Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
de enige die ik op dat moment vrij had, de onderste.Op zondag 21 juli 2002 21:21 schreef P@ het volgende:
In welk PCI slot zit de Matrox kaart ?
windows sez: "Locatie 5 (PCI-bus 0, apparaat 9, functie 0)"
zou het daaraan kunnen liggen?
Ik heb zelf ook een dualscreen opstelling, met een GF2Pro en een Voodoo 3 2000 pci. De eerste dat ik het probeerde zat de Voodoo ook in een van de onderste pci-sloten. Dat werkte niet goed. Bij het opstarten liep hij al vast.
Ik heb hem in de bovenste gestopt, en het loopt nu als een trein. Het heeft volgens mij te maken met de toewijzing van IRQ's aan de verschillende pci-sloten.
Probeer hem eens uit in het bovenste pci-slot. Grote kans dat het dan wel werkt.
Ik heb hem in de bovenste gestopt, en het loopt nu als een trein. Het heeft volgens mij te maken met de toewijzing van IRQ's aan de verschillende pci-sloten.
Probeer hem eens uit in het bovenste pci-slot. Grote kans dat het dan wel werkt.
ok, ik zal het eens proberen, iig thanx.
/edit
ik heb hem nu in de bovenste, alleen het probleem blijft, zelf denk ik dat er iets in het bios ingesteld moet worden, maar wat?
/edit
ik heb hem nu in de bovenste, alleen het probleem blijft, zelf denk ik dat er iets in het bios ingesteld moet worden, maar wat?
Ik zie nou net ook dat mijn diskettestationcontroller niet gestart kan worden als ik het probleem heb. als ik het probleem niet heb dan werkt hij wel goed.Op zondag 21 juli 2002 21:40 schreef Magic het volgende:
ok, ik zal het eens proberen, iig thanx.
/edit
/edit
shit quote ipv edit
Verwijderd
Volgens mij moet je nooit de bovenste gebruiken voor een videokaart omdat die de zelfde IRQ gebruikt als de AGP.
Check, ik heb nu alle pci-sloten geprobeerd, ik heb alles eruitgehaald (geluids- netwerk- tv-kaart) en het probleem blijft, zelf denk ik echt dat het iets in het bios is, maar wat, ik ben al een beetje aan het kloten geweest daarin, maar zonder succes. Iemand nog meer ideeën?Op maandag 22 juli 2002 01:37 schreef P@ het volgende:
Volgens mij moet je nooit de bovenste gebruiken voor een videokaart omdat die de zelfde IRQ gebruikt als de AGP.
Welk OS gebruik je?
Ik gebruik een G-force 2MX400 en een Matrox Millenium 2 4MB en een Matrox Millenium 4 MB in 1 systeem. Dit loopt perfect.
Ik gebruik Windows XP PRO, voor de matroxen gewoon de standaard driver, de G-force gebruikt de nieuwste nvidia driver.
Overigens support Windows XP HOME GEEN dualmonitor, mocht je die gebuiken, probeer dan PRO eens.
Welk mobo heb je? (Ik een ASUS A7V)
Ik gebruik een G-force 2MX400 en een Matrox Millenium 2 4MB en een Matrox Millenium 4 MB in 1 systeem. Dit loopt perfect.
Ik gebruik Windows XP PRO, voor de matroxen gewoon de standaard driver, de G-force gebruikt de nieuwste nvidia driver.
Overigens support Windows XP HOME GEEN dualmonitor, mocht je die gebuiken, probeer dan PRO eens.
Welk mobo heb je? (Ik een ASUS A7V)
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
Windows 2000 (had ik dat nog niet gezegt?) nee dusOp maandag 22 juli 2002 14:39 schreef its_me het volgende:
Welk OS gebruik je?
voor de matrox gebruik ik de standaard win2k driver( matrox drivers heb ik ook al geprobeerd), voor m'n geforce de 23.11 driver, ik zal die zo eens proberen te updaten.Ik gebruik Windows XP PRO, voor de matroxen gewoon de standaard driver, de G-force gebruikt de nieuwste nvidia driver.
weet ik.Overigens support Windows XP HOME GEEN dualmonitor, mocht je die gebuiken, probeer dan PRO eens.
msi kt266 pro 2Welk mobo heb je? (Ik een ASUS A7V)
Kijk even of je IRQ conflicten hebt.
In Windows 2000 kun je die vinden in Start, Accessories, System Tools, System Information (engelse versie, in nederlands heet het Systeem informatie...). Kijk daar bij de conflicten. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat daar een conflictje te bespeuren zal zijn.
Je kunt in het Bios als het goed is aangeven welke IRQ je aan welk PCI-slot wilt toekennen. Probeer daar eens mee te vogelen. Zou ik wel eerst even kijken welke IRQ's nog vrij zijn/bezet zijn door apparaten die je weinig of niet gebruikt.
In Windows 2000 kun je die vinden in Start, Accessories, System Tools, System Information (engelse versie, in nederlands heet het Systeem informatie...). Kijk daar bij de conflicten. Ik heb zo'n flauw vermoeden dat daar een conflictje te bespeuren zal zijn.
Je kunt in het Bios als het goed is aangeven welke IRQ je aan welk PCI-slot wilt toekennen. Probeer daar eens mee te vogelen. Zou ik wel eerst even kijken welke IRQ's nog vrij zijn/bezet zijn door apparaten die je weinig of niet gebruikt.
Ik heb laatst bij een vriend van mij met een MSI board precies hetzelfde verhaal gezien. Zodra hij een tweede videokaart plaatste, ging er van alles mis.
Hij had een MSI KT333 board, en waar het uiteindelijk aan bleek te liggen, is de APIC op dit board. Dit is namelijk een Multiprocessor APIC, terwijl er maar 1 processor op het board kan.
Je zult zien in Windows dat er niet 16 IRQ's zijn (van 0 t/m 15), maar 32! Dit komt door de multiprocessor APIC. Het resultaat is dat er van alles doodgaat, waaronder keyboard, floppy controller en secundaire videokaarten.
De oplossing is om in het BIOS de MPS1.4 of MPS1.1 support uit te zetten (de setting "APIC Function" moet op Disabled), daarna te rebooten, en in Windows XP/2000's Device Manager het Computer Type te veranderen van "ACPI Uniprocessor PC" in "Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC". Daarna weer rebooten, en dan kun je als het goed is je secundaire videokaart er weer in stoppen!
Hij had een MSI KT333 board, en waar het uiteindelijk aan bleek te liggen, is de APIC op dit board. Dit is namelijk een Multiprocessor APIC, terwijl er maar 1 processor op het board kan.
Je zult zien in Windows dat er niet 16 IRQ's zijn (van 0 t/m 15), maar 32! Dit komt door de multiprocessor APIC. Het resultaat is dat er van alles doodgaat, waaronder keyboard, floppy controller en secundaire videokaarten.
De oplossing is om in het BIOS de MPS1.4 of MPS1.1 support uit te zetten (de setting "APIC Function" moet op Disabled), daarna te rebooten, en in Windows XP/2000's Device Manager het Computer Type te veranderen van "ACPI Uniprocessor PC" in "Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC". Daarna weer rebooten, en dan kun je als het goed is je secundaire videokaart er weer in stoppen!
My other computer is your windows box.
Daar heb Dannyke helemaal gelijk in. Maar als het zo lukt is het leuker.Op maandag 22 juli 2002 17:02 schreef Dannyke het volgende:
/me heb gewoon een gf2 dualhead daarvoor
veel makkelijker
hier had ik dus nooit opgekomen.Op maandag 22 juli 2002 17:09 schreef Dim het volgende:
Ik heb laatst bij een vriend van mij met een MSI board precies hetzelfde verhaal gezien. Zodra hij een tweede videokaart plaatste, ging er van alles mis.
maar hij doet het nu perfect, bedankt!
Pagina: 1