Toon posts:

MP3 PC op linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister zat ik bij de Schouting netjes mn flesjes Bavaria weg te werken, toen opeens het ID onder de mensen kwam om een mp3PC te bouwen, en wel Linux operated :)
Leuk ID, en ik melde me (met mn beschonken hoofd)meteen aan als hardwaar provijder..

DUS,...een vraagje aan jullie :

Wat zij de minimum systeemeisen voor een mp3PC rennend op Linux(waarschijnlijk met
Xwindows interfees) :?

(ik heb nog een 486-dx4 liggu,kan ut daarmee werkende te krijgen zijn?)

Verwijderd

lijkt me goed genoeg. Het kan trouwens
nog wel aardig zijn om er via lirc (
Linux Infrared Remote Control) een IrDA
remote aan te hangen.

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

Mijn oude 486DX 4 100 met 32mb deed er raar genoeg toch moeilijk over, zelfs buiten X.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

Verwijderd

Topicstarter
HMz dnx ;)
Er heeft ook ooit es een artikel in de C'T gestaan betreffende het bouwen van een mp3 PC wie heeft dit misschien nog liggen?

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarvoor niet onder dos?? zijn al proggy's voor en je hebt geen hd nodig. werkt iig op een 486.

* Hyperbird zit er ook over te denken

Verwijderd

Topicstarter
hmz,.....
omdat ut een beetje voor iedereen bedienbaar moet zijn,.. ook voor beschonken padvinders :)

• Hyperbird
  • Niet online
me denkt dat ik er ook maar es een ga maken maar dan wel onder dos, wie heeft er nog een brakke 486dx waar ie vanaf moet:)

En ik wil dan wel goed geluid, welke geluidskaart kan ik dan het beste kopen? Ik zat te denken aan een awe 64 gold maar heeft de gold veel kwalitijds verschil met mp3 in verschelijking met de awe64?

Verwijderd

Kwaliteitsversschil met mp3s tussen geluidskaarten lijkt me klinkklare onzin. De software zet die mp3s om in voer voor je kaart, die heeft daar verder weinig invloed op.

Behalve natuurlijk als je kaart sowieso al slecht klinkt.....

• Hyperbird
  • Niet online
Ja dus de geluidskaart krijgt het door als wav's om het zo maar ff te zeggen, maar dan zit er nog wel kwaliteidsverschil tussen.

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:05
Als je stereo een digitale IN heeft is een kaart met een digitale OUT wel aan te raden.

Verwijderd

Probeer je 486 onder dos maar eens een HDD van 20 gig aan te laten sturen. Lijkt me niet dat de bios dit pakt. Linux doet dit wel.

• Hyperbird
  • Niet online
Doet ie wel, moet je 10 patrities maken, of je zet win95 osr2 er op en past hem aan zodat hij aleen in dos7 start (of maakt een bootdisk met dos7 command.com) maar als er een goede manier is om een mp3 machine te maken onder linux zal ik dat zeker doen.

Verwijderd

En in dos kan je geen lange bestandsnamen lezen. En om nu van alle mp3'tjes de IDTag goed te gaan zetten.

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Je kunt ook dat MP3 ding bouwen voor op de parallelle poort wat ze bij Tweakers ooit inelkaar gefröbelt hadden. Dan heb je kwa hardware in ieder geval genoeg aan een 486. Anders zou ik met een P100 ofzo beginnen, die heeft nog een klein beetje over (P60 is geloof ik officieus het minimum voor het afspelen van MP3)
Pagina: 1