• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:46
Heeft er hier iemand toevallig ervaring met een Handheld GPS voor op de (zeil) boot?

Ik wil zo'n ding cadeau doen maar ik heb geen flauw idee welke.

Verwijderd

Er is zo'n gele voor camperen, maar hebben ze voor de zee een gps kaart :? :P

Een waterdicht tasje (die normaal voor mobieltjes zijn) die je erom heen kan dan is ook wel handig.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 09:00

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

je zit dan wel met andere kaarten dacht ik...
correct me if i'm wrong...

¯\_(ツ)_/¯

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-03 10:24

schizofreen

ik & jij

dit kan een interessant topic worden ja,
Ik ben namelijk ook op zoek naar zo'n soort GPS-handheld voor op het water. Maar heb me dr verder nooit echt in verdiept. Misschien dat hier wat kundigen zitten.

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een garmin GPS V gekocht voor op de (speed)boot en in de auto.

Je moet gewoon even afwegen wat je er precies mee wilt doen en dan een keus maken. Ik heb deze genomen omdat de boot meer bijzaak is, in de auto gebruik ik hem vaker.
Een waterdicht tasje (die normaal voor mobieltjes zijn) die je erom heen kan dan is ook wel handig.
De toestellen van Garmin zijn allemaal waterdicht, je moet alleen even opletten met welke norm. Die hoesjes zijn iig niet waterdicht

Verwijderd

Ik heb een Garmin Etrex was toen de goedkoopste, en doet het uitstekend, alleen kan je er geen kaarten in stoppen je kunt wel de coordinaten tevoorschijn toveren van de plek waar je bent, en een route plannen op de pc en die vervolgens inladen. verder een uitstekend apparaat , doet t ook nadat ie afgewassen is in de wasbak.!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:56

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Volgens een tijdschrift dat ik hier liggen heb is de Magellan Meridian Gold volledig waterdicht, schokbestendig en blijft hij drijven op water.
Adviesprijs in België is 495 ¤.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:46
500 eur. vind ik wat aan de stevige kant, eerst maar eens kijken of het bevalt.
Maar bedankt voor alle reakties in ieder geval, ik kijk nog even verder. Mocht ik wat meer weten zal ik dat hier posten.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 09:00

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

mijn collega is bezig met een gps-systeem speciaal voor op een boot.

het is gebaseerd op een gewoon via Eden bordje in een procase behuizing met 12V voeding icm met een bepaald gps-programma.

de eerste testen zien er iig zeer veelbelovend uit.

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1