Toon posts:

SVCD op SamSung standalone gestretched :(:(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een major probleem, en ik kan nergens een oplossing vinden...niet hier, niet op svcdhelp.com, nergens!

Als ik een divx omzet naar svcd met tmpegenc en ik bekijk de output file met media player, powerdivx en powerdvd, dan is het formaat van de film gewoon in orde....dan brand ik 'm weg met nero naar svcd, en als ik 'm dan bekijk is ook alles in orde....

Maar zodra ik 'm in m'n SamSung standalone doe (Die ene met Videoband/DVD) dan wordt het beeld een klein beetje ingezoomd....aan elke zijde mist een klein stukje beeld...

Heb al vanalles geprobeerd, PAL, NTSC, alle soorten Aspect Ratio's, maar het probleem blijft. De film is gewoon 4:3 en m'n TV ook...

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik weet het echt niet meer....heb het denk ik al een stuk of 50 keer geprobeerd...

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je moet de film wel resizen naar 480 bij 576. Dat ziet er dan op je PC niet meer uit (beeld is hoger dan breed), maar je standalone SVCD speler verwacht dit.
Zie ook [url="http://www.vcdhelp.com/svcd.htm"]hier[/url].
Doe je dat niet krijg je de door jouw beschreven symptomen.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 13:23

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> AVH

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is nu ook het probleem, ik resize de boel ook, maar dat maakt geen verschil.

Op NTCS heb ik gewoon 480X480 en PAL 480X5nogwat, maar als ik op m'n pc met ratio 4:3 afspeel s alles in orde, maar wanneer ik op m'n standalone afspeel is het opeens gestretched.....ik heb met andere svcd's die ik niet heb omgezet vergeleken, en formaat enzo is hetzeldfde, maar die spelen wel goed af op de standalone....

Maarja.....ga het eens proberen met Nero SVDC Plugin....misschien dat die het oplost....

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 13:04
als het echt kleine stukjes zijn aan de zijkanten
dan is dat gewoon de overscan van je televisie. Niets aan te doen dus. Tenzij je die wil bijstellen in het service menu van je televisie.. RISKANT!

Verwijderd

Topicstarter
Echt zulke kleine stukjes zijn het nu ook weer niet...in ieder geval genoeg om goed op te vallen, en dat wil ik gewoon niet.....

Maar ik heb nu geprobeerd met Nero SVCDte coderen, maar dat geeft precies dezelfde problemen....

• masaman
  • Niet online
[url="http://www.vcdhelp.com"]VCDHelp.com[/url] heeft test images voor zowel SVCD's als VCD's. Die hoef je 'alleen' maar te downloaden (15 MB) en te branden. Je krijgt dan een idee of je speler SVCD netjes ondersteund zonder dat je hoeft te twijfelen aan je instellingen.
Trouwens erg mooi wat ze in die demo's laten zien. SVCD kàn erg mooi zijn...

• masaman
  • Niet online
En ? Is het al gelukt ?
Met de resultaten kunnen we anderen dan weer helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb het bestand nog niet gedownload....

Maar ik ga het met andere films proberen en kijken of er verbetering in wilt komen.

En ik ben op het moment ook bezig allerlei forums af te gaan, proberen of ik een oplossing daar kan vinden..

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon overscan dus, zoals menn0 al zei.
Ik geloof dat 1 van mijn tvs hier zelfs 15-20 pixels aan elke zijde eraf 'cut'.
Helaas niks aan te doen, tenzij je het gaat compenseren door stukjes stukjes zwart aan elke zijde mee te encoden.
Pagina: 1