Toon posts:

DIMM slot verrot :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mobo: msi K7t266 pro2
geheugen: pc2100 OEM

Als ik een reepje geheugen in DIMM slot 1 test met memtest-86, geeft ie div. foutmeldingen in een aantal geheugengebieden.
Zet ik deze dimm in slot 2, dan loopt ie de test zonder problemen.
Is hier wat aan te doen, of is dit gewoon een defect op m'n moederbord...
Zijn deze fouten mischien met merkgeheugen te verbeteren, of is een reepje ECC-geheugen de enige oplossing. Da's nog altijd goedkoper dan een nieuw mobo...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Probeer eens te spelen met de timing settings voor het geheugen in je BIOS.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 20:49 schreef Exirion het volgende:
Probeer eens te spelen met de timing settings voor het geheugen in je BIOS.
IDD, gewoon kloten met timings, sommige memtest fouten zijn niet te verklaren , vaak zijn ze op een kt266a of kt333 pas weg als je ze niet via de spd laat instellen, maar handmatig. mem voltage helpen helpt ook vaak nog op die msi bordjes.
Op de zaak hebben we constant gezeur met memtest fouten icm via socket a ddr borden, het is echt om te huilen :'(

Rembo?,
Welke fouten heb je??, gaat ie bijvoorbeeld in het begin van fffffffff naar f7ffffff ofzo of zijn het onregelmatigheden?
Kleine regelmatige foutjes is vaak voltage en onregelmatigheden timings veranderen, mits beide componenten eigenlijk wel goed zijn.
Zijn het er meer dan 20 in 1 test, dan is het vaak hopeloos

Verwijderd

Topicstarter
De fouten zijn zoals je aangeeft fffffffff naar 7ffffffff.
Heb de spanning van auto naar 2.6V gezet, en de fouten waren in memtest verdwenen! Niet alleen met 256MB in ddr1, maar ook als ddr2&3 met 512MB gevuld zijn (1280MB).
Ziet er goed uit, totdat XP opgestart wordt. Deze houd het nu een minuutje vol, en loopt dan vast :( Verwijder ik de DIMM uit dimm1, dan is er nix aan de hand...
Timings stonden al op hun langzaamst, hier is dus niets aan te veranderen.
Ik denk dat ik gewoon maar genoegen moet nemen met 1024MB RAM...