Ik heb kort geleden in mijn pc (compaq celeron 600) een blacklightblue tl-lampje gezet, en dan in de zijkant plexiglas. Echter dezelfde avond is mijn harde schijf/windows 98 gecrasht. (kon bepaalde bestanden niet meer vinden, schijffouten etc...). Ik had geen wijzegingen aangepast ofzo, windows liep vast (explorer fouten) en kreeg hem niet meer opgestart (registerfouten enzo). Na veel moeite heb ik er dan toch terug windows 2000 opgekregen. Nu, is er enig verband tussen de BLB-verlichting en de crash? Ik heb horen zeggen dat TL kan storen op de HD, en volgens een vriend kunnen bepaalde EEPROMS gereset worden door een BLB. Weet iemand hier iets meer over? THX (btw, ondertussen draait win2k nog altijd samen met de HD, maar ik heb er een beschermplaatje ondergestoken...)
Verwijderd
TL heeft een spannings piek nodig toch ?
en dat is dus met een spoeltje?
en dan krijg je magnetish veld,
en dat heeft je hdd vermoedelijk niet leuk gevonden
of het is TOEVAL
of het is TOEVAL
black lite kan idd EEPROMs wissen
ik snap echt niet waarom hievoor in de FAQ ofzo niet voor wordt voor gewaarschuwt......
of misschien heeft het te weinig effect
ik snap echt niet waarom hievoor in de FAQ ofzo niet voor wordt voor gewaarschuwt......
of misschien heeft het te weinig effect
Reality beats fiction by far!
kan zijn, maar mijn TL werk met een elecktronische voorschakeling, en met een externe 6v voeding die een meter van de PC-staat. Ik hoop dat het toeval is...Op zondag 21 juli 2002 21:44 schreef Dannyke het volgende:
TL heeft een spannings piek nodig toch ?
of het is TOEVAL
blacklight is uv-licht wat idd je eeprom's kan wissen. Normaalgesproken zitten er op gevoelige chips zo'n zilverfolie stickertje die dat licht buitensluit. Je zou ff kunnen controleren of die idd overal opzit. (zo niet, dan zie je een soort raampje in je chip).
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
er gaat idd een hoge frequentie door de inverter dus deze moet niet te dicht bij je hd
Yeah right.....heeft iemand enig idee wat een Eeprom is ?
Juist ja..een ELECTRICALLY Erasble Programmable Read Only Memory (just being complete
)
Een EEPROM kan niet gewist worden met UV (=blacklight) een EPROM daarintegen wel !
Een EEPROM heeft ook een zwarte (niet doorzichtige) bovenkant...komt geen UV doorheen (aldus theorie).
Een Eprom (is uit goeie ouwe tijd) wordt echter gewist door deze met UV licht te bestralen.
Maar hier heb je weinig aan in compu's. Dus wordt daar overal EEPROM's gebruikt.
Maar mocht je een tjippie tegenkomen met een kwarts of glasvenstertje...dan zou ik deze maar heeeeel goed afschermen tegen deze blacklight... (wellicht zoiets op je HD...of extra controller..) anders ben je zwaar de sigaar..
/EDIT: remove some typo's
Juist ja..een ELECTRICALLY Erasble Programmable Read Only Memory (just being complete
Een EEPROM kan niet gewist worden met UV (=blacklight) een EPROM daarintegen wel !
Een EEPROM heeft ook een zwarte (niet doorzichtige) bovenkant...komt geen UV doorheen (aldus theorie).
Een Eprom (is uit goeie ouwe tijd) wordt echter gewist door deze met UV licht te bestralen.
Maar hier heb je weinig aan in compu's. Dus wordt daar overal EEPROM's gebruikt.
Maar mocht je een tjippie tegenkomen met een kwarts of glasvenstertje...dan zou ik deze maar heeeeel goed afschermen tegen deze blacklight... (wellicht zoiets op je HD...of extra controller..) anders ben je zwaar de sigaar..
/EDIT: remove some typo's
Ik denk niet als het zo oud is dat ze het dan nog op een HDtje bakken. Dat is trouwens toch allemaal SMD spul
Pagina: 1