Toon posts:

adsl planning.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wacht hier in dit dorp loosdrecht ( vlakbij hilversum ) al jaren op een snellere internet verbinding.
nu deed ik vandaag op mxstream.nl een postcode check met 1231 AK, en tot mijn verbazing zag ik dat het het vierde kwartaal van 2002 beschikbaar zou moeten zijn!

Wat is hier van waar? hebben mensen hier ervaring mee, met die adsl planning? niet dat ik weer word teleurgesteld.

alvast bedankt voor de info!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:57
In principe houden ze zich meestal wel aan de planning maar je weet het nooit zeker. Als het geld op is, de belangstelling tegen valt etc kunnen ze het altijd wijzigen. Maar je kunt er wel vanuit gaan dat het komt, de kans dat ze het besluit herzien is niet zo groot denk ik.

Verwijderd

Meestal klopt die planning idd aardig, het zou kunnen dat ze het een beetje uitstellen als nog niet alles in orde is. Maar dat is meestal niet erg lang, gewoon regelmatig ff kijken hoe het ervoor staat. :)

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
bij mxstream is de planning wel te vertrouwen itt bbned (ok ok misschien alleen bij mij), maar kijk meteen of je kabel kan krijgen via @home is veel sneller, in mijn regio althans.

Verwijderd

ADSL kost wel iets meer, maar is betrouwbaarder en je kan met een gerust hart downloaden zonder de angst dat je plotseling afgesloten wordt.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties en ik wacht het wel af, kan niet wachtten, en hier is helemaal geen kabel beschikbaar, we krijgen alleen in 2003 of 2004 casema maar daar word je niet echt vrolijk van.

en bij adsl is de upstream wel wat sneller als bij @home.

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:59
Hmmm het lijkt er dan op dat KPN eindelijk weer de planning heeft opgevoerd. Want ook het rustieke Oude Pekela staat eindelijk op de planning (ook voor het 4e kwartaal.) Nou maar hopen dat het geen fout van de database ofzo is. *fingers crossed*

"Better ask questions before you shoot"

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem in doorwerth (bij Arnhem). Geen ADSL of kabel. Op een gegeven moment Mxstream aangevraagd. Te ver van de centrale :) BBNED zou in juli hier komen. Toen stond er op de site januari 2003. Een week later ineens wel beschikbaar. *D Inmiddels heb ik een aanvraag lopen bij Cistron en verwacht dat ik over een week of 4 online ben.

ADSL is zowieso handiger dan kabel als je veel wilt downloaden. Bij Cistron weet je wat je mag downloaden en ze zijn ook niet erg streng, en dreigbrieven dat ze je afsluiten tenzij je flink dokt sturen ze al helemaal niet.

Verwijderd

Ik had eens ooit bij demon te horen gekregen dat het hier juni van dit jaar zou komen. Een maand later was de planning in een keer opgeheven en nu is er nog steeds niet bekend of het hier ooit zal komen.

Verwijderd

Topicstarter
op sommige postcodes in loosdrecht is het alleen beschikbaar onde rvoorbehoud van een lengte test, dan woon je tever van een centrale. bij mijn postcode is het niet het geval dus ik hoop op het beste.

Verwijderd

Hier (1511) kan ik nog nix krijgen. En MX-stream antwoord ook matig op mijn vraag of het ooit beschikbaar wordt :(

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 19:45

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Hier hetzelfde...
4e kwartaal van 2002 beschikbaar..

Weet toevallig iemand tot welke afstand van de centrale ze gaan met aanleggen ervan??

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat als je verder dan 1500 meter van de centrale afwoont er een line test nodig is.
ik woon er 197m vanaf dus dat word geen probleem :)

Verwijderd

Waar doen jullie die checks ? :P

hier op 8501 is alleen @home te krijgen >:) maar die upstream is gewoon :r

(net gisteravond niet >:) 300kb/s up)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

In mijn geval stond er 4e kwartaal 2000. De uiteindelijke registratie vond plaats op 15 december ofzo. Een week of 5 later kreeg ik de aparattuur en nog een week later m'n login.

Die laatste week was echt dodelijk! Wel de apparatuur hebben maar geen login naam |:( 20 januari 2001 was de grote dag bij mij >:) Sindsdien is 'ie er misschien een week uit geweest, woeiii 8-)

Succes in ieder geval en ga uit van een wachttijd van 6 weken na de datum die in hun planning komt te staan, dan zit je redelijk goed.

Dividend for Starters

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Op maandag 22 juli 2002 15:48 schreef Dannyke het volgende:

(net gisteravond niet >:) 300kb/s up)
Zo veel krijg je dus echt niet bij een adsl-abo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

adsl bij my (mxstream) is 128 kbit up, en dat is niet veel. Betrouwbare verbinding, altijd snelheid tot maximum (50Kb/s) en met een geupgrade modem nog heel handig ook (router overbodig, in hub pluggen en klaar is klara).

Verwijderd

Topicstarter
oh nee zie cistron broadband maxx.
MAXX 7800 kbps 512 kbps

niet verkeerd toch sneller als 300kb >:)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Jawel, maar de meesten zullen wel met een standaard accountje werken. 100 euro per maand voor kabel is mij iets te gortig voor een occasional download en een irc'tje (Huiskamer ownt!).

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:59
Op maandag 22 juli 2002 15:45 schreef x-boxer het volgende:
ik weet dat als je verder dan 1500 meter van de centrale afwoont er een line test nodig is.
ik woon er 197m vanaf dus dat word geen probleem :)
Hmm is dat 1500 meter hemelsbreed ? Of gaan ze weer lopen geiten over kabellengte enzo (wat mij logischer lijkt). Any how volgens de routeplanner zou het voor mij 900 meter zijn. En laat 4e kwartaal bij ons geen 20 december betekenen pfffffffff aan de andere kant wacht al 6 jaar op een fatsoenlijke verbinding dus een maandje meer zal ik ook nog wel overleven. Oh ja wanneer zou het ongeveer mogelijk moeten zijn die dingen te orderen ? Lijkt me sterk voor Oude Pekela maar je zult je maar willen aanmelden en de centrale is vol |:(

"Better ask questions before you shoot"

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Op maandag 22 juli 2002 15:49 schreef PromWarMachine het volgende:
In mijn geval stond er 4e kwartaal 2000. De uiteindelijke registratie vond plaats op 15 december ofzo. Een week of 5 later kreeg ik de aparattuur en nog een week later m'n login.

Die laatste week was echt dodelijk! Wel de apparatuur hebben maar geen login naam |:( 20 januari 2001 was de grote dag bij mij >:) Sindsdien is 'ie er misschien een week uit geweest, woeiii 8-)

Succes in ieder geval en ga uit van een wachttijd van 6 weken na de datum die in hun planning komt te staan, dan zit je redelijk goed.
Was bij mij precies hetzelfde... Alleen ik moest 2 weken wachten op mn loginnaam en toen ik die had moest ik weer een week wachten omdat KPN de lijn nog niet getest had ofzo |:(.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 12:38

Len

Leeg

Ik dacht dat de kabel lengte 3,7 KM mag zijn.

Maar een meting wordt altijd gedaan voor het geval dat de lijn slecht is.

Maar met MXStream basic mag het best 5 km zijn. ;)

Free Tibet

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

RvV

Kijk ik net op bij die postcode check en schrik me toch helemaal de tering! Na 4 jaar wachten zie ik dat het in het 4e kwartaal beschikbaar is! Nu maar hopen dat het dus door gaat.

Y'24

Verwijderd

Topicstarter
straks heeft kpn een paar fouten gemaakt in de database, ze breidden in een keer wel heel snel uit.

• RvV
  • Nu online

RvV

Op maandag 22 juli 2002 18:19 schreef x-boxer het volgende:
straks heeft kpn een paar fouten gemaakt in de database, ze breidden in een keer wel heel snel uit.
Ja dat zal wel weer. Kan me ook haast niet voorstellen dat ze adsl in zo'n broeren gat aanleggen waar nog geen 10 huizen staan. :(

Y'24

Verwijderd

damn heb net een check gedaan op 6576jb.. blijkt ineens dat BBNED daar beschikbaar is volgens bbned zelf en ook volgens cistron. . het gekke is dat volgens de kpn het te ver van de centrale zit....hoe kan BBNED het dan wel aanbieden? gebruikt toch dezelfde centrales? Ik wil het eigenlijk wel even zeker weten want dan kan ik nog mijn isdn aanvraag annuleren (ga volgende week verhuizen). iemand hier inzicht in?

• Pc123
BBNed doet iets minder moeilijk maar heel snel zal je verbinding niet zijn, 512k is misschien wel mogelijk.

• Pc123
Op maandag 22 juli 2002 18:42 schreef RvV het volgende:

[..]

Ja dat zal wel weer. Kan me ook haast niet voorstellen dat ze adsl in zo'n broeren gat aanleggen waar nog geen 10 huizen staan. :(
Kijk hier eens:

[url="http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/"]http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/[/url]

Op welke centrale je aangesloten bent.

Verwijderd

Janneman,

Ik had het zelfde probleem. Volgens spike 3042 meter van de centrale. MXstream zegt dat dit te ver is. Voor BBNED geen enkele probleem. Alleen hoger dan 1024/512 zit er niet in, maar daar neem ik wel genoegen mee. Kost trouwens ook maar ¤69,- terwijl 1024/256 bij Mxstream ¤84,- kost.

• RvV
  • Nu online

RvV

Op maandag 22 juli 2002 19:19 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Kijk hier eens:

[url="http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/"]http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/[/url]

Op welke centrale je aangesloten bent.
En daar staat dat die centrale nog niet geschik is. Kan dus wel kloppen aangezien ze er in het 4e kwartaal mee gaan beginnen volgens mxstream.
Als je op die kaarten kijk, zie je pas echt hoe weinig centrales er pas geschik zijn zeg. Dat had ik niet verwacht.

Y'24

• Pc123
Mijn vraag was welke centrale, omdat het om een boerendorp gaat, zijn de telkefoonlijnen waarschijnlijk op een andere centrale aangelsloten (stad dichtbij oid), dan kunnen de kabels wel ns te lang worden. Wel handig om te weten dus.

[edit] Dat het zo weinig zijn komt door de vele kleine dorpjes die een eigen centrale moeten hebben (anders worden de kabel te lang), langer dan 5 mag niet geloof ik. Het aantal aansluitingen waar ADSL op mogelijk is is ruim 60% van de bevolking.

• RvV
  • Nu online

RvV

Zelf zit ik in Buurmalsen maar mijn centrale ligt in Geldermalsen wat toch redelijk groot is.

Y'24

• Pc123
Kijk dan even naar het adres van de telcentrale en gebruik een routeplanner, dan weet je hoe groot de afstand ongeveer is, als dat meer dan 3,7 km is dan wordt het lastig.

• RvV
  • Nu online

RvV

Hemelsbreed een lijntje trekken of over de weg?

Y'24

• RvV
  • Nu online

RvV

Over de weg is het maximaal 2,4km.

Y'24

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01-2025
@RvV

Dat wordt voor ons dus EXIT ixs >:)
Voor de meelezers, We hebben nu nog een erg dure en beperkte WDSL lijn. :r

Maar het gaat dus goed komen in Geldermalsen... Hee maar woon jij niet te ver van de centrale af dan? Ik zit op al op 800 Mtr.

• Pc123
Op maandag 22 juli 2002 20:31 schreef RvV het volgende:
Over de weg is het maximaal 2,4km.
Dan moet het lukken, dat is niet te veel.

• RvV
  • Nu online

RvV

Op maandag 22 juli 2002 20:37 schreef Terrestrial het volgende:
@RvV

Dat wordt voor ons dus EXIT ixs >:)
Voor de meelezers, We hebben nu nog een erg dure en beperkte WDSL lijn. :r

Maar het gaat dus goed komen in Geldermalsen... Hee maar woon jij niet te ver van de centrale af dan? Ik zit op al op 800 Mtr.
Ik zit aan de Burensedijk richting Buren. Volgens die mxstream site moet het sowieso lukken om een basic abo te krijgen en er is een test nodig om te kijken of ISDN en het extra abo gaat lukken. wDSL is veel te traag/duur en met die limits en dichte poorten kan je geen flikker.

Y'24

Verwijderd

ik zie op die site van Spike geen afstand hoor :(

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 21:04 schreef Dannyke het volgende:
ik zie op die site van Spike geen afstand hoor :(
jij ook al niet..

Verwijderd

Topicstarter
je moet hier kijken en dan je postcode invoeren!
bij mijn centrale [url="http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm"]http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm[/url]

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 21:44 schreef x-boxer het volgende:
je moet hier kijken en dan je postcode invoeren!
bij mijn centrale [url="http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm"]http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm[/url]
ja dat snap ik, maar waar staat hoe ver ik van de centrale af woon?

Verwijderd

>volgens spike zit ik op de centrale van Nijmegen centrum (gelukkig!) De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 2651 meter.

volgens spike is mxstream mogelijk.. volgens mxstream zelf dus niet. Gelukkig wel BBned en dat ga ik eens heel erg rap aanvragen. iemand ervaring hoelang zoiets dat ongeveer duurt...oftewel hoelang zit ik zonder?

Verwijderd

Topicstarter
als je postcode hebt ingevoerd staat het vlak bovenaan het scherm!

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 197 meter.

is de mijne lekker dichtbij >:)

Verwijderd

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend. :) maar ik weet waar die centrale is, is 500 meter afstand

Verwijderd

hoeveel meter is eigenlijk dan de grens dat kpn geen adsl meer aanbied? Als BBned het kan kan KPN het ook...niet zo slim van ze....

• Pc123
KPN kan het ook maar het kan voor meer problemen zorgen, daarom nemen ze liever een veilige afstand om problemen (dus veel gedoe) te voorkomen.

Verwijderd

Geen flauw idee waar die grens ligt, maar op 3 km hemelsbreed en bv 4 km over de weg kun je zeker nog 200 Kb/s halen. Dat is 2x zoveel als de KPN maximaal aanbied

Verwijderd

We zijn inmiddels een paar maanden verder en kreeg vandaag een kaartje in de bus v xs4all dat het nu beschikbaar is!
Alle checks die ik doe op het internet zeggen doodleuk dat het nog steeds niet beschikbaar is.
Zal dus wel een truukje zijn van xs4all om vantevoren al zoveel mogelijk klanten aan zich te koppelen, mocht het straks echt beschikbaar zijn. Ik wacht nog wel weer effe af denk ik. Xs4all zal ook wel niet de beste/snelste/goedkoopste zijn van alle ADSL aanbieders in NL!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op 30 september 2002 @ 19:21:
We zijn inmiddels een paar maanden verder en kreeg vandaag een kaartje in de bus v xs4all dat het nu beschikbaar is!
Alle checks die ik doe op het internet zeggen doodleuk dat het nog steeds niet beschikbaar is.
Zal dus wel een truukje zijn van xs4all om vantevoren al zoveel mogelijk klanten aan zich te koppelen, mocht het straks echt beschikbaar zijn. Ik wacht nog wel weer effe af denk ik. Xs4all zal ook wel niet de beste/snelste/goedkoopste zijn van alle ADSL aanbieders in NL!
Same here... ADSL is hier beschikbaar.... Ik kan 't aanvragen enz.. alleen pas vanaf november :(

Op zich maakt het me nu niet zoveel uit, ik heb nu Chello, en haal max snelheden, maar ik zit toch te denken aan ADSL.

Hogere upload, hogere download, en DUIDELIJKE limieten. En ik mag dan m'n servers legaal draaien ;)
maw: Dat wordt dus een Cistron Maxx accountje voor mij

Iemand enig idee of BBNed een beetje de planning van KPN aanhoud?
maw: Komt bbned na mxstream hier of is dat maar weer de vraag ?

Verwijderd

op veel plaatsen waar ik ADSL verwacht wordt het allemaal november 2002 uitgerold.

• BonBon
  • Laatst online: 17-06-2010
Dan ben ik allang vergaan tot stof :

" Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 9999-01-01. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht. "

Verwijderd

Topicstarter
BonBon schreef op 30 september 2002 @ 19:45:
Dan ben ik allang vergaan tot stof :

" Het gereed maken van uw telefoonaansluiting voor ADSL wacht op beschikbaarheid van de wijk centrale. Volgens de huidige verwachting wordt de levering van uw ASDL aansluiting gestart op 9999-01-01. KPN Telecom brengt u middels een brief op de hoogte van de voortgang van uw opdracht. "
Lol ja xs4all moest de datums weghalen van KPN. maar de uitrol zal bij de meeste plaatsen midden november zijn.

Verwijderd

Over verdeel stations gesproken... De wijkkast van de KPN staat naast ons huis... Heb dus een verbinding met ADSL van.... wat zal het zijn.... 7 meter?

Verwijderd

x-boxer ik heb hier de officiele planning van kpn voor me liggen: loosdrecht operationeel 15-11-02; backorder: 15-09-02

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:32

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 01 oktober 2002 @ 08:21:
Over verdeel stations gesproken... De wijkkast van de KPN staat naast ons huis... Heb dus een verbinding met ADSL van.... wat zal het zijn.... 7 meter?
Wijkkast != telefooncentrale :)

• RvV
  • Nu online

RvV

Volgens de officiele planning is het hier ook 15-11-02 dat ze de centrale gaan ombouwen. Dus ik heb het gelijk bij xs4all aangevraagd en een paar dagen later stond er dat de oplevering op 22-11-02 was. Nu dus ook in het jaar 9999 :)

Y'24

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01-2025
ScanDal, Wat is de officiele planning datum voor Geldermalsen ? Daar zal RvV ook wel intresse in hebben.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49
Terrestrial schreef op 01 oktober 2002 @ 16:47:
ScanDal, Wat is de officiele planning datum voor Geldermalsen ? Daar zal RvV ook wel intresse in hebben.
En officiele planning voor Nunspeet?

en bbned, daar iets van bekend?

maarre.. kan die lijst niet gewoon ff op een of ander geocities account verschijnen? ;)

nu mag je straks voor iedereen data noemen lol

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Eh ja, ik ben benieuwd wanneer Druten aan de beurt is (niet voor mezelf, heb gelukkig al 3/4e jaar ADSL)...

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

hier op Urk (dorpje in de NOP) hebben we ook vanaf 4e kwartaal 2002 recht op ADSL volgens de postcodecheck (8321/8322xx)

en ondertussen weet ik dat dat vanaf december is :D

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-06 01:42

agaam

dit is mijn huisdier

ik zit 1247 meter van de centrale af, zou dat een probleem geven? woon in bedum komt in december

• Pc123
agaam schreef op 02 oktober 2002 @ 21:42:
ik zit 1247 meter van de centrale af, zou dat een probleem geven? woon in bedum komt in december
Nee, afstand is zeer ruim onder de limiet, pas boven de 3km moet je je meestal zorgen gaan maken.
Pagina: 1