Toon posts:

Welke? De TNT2 (oc) of de nieuwe GeForce2 MX /GTS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind de nieuwe GeForce2 MX budget kaarten niet zoveel sneller dat ik er het geld voor over heb om mijn Viper V770 (die behoorlijk OC'ed is en dus wel aardig gaat) te vervangen. Toch lijkt niemand dat met mij eens te zijn. Waarom eigenlijk niet, als je de testen (bv in Computer Totaal; 3DMark2000 testen) erop naslaat, zijn de MX'en helemaal zo snel nog niet vergeleken bij de snellere TNT2's. Of zie ik dat toch verkeerd? De WinBench testen onderschrijven mijn mening overigens weer niet. Komt dat omdat 3DMark de CPU er ook in betrekt?

Ik heb gisteren ook gepost op Fokzine.net waar de nieuwe MX van Hercules werd vergeleken met de concurrentie. Daar was eigenlijk niemand het met me eens.

De MX mag dan wel goedkoop zijn in vergelijk met z'n duurdere GTS broer, maar die is dan ook een stuk sneller. In vergelijk met een V770 (ultra) vind ik 'em duur. Dan ga ik liever meteen voor een GTS.

Verwijderd

.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
die mx mag dan wel gecatreerd zijn, hij is wel de helft goedkoper, dus heeft een beter prijs/kwaliteit verhouding.

Kijk, de echte tweaker koop niet het state of the art maar klokt een gecastreerde versie op zodat je qua performance bijna op de state of the art zit.

dat is namelijk het geval memory kun je vaak wel 50 mhz overklokken van de MX zodat het verschil helemaal niet zo groot is met de gts

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 07:52
ben het helemaal met smokey eens. heb sinds vorige week een Hercules gf2 mx. ech wel sneller dan m'n tnt2 die ik ervoor had. neem daarbij de extra instructies die de gf2 biedt (T&L bv) en oc'en die zooi. vooral die hercules is goed te oc'en.

Verwijderd

.

Verwijderd

.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Oftewel, laat al die brakke MX dingen maar even zitten (zie alle topics over shit met deze kaarten), en doe het nog even met je V770.. Koop je tegen de tijd, dat je V770 het echt niet bij kan houden meteen iets fatsoenlijks... De rest krijgt alleen maar een 'boner' van 120+ fps, waar je toch niets mee opschiet. Laat de rest maar 'consumeren', een verstandiger beleid is: (nog) niet kopen..

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

MX=Geforce2.....

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx!

I know enough.

Einstein out.

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nou ik heb nu dus een Viper 770 ultra en ga woensdag over naar de MX.

Als je maar de benchmarks van een overclockte mx kijkt weet ik het wel hoor.
Hij is dat gewoon de beste kaart die er is!!!

Ik ben nu zeer tevreden met mijn kaart maar als ik hem verkoop en er 100 piek bijleg heb ik het beste wat er te koop is.

En het is gewoon een mooie prijs 350 piek voor een state-of-the art videokaart!!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 11:13
Ik heb hier mijn TNT2 Ultra ingeruild voor een GeForce 2 GTS en die kickt die Ultra finaal alle kanten op, 20fps meer in Q3 (waar de GF2 geremd werdt door de CPU) en 1500 3D mark punten meer. Die MX is ook wel een stuk sneller als een gewone TNT2.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Je hebt gelijk dat je misschien nog wel eventjes met je TNT2 vooruit kan. Maar de Geforce2 MX is zeker wel sneller dan de TNT2. De Geforce2 MX is zelfs niet overclockt altijd sneller dan Geforce1 met SDRAM en als hij is overclockt dan is hij net zo snel als een Geforce1 met DDRRAM. En de prijs is ongelovelijk goed.

Verwijderd

Hou er wel rekening mee dat je systeem snelheid ook redelijk hoog moet zijn om alles uit je 3D kaart te kunnen halen.

Verwijderd

ik heb een geforce2 mx heb een p3 500mhz mmx
64 ram..

heb de timedemo in quake getest en had 54.4 fps heeft de viper dat ook???;)
Pagina: 1