LAN naar LAN met vpn

Pagina: 1
Acties:

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
jah het is een beetje vage topic titel maar ik wil dus dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~uitze033/Image1.jpg

de servers hebben win2k/(server) of winxp.
De vraag is dus hoe kunnen we filesharen vanaf de clients, de servers kunnen elkaar al zien.
Als je meer info nodig hebt kan ik het je wel geven.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:09

RammY

Dát!

(op last van verwijderd)

Deze advertentieplaats is te huur!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Ik heb er geen totaal verstand van hoor, maar je kunt onder Win2000 toch twee connections met elkaar 'verbinden'. Dan zou je toch een brug kunnen slaan tussen die VPN-verbinding en die LAN-verbinding?

• Jamaicaman
  • Niet online
bedoel je bridgen? maar dat kan niet onder win2k

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:36
zet "use remote gateway" op beide vpn connecties eens aan.

En geef eens wat meer info als je wilt, draai je dns op alle 3 servers? wat zijn de subnetten?

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 20:51 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Ik heb er geen totaal verstand van hoor, maar je kunt onder Win2000 toch twee connections met elkaar 'verbinden'. Dan zou je toch een brug kunnen slaan tussen die VPN-verbinding en die LAN-verbinding?
Waarschijnlijk wilt ie 3 LANS via het Internet met elkaar overbruggen.

Ik denkt dat je ook eerst moet nadenken hoe hoog je veiligheids eisen liggen, een VPN PPTP verbinding zegt nog niet dat het veilig is.
Moeten er alleen bestanden uitgwisseld kunnen worden of moeten er meer activiteiten plaats vinden tussen de LANS ?
:)

• Jamaicaman
  • Niet online
LAN 1 ip's in de reeks 192.168.0.0 met subnet 255.255.255.0
LAN 2 ip's in de reeks 192.168.2.0 met subnet 255.255.255.0
LAN 3 ip's in de reeks 192.168.0.0 met subnet 255.255.255.0

De verschillende ip's maakt volgens mij niet uit want ik heb LAN 1 ook al eens veranderd naar de 192.168.2.0.
Ik kan wel vanaf de clients naar de andere servers browsen maar niet van de Clients naar de clients achter een andere server, en ook niet van een server naar de clients achter een andere server.
Ik zie niet wat ik fout heb gedaan.
Trouwens "use remote gateway" staat aan op alle server.
En de workgroup is ook hetzelfde
Waarschijnlijk wilt ie 3 LANS via het Internet met elkaar overbruggen.
Ik denkt dat je ook eerst moet nadenken hoe hoog je veiligheids eisen liggen, een VPN PPTP verbinding zegt nog niet dat het veilig is.
Moeten er alleen bestanden uitgwisseld kunnen worden of moeten er meer activiteiten plaats vinden tussen de LANS ?
Ja ik wil dus 3 lans aanelkaar koppelen.
Veiligheid is geen probleem hier, en er moeten alleen bestanden worden uit gewisseld over het netwerk.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Je moet sowieso verschillende subnetwerken gebruiken in de verschillende segmenten, anders kan de routing niet werken!!!
Kan je pingen naar de clients?

• Jamaicaman
  • Niet online
2 x win2k en 1 x win2k server.
Ik ben niet goed bij op netwerken hoor maar een segment is toch een "deel" , dus als ik verschillende subnetten gebruik zoals 255.255.255.0 en 255.0.0.0 dan kan iedere pc vanuit elk netwerk elkaar bereiken?
Ik geloof dat ik dom zit te lullen.
:/

Verwijderd

1) Probeer eens met tracert te bepalen waar de route van de clients dood valt, zo kun je gericht je route tablellen aanpassen.

2) De manier waarop je de VPN-tunnels getekent hebt kan niet, een VPN tunnel is altijd een point-to-point verbinding en niet gedeeld zoals in jouw tekening.

3) Er is ook niet te zien van waar naar waar de tunnel wordt opgezet. Dit is zeer belangrijk voor je routes.

4) Ga eens wat leeswerk opzoeken over routes ;)

Succes!

• Jamaicaman
  • Niet online
ok thank you, ja ik weet dat de tekening niet helemaal klop want LAN2 staat de "VPN SERVER"
Maar ik zal eens opzoek gaan.

Verwijderd

Volgens je tekening gebruik je geen firewalls. Vind je het niet riskant om netwerken open te stellen voor het internet zonder firewalls?

Ik zou tussen elke server en inet-verbinding een firewall met VPN-ondersteuning plaatsen. Zorg dat je NETBIOS verkeer niet blokt. Zo creeer je 1 groot virueel LAN.

PS.
Zorg er wel voor dat je per vestiging op verschllende IP-ranges zit.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Je moet 3 verschillende subnetten gebruiken en de VPN servers moet je laten routen.

Als de VPN server niet de default gateway is moet je op de clients ook nog es 2 routes adden.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Zet drie Win2000 servers neer, configureer op de servers Routing and remote acces middels demand dial interfaces en voeg stativ routes toe in RRAS op alle servers. Mits de 2000 servers niet de default gateway is van de client machines, moet je handmatig routes toevoegen op de clients, zoals hierboven al gezegd is.

Ik heb het op deze manier draaien met 2 anderen. Denk dat het lastig wordt met 2 win2000 prof machines (zit daat RRAS in standaard, of alleen client kant?)

[edit]
Het gaat niet werken zoals jij het wilt met 2 dezelfde subnets (192.168.0.x/24), er zal niet gerouteerd kunnen worden. Dus voor wat jij wil moet je 1 subnet dus naar bijvoorbeeld 192.168.1.x gooien.

Mijn iRacing profiel

• Jamaicaman
  • Niet online
ok, we zullen eens kijken, thnx voor de reacties.

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
Met Free/SWAN kan je simpel een VPN-link maken tussen meerdere netwerken: [url="http://www.freeswan.org"]www.freeswan.org[/url]
Pagina: 1