeft want dit doet hij niet bij een frisse winXP Pro installatie...alleen naar herinstall van mijn progs (dus mijn vermoede is dat het daar ergens aan ligt)

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

XP faq
Waar kan ik meer info vinden over afsluit problemen van XP?

Kijk hier: http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm
Al gekeken :? ;).

Verwijderd

bij mij lijkt het volgende probleem de oorzaak te zijn:

http://support.microsoft....n-us;826367&Product=winxp

kort samengevat zorgen HID-apparaten ervoor dat xp de tijd neemt om af te sluiten (indien ze aangesloten zijn)... nu zou je snel geniegd zijn te zeggen, dan sluit je hem toch gewoon op de reguliere toetsenbord poort aan... maja, er zit tenslotte een usb-stekker aan dus waarom zou ik die niet gewoon gebruiken... :P

nu heb ik alle windows update's tot nu toe, dus ik weet niet hoe het zit met de hotfix die ze beloven in het bovenstaande artikel... heeft iemand dat ene bestandje dat beschreven staat (hidserv.dll).

of heeft iemand dit probleem al eens opgelost op een andere creative manier?

ik ben benieuwd, want ik word er lichtelijk gek van 8)7

Verwijderd

USB toetsenbord of muis eruit halen, heb ik gehad....
Pagina: 1