Toon posts:

Netscape input form probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een form gemaakt waar je 3 input velden hebt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<form method="post" action="blaat.php">
<input type="hidden" name="submit" value="yes">
Site Naam:<br>
<input style="background: #dddddd; font-family: Verdana; font-size: 12px; color: #000000;" type="text" size="30" name="naam"><br><br>
Site Url:<br>
<input style="background: #dddddd; font-family: Verdana; font-size: 12px; color: #000000' type="text" name="url" value="http://" size="30"><br><br>
Site info: <font size=1>(Vertel waar je site overgaat)</font><br>
<textarea style="background: #dddddd; font-family: Verdana; font-size: 12px; color: #000000" type="text" name="info" cols="40" rows="5"></textarea><br><br>
Catogorie:<BR>
<SELECT NAME="catos" style="background: #dddddd; font-family: Verdana; font-size: 10px; color: #000000">
<OPTION VALUE="2" $b_catos>blaat</OPTION>
<OPTION VALUE="3" $c_catos>blaat</OPTION>
<OPTION VALUE="6" $f_catos>blaat</OPTION>
<OPTION VALUE="7" g_catos>blaat</OPTION></SELECT><BR><BR>
<input style="background: #dddddd; font-family: Verdana; font-size: 12px; color: #000000" accessKey="s" type="submit" value="Voeg link toe">
</form>

Probleem is nu de groote van de input velden. In IE 5, 5.5, 6 en Mozilla 1 is het prima. Maar als ik het in netscape 4.79 test zijn ze ongeveer 2x zo groot. hele layout van site is naar de maan. Wat doe ik fout?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Niks, Netscape 4 rendert ze gewoon groter. Wat je kunt doen is voor Netscape 4 een size opgeven en deze voor modernere browsers overrulen met CSS (style="width:100" ofzo)...

Verwijderd

oh ja... ik weet het weer. wat is die bug irritant zeg.

wat ik doe: mensen met netscape 4.x hebben pech :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is het hier op het forum gedaan bij bv newtopic input form? Is even groot in IE als in Netscape. Ik kan er geen speciale code voor vinden...

Verwijderd

In Topix is het zo:
code:
1
<textarea name="message" rows="15" cols="60" wrap="virtual"></textarea>

Ik weet alleen niet of Topix kijkt welke browser je hebt en dan kiest welke source het doorstuurt.

/edit

Het komt door het instellen van het font geloof ik. Als je die niet instelt dan werkt het wel gewoon meen ik.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Volgens mij heb ik je het antwoord al lang gegeven.. super simpel en 100% gegarandeerd succes :? :P

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op zondag 21 juli 2002 22:05 schreef Bosmonster het volgende:
Volgens mij heb ik je het antwoord al lang gegeven.. super simpel en 100% gegarandeerd succes :? :P
mja ok, Bosmonster, maar mogen anderen dan geen reactie meer geven... :? ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:59

crisp

Devver

Pixelated

Op zondag 21 juli 2002 20:10 schreef sharky_k_ het volgende:
oh ja... ik weet het weer. wat is die bug irritant zeg.

wat ik doe: mensen met netscape 4.x hebben pech :)
Het is ook geen bug, maar een toendertijd nog niet geimplementeerde feature; we hebben het wel over een browser die reeds 5 jaar oud is...

Intentionally left blank

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op zondag 21 juli 2002 22:46 schreef crisp het volgende:

[..]

Het is ook geen bug, maar een toendertijd nog niet geimplementeerde feature; we hebben het wel over een browser die reeds 5 jaar oud is...
Precies... en als ik met een simpele size=20 ofzo die 2 of 3% NS4 gebruikers kan helpen.. dan doe ik dat :P

Verwijderd

ik kan me nog herinneren dat ik Netscape 4.x op m'n moeders computer had geinstalleerd en op mijn computer. Precies de zelfde versie/installer.
Op mijn computer zagen die velden er goed uit en op m'n moeders computer niet. preferences weggegooid, alles geprobeerd. Niks hielp.

Verwijderd

Topicstarter
conclusie ns4 is dikke shit. Bijna niemand gebruikt het meer, mensen die dat wel doen zijn dom, en bekijken het maar :)

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 11:47 schreef 010100110 het volgende:
conclusie ns4 is dikke shit. Bijna niemand gebruikt het meer, mensen die dat wel doen zijn dom, en bekijken het maar :)
you got it :)

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 12:55
Voor alle mensen die NS4 dikke shit vinden:

dat is het ook ...

maar:

helaas schijnt het nog veel vaker gebruikt te worden dan bijvoorbeeld NS6

Dus imho zul je er voor sommige toepassingen (laag toegankelijke internetsites) toch nog wel rekening mee moeten houden...

(oh oh, nu krijgen we eindeloze discussies ;))

Verwijderd

Mensen die NS4 gebruiken zullen zelf wel overstappen wanneer ze merken dan veel websites voor hun niet normaal te bekijken zijn.

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Op maandag 22 juli 2002 11:47 schreef 010100110 het volgende:
... Bijna niemand gebruikt het meer ...
Als we afspreken dat ik voor iedereen die principieel bij NS4 blijft (of niet weet dat er iets anders bestaat) 10 eurocent van jou krijg ben je dan nog steeds zo overtuigd van je uitspraak? :P

Today's subliminal thought is:

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Raakt een beetje offtopic zo. Een NS4 discussie lijkt me een beetje zinloos. Feit is dat veel mensen de keus helemaal niet hebben, bijvoorbeeld in verouderde bedrijfs- of schoolnetwerken.

Nu weer ff ontopic dus ;)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op maandag 22 juli 2002 23:18 schreef Bosmonster het volgende:
Nu weer ff ontopic dus ;)
Nou, aangezien jij het antwoord al gegeven hebt, is er nog weinig om over on-topic te gaan he? ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

nog even een comment die ik kwijt wil.
Het maakt mij niet uit of Netscape 4.x weinig wordt gebruikt. Het gaat mij om dat Netscape 4.x perfecte en simpele(!) HTML zoals forms, frames etc... fout weergeeft. Als je HTML perfect schrijft zou je met browsers geen rekening hoeven te houden. (controle is altijd handig natuurlijk, daarniet van :))
Pagina: 1