ok, ik heb hier een prachtig mooie wyse terminal (wyse 50, een echte ouwe dus
)
maar ik krijg dat ding niet aan de praat, nullmodemkabel ertussen, ik krijg prachtig scherm, ik heb mn init aangepast (voor source zie onder) en ik krijg ook daadwerkelijk een loginprompt, maaaaaaaaaar, ik kan niks tikken
althans, ik kan wel tikken, maar het lijkt wel of mn linuxbak niks binnen krijgt ofzo? ik dacht dus dat het aan de terminal emulatie zou liggen, maar kheb al van alles geprobeerd, en volgens mij ligt het aan de manier waarop de enters worden doorgegeven...
inittab:
ok, de opties op die terminal (kzal alleen de nuttige neergooien)
meer nodig? vraag maar, ik snap er ondertussen weinig meer van
tnx
[edit2]nog wat opties vergeten van de term[/edit]
maar ik krijg dat ding niet aan de praat, nullmodemkabel ertussen, ik krijg prachtig scherm, ik heb mn init aangepast (voor source zie onder) en ik krijg ook daadwerkelijk een loginprompt, maaaaaaaaaar, ik kan niks tikken
inittab:
code:
1
2
3
| #serial lines s1:12345:respawn:/sbin/agetty -L 19200 ttyS0 wy50 #s2:12345:respawn:/sbin/agetty -L 19200 ttyS0 wy50 |
ok, de opties op die terminal (kzal alleen de nuttige neergooien)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| optie gekozen mogelijk handshake none none,xonxoff,DTR,both mode block block,hdx,h-block,fdx databit 8 8,7 stop bit 1 1,2 parity bit none none,odd,even,mark blk end us/cr us/cr,crlf/etx auto nl on on/off :) cr cr,lf cr,lf , cr |
edit:
[code]optie gekozen mogelijk
ret/enter cr /cr cr / cr, crlf/tab
comp mode wy50 wy50,tv910,tvi920,tvi925,addsvp,hz1500[/code]
[code]optie gekozen mogelijk
ret/enter cr /cr cr / cr, crlf/tab
comp mode wy50 wy50,tv910,tvi920,tvi925,addsvp,hz1500[/code]
meer nodig? vraag maar, ik snap er ondertussen weinig meer van
tnx
edit:
ja, search en diverse how-to's ook doorgelopen
ja, search en diverse how-to's ook doorgelopen