Aangezien mijn Maxtor DiamondPlus 60 plotseling SMART Failures begint uit te poepen als of het een liter laxeermiddel opheeft, heb ik besloten om een Western Digital van 80GB aan te schaffen. Nu komen deze in versies met cache's van 2 en 8MB. Wat is nu eigenlijk het verschil tussen deze 2 en is er een merkbaar verschil?
8mb is sneller. en het zou erg te merken zijn ja. En het prijsverschil is niet zo drastisch groot dus zou ik die gewoon kopen.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
De ene heeft 6MB extra cache, en het voordeel daarvan is, dat ie ietsie sneller is bij normaal gebruik.
(Beetje hoog 'duh'-gehalte, deze vraag....)
Siditamentis astuentis pactum.
Het is ... tadaaaa de CACHE 
Kort gezegd is die met 8MB cache een stuk sneller, hij kan in principe U160 SCSI schijven verslaan mits juist gebruikt.
Zoek ff een paar benchmarks via de frontpage oid.
Kort gezegd is die met 8MB cache een stuk sneller, hij kan in principe U160 SCSI schijven verslaan mits juist gebruikt.
Zoek ff een paar benchmarks via de frontpage oid.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Hoe groter de cache hoe sneller.
edit:
Te laat
Te laat
[url="http://www.storagereview.com/articles/200205/20020529WD800JB_1.html"]http://www.storagereview.com/articles/200205/20020529WD800JB_1.html[/url]
hij is iig sneller, maar of je het merkt weet ik niet.
Misschien dat je bak sneller opstart, en games sneller laden enzo.... En je kan vast ook wel sneller fotoshoppen
hij is iig sneller, maar of je het merkt weet ik niet.
Misschien dat je bak sneller opstart, en games sneller laden enzo.... En je kan vast ook wel sneller fotoshoppen
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Niet of er een merkbaar verschil is tussen de twee versies...Op zondag 21 juli 2002 22:05 schreef Varienaja het volgende:
De ene heeft 6MB extra cache, en het voordeel daarvan is, dat ie ietsie sneller is bij normaal gebruik.
Als jij alleen maar Tetris en Patience 20x per dag opstart, dan merk je geen fluit van die extra cache.Op zondag 21 juli 2002 22:20 schreef N-Man het volgende:
Niet of er een merkbaar verschil is tussen de twee versies...
Heb je een database draaien, dan merk je wel verschil.
Ik weet toch niet wat jouw plannen zijn met die HD?
Siditamentis astuentis pactum.
Mij is verteld (wijsgemaakt) dat het voornamelijk een performance winst oplevert bij het laden / schrijven van kleine bestanden.
ik heb de 8MB versie (had de 2MB) en je merkt het duidelijk. Next best thing to SCSI IMO.
Forza Mucca!
Ik heb reviews gezien dat WD 8MB schijven regelmatig de ware ATA100 snelheden halen terwijl andere schijven op ata33 snelheid blijven hangen.. Dus dat zegt wel wat over de power.. Ik kan op mijn werk elk moment een paar systemen verwachten met de 120 giga met 8mb.. Dan zal ik wel een benchmarkje op loslaten.
Dat klopt, want die worden dan dus gecached.Op zondag 21 juli 2002 22:24 schreef Blaatschaap11 het volgende:
Mij is verteld (wijsgemaakt) dat het voornamelijk een performance winst oplevert bij het laden / schrijven van kleine bestanden.
Remember smartdrv.exe onder DOS?
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Pagina: 1