Toon posts:

K7S5A lan bios upgrade...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn bios geflashed ...en daardoor zag ik dat er een optie stond om je AMD sneller te zetten ..!
Ik kan dus mijn XP 1800 op 148 /148 zetten en dan word die door Sandra herkend als een XP 2000 !
Hoe gezond is dit voor een processor ? Kan die dit makkelijk aan of moet ik zeggen dat hij met die Spire cooler die er nou opzit dan nog maar een kort leven beschoren is ?
CPU temp komt ongeveer tussen de 50 en 55 graden ...
Dit lijkt mij toch niet echt superhoog ?
Aan te raden deze methode ? Of is dit een beginnersvraag ?

Verwijderd

zover ik weer gaat die gewoon een jaartje minder lang mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Een jaartje minder op ?
:D

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 21:28 schreef Schnautzi het volgende:
Een jaartje minder op ?
:D
Tegen dat je CPU de geest geeft heb je al lang een andere pc gekocht omdat de oude te traag geworden is...

Verwijderd

precies :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45
Euh, dat schadelijk hoorde ik laatst ook al enge verhalen over, meeste daarvan zijn enorm overdreven. Oke, dat ding "slijt" sneller, en wanneer je helemaal nix doet zal'ie door de hogere temperatuur NOG sneller slijten.

Resultaat: hij gaat ietsje minder lang mee. Maar de levensduur is nog steeds van dien aard dat je je compleet geen zorgen hoeft te maken :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem dus ongestraft op 148 / 148 zetten ...?
En is de cooler goed genoeg het is een Spire Cooler 5T208B1M3T WhisperRock II 2100+ silent ,
Welke maatregelend zou ik nog meer kunnen treffen , en mischien wel belangrijker om te weten hoe zit het eigenlijk met die aanduiding 148/148 ....wat word hier mee aangegeven ?

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 23:07 schreef Schnautzi het volgende:
Ik kan hem dus ongestraft op 148 / 148 zetten ...?
En is de cooler goed genoeg het is een Spire Cooler 5T208B1M3T WhisperRock II 2100+ silent ,
Welke maatregelend zou ik nog meer kunnen treffen , en mischien wel belangrijker om te weten hoe zit het eigenlijk met die aanduiding 148/148 ....wat word hier mee aangegeven ?
148 is de snelheid van uw FSB. Om te weten of je koeler volstaat: stress je pc eens goed en kijk dan naar de temps. Als ze de 70° Celsius benaderen zou ik mij zorgen beginnen maken, anders niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vier keer achter elkaar 3D Mark 2001 gedraaid en hij blijft gewoon op 52 graden staan ....
Ik laat hem wel een paar dagen zo draaien (scheelt me ook weer met het grazen bij RC 5 ....)gaat ook weer net iets vlotter zo !

Groeten en bedankt voor de tips

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 23:39 schreef Schnautzi het volgende:
Ik heb vier keer achter elkaar 3D Mark 2001 gedraaid en hij blijft gewoon op 52 graden staan ....
Ik laat hem wel een paar dagen zo draaien (scheelt me ook weer met het grazen bij RC 5 ....)gaat ook weer net iets vlotter zo !

Groeten en bedankt voor de tips
52 graden is zeker een redelijke temperatuur dus hoef je je zeker geen zorgen te maken. Je kan zelfs eens een hogere FSB proberen en als dat niet lukt het Vcore voltage naar omhoog gooien en opnieuw proberen!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 21:28
welke update heb je er op gezet?
als ik namelijk de orginele update van ecs downlaod kan ik hem nog steeds niet overklokken

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Gallus

Cheesy

Met het officiele bios kan het inderdaad niet, maar wel met het Cheepo Bios. Je kunt het [url="http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=27&t=003724"]hier[/url] vinden.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf 150 /150 begint die bij mij moeilijk te doen !
Start nog wel net op , maar bij het welkomstscherm is het afgelopen ....(feitelijk gezien heb ik dus maar tot XP 2000 op kunnen waarderen , dus ongeveer 110 MHZ sneller , dit is toch niet echt veel)Iemand nog tips dat ik nog verder kan gaan ........zonder te unlocken ?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik me ook afvraag is of de prestatie s wel vooruitgaan als ik hem op 147 / 147 zet ..
Want bij de Cpu frequentie zakt die dan naar 100 mhz in plaats van de originele 133 die die heeft als ik hem op de standaard waardes zet !

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 22 juli 2002 09:54 schreef Schnautzi het volgende:
Wat ik me ook afvraag is of de prestatie s wel vooruitgaan als ik hem op 147 / 147 zet ..
Want bij de Cpu frequentie zakt die dan naar 100 mhz in plaats van de originele 133 die die heeft als ik hem op de standaard waardes zet !
Ja, dat zat ik me ook af te vragen of dat überhaupt uitmaakt, en hoe ik het moet interpreteren als-ie wel 150/150 draait, maar mem en cpu op 100 staat ipv. 133.
Iemand een idee?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 21:06 schreef Schnautzi het volgende:
Ik heb mijn bios geflashed ...en daardoor zag ik dat er een optie stond om je AMD sneller te zetten ..!
Ik kan dus mijn XP 1800 op 148 /148 zetten en dan word die door Sandra herkend als een XP 2000 !
Hoe gezond is dit voor een processor ? Kan die dit makkelijk aan of moet ik zeggen dat hij met die Spire cooler die er nou opzit dan nog maar een kort leven beschoren is ?
CPU temp komt ongeveer tussen de 50 en 55 graden ...
Dit lijkt mij toch niet echt superhoog ?
Aan te raden deze methode ? Of is dit een beginnersvraag ?
Welke bios versie heb je dan?

Verwijderd

Topicstarter
De laatste van Tweakers ....ik dacht de Cheepobios 1.01 020429 based ...

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 22 juli 2002 16:25 schreef Schnautzi het volgende:
De laatste van Tweakers ....ik dacht de Cheepobios 1.01 020429 based ...
Volgens mij is de laatste de 020626 based.
Althans, die heb ik. Is gedateerd op 6 juli...

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1