Toon posts:

[SVCD]"Trillende" foto's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De search heb ik al gebruikt, maar helaas geen antwoord gevonden.. Mijn vraag is:

ALs ik foto's op SVCD heb gebrand met Nero en deze op de TV (een Philips breedbeeld) ga bekijken dan "trilt" een deel van de foto wat. Trillen is misschien niet helemaal goed, maar het beeld is zeer onrustig...
Op het moment dat je inzoomt met de (Medion)DVD-speler, gaat het "trillen" weg. Het lijkt alsof gebieden met veel contrast in de foto hier voornamelijk last van hebben. Heeft dit iets met de verversingfrequentie van de TV te maken? Of heeft dit een andere oorzaak?

Alvast bedankt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

stilstaande beelden trillen op een TV veel meer dan op een monitor, dat is wel waar. Maar ook DVD spelers onderling kunnen flink verschillen in stabiliteit van het beeld... Vooral stilstaande zaken (menu's en dergelijke) kunnen trillen. 100Hz tv's helpen daar niet mee (ik heb een 100Hz tv en de menu's van mijn (ex) denon DVD-1000 speler trilden als een wilde :P en de TV-out van mijn PC niet, allemaal rechte lijntjes :o).

Het kan ook met de aansluitmethode te maken hebben, hoe heb je 'm aangesloten?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Koop een goede scartkabel, en je probleem is gelijk over.
Ik heb de HAMA 42777 gekocht nadat die me aangeraden werd in [url="news://nl.media.dvd"]news://nl.media.dvd[/url]
De Duitsers zouden zeggen: "Geheimtip", ga naar een foto/videozaak en koop
daar een HAMA 42777.
Ik kocht die voor slechts 14,55 Euro en hij kwam maar een fractie lager uit
dan een Oelbach en Monster van 4 tot 5 x de prijs. Is gewoon zwart, soepel,
vergulde conttacten en aangegoten stekers, vol bedraad! Een andere tip is
Vivanco 9/17 ook zeer goed, tikkie minder dan de Hama, ook iets goedkoper,
mar dat kan per winkel verschillen. De Hama is in Nederland bijvoorbeeld
meer dan 10 Euro goedkoper! De Hama doet het bij mij even goed als een
goedkopere kabel die ik had, maar hij zit veel degelijker/steviger in de
contacten en dat is mij veel waard!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info!

Het is voor de ouders van m'n vriendin en ik zal dit even doorspelen aan ze.

Verwijderd

Ff wat anders? Hoe gaat dat in zijn werk om op een svcd foto's te schrijven. Dit moet toch aan een bepaalde standaard voldoen? Ik zie dit toevallig staan en ben best nieuwsgierig...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 11:08 schreef SOD het volgende:
Ff wat anders? Hoe gaat dat in zijn werk om op een svcd foto's te schrijven. Dit moet toch aan een bepaalde standaard voldoen? Ik zie dit toevallig staan en ben best nieuwsgierig...
Ik gebruik zelf Nero 5.5.7 (zoiets) om SVCD's te branden. Hierin kan je aangeven dat ie aan de standaarden moet voldoen.

Welk programma wil je gaan gebruiken?
Pagina: 1