Upgraden van KT133a naar KT333 de moeite?

Pagina: 1
Acties:

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 15:11

GG85

.......

Topicstarter
Ik zat me af te vragen of het de moeite waard is om het volgende systeem te upgraden naar bijv. een Epox EP-8K3A(+) en een Amd XP proc. Ik heb nu een KT133a mobo (abit kt7a) met een Ti4200 128mb, 256mb cas2 sd-ram @ 140mhz en een Thunderbird 1000@1333mhz. Ik gebruik het systeem voornamelijk om te gamen. Ook vroeg ik me af of het mogenlijk is om mijn oude proc op een DDR333 mobo te gebruiken en of ik dan alle functies van mijn DDR plankje kan gebruiken (ivm FSB etc.)? Alvast bedankt.

(ps, heb de search gebruikt maar daar werd niet echt antwoord gegeven op deze 2 vragen)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Als je je cpu nog niet wilt upgraden kan je wel de KT333 nemen met duur DDR333 geheugen, maar praktisch gezien en uit benchmarks is het maar amper sneller als je een normale amd gebruikt zonder overclocken. Ga je overclocken dan is DDR333 wel handig omdat die hogere snelheden aankan.

Je zal er wel wat op vooruit gaan maar je moet wel nieuw geheugen en bord kopen en of het dat waard is, misschien ff doorsparen voor een volle systeemupgrade?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04
Ik zou gewoon wachten op de KT400, die komt na de zomervakantie een keer uit. Heb je nog ef om te sparen ;)

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Op zondag 21 juli 2002 19:43 schreef Fraggler het volgende:
Ik zou gewoon wachten op de KT400, die komt na de zomervakantie een keer uit. Heb je nog ef om te sparen ;)
Helemaal mee eens, ik zit met precies hetzelfde dilemma, ik heb nu een A7V133 en ik wil ook upgraden, maar ik denk ook dat het verstandiger is om te wachten totdat er een nieuwe chipset uitkomt en totdat de fabrikanten met nieuwe series mobo's komen. Ik denk dat als je tegen het einde van dit jaar gaat upgraden dat je dan meer waar voor je geld hebt als je het gaat vergelijken met de huidige prestaties van je systeem.

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

Op zondag 21 juli 2002 21:16 schreef CyberTijn het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ik zit met precies hetzelfde dilemma, ik heb nu een A7V133 en ik wil ook upgraden, maar ik denk ook dat het verstandiger is om te wachten totdat er een nieuwe chipset uitkomt en totdat de fabrikanten met nieuwe series mobo's komen. Ik denk dat als je tegen het einde van dit jaar gaat upgraden dat je dan meer waar voor je geld hebt als je het gaat vergelijken met de huidige prestaties van je systeem.
Zo blijf je aan het wachten en aan het uitstellen...

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 21:16 schreef CyberTijn het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, zo kun je eeuwig blijven wachten tot de "nieuwe" produkten uitkomen. Elk half jaar komt er tegenwoordig iets nieuws uit.
En dan betaal je meestal het dubbele voor een nieuwer produkt dat maar 25% meer performance biedt :r
Wat ik zou aanraden is te wachten tot die nieuwe dingen uitkomen, de benchmarks en reviews volgen en bekijken wat de "verbeteringen" zijn. Dan kun je beslissen of dat het extra geld wel waard is. Meestal zijn de iets oudere produkten dan ook weer stukken goedkoper en spaar je meer geld uit :)
Trouwens die nieuwe producten hebben in het begin allemaal kinderziektes dus ik koop liever iets oudere produkten met een goede reputatie, die je dan effe (bijna gratis) kan overclocken tot de prestaties van het nieuwe produkt.
Maar je beslist daar natuurlijk zelf over hé >:)

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 21:26 schreef Mex het volgende:

[..]

Zo blijf je aan het wachten en aan het uitstellen...
Ook juist, maar als die nieuwe dingen niet lang meer uitblijven zou ik toch nog effe wachten :7

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 13:31
Ik heb mijn computer vervangen. Ik had een KT133a met een Tbird 1200 en nu heb ik een KT333 met Xp1900+.

Ik had nooit gedacht dat dit een groot verschil zou zijn!! Filpjes inpakken gaat 1 keer zo snel, bijvoorbeeld.

Mij is de upgrade zeer goed bevallen.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-08 01:26
2x zo snel? ;)

ikzelf heb een TB-800mhz, mainboard kan tot 1,4ghz aan, maar die worden niet of nauwelijks meer verkocht. dus ik zou bij een upgrade een XP moeten halen.

maarja, scheelt het in snelheid nou echt zoveel? ik ik re-encode wel eens avi. iemand die ervaring mee heeft?
met een soortgelijke CPU upgrade? van onder 1ghz naar een snelle XP CPU?

alvast bedankt

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 13:31
Op zondag 21 juli 2002 22:16 schreef Terryb47 het volgende:
2x zo snel? ;)

ikzelf heb een TB-800mhz, mainboard kan tot 1,4ghz aan, maar die worden niet of nauwelijks meer verkocht. dus ik zou bij een upgrade een XP moeten halen.

maarja, scheelt het in snelheid nou echt zoveel? ik ik re-encode wel eens avi. iemand die ervaring mee heeft?
met een soortgelijke CPU upgrade? van onder 1ghz naar een snelle XP CPU?

alvast bedankt
Ik zet veel avi's om naar mpeg. En dat scheelt bij mij de helft van de tijd. Nu duurt het bij mij nog geen twee uur bij een film van twee uur!

Het heeft bij mij natuurlijk niet alleen te maken met de cpu maar natuurlijk ook met snellere geheugen.

Maar ik heb toenertijd mijn duron 700@850 vervangen door een Tbird 1200 en dat kun je ZEKER merken bij omzetten van avi's hoor!

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 31-12-2025

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Als ik jou was zou ik nu voor een bios upgrade en een nieuwe proc gaan...

Persoonlijk wacht ik met een upgrade tot de mobo's met geintegreerde serial ATA komen :9

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Ik zat zelf te denken dat als ik nu een KT333 mobo & XP proc koop ik misschien een systeem heb waar geen van de onderdelen een bottleneck is voor elkaar, als ik wacht op de KT400 is dan mijn ti4200 128mb weer niet te traag??
Het is dan misschien verstandig om gelijk te wachten op een nieuwe serie procs? en als ik nu een Epox bordje koop met goed geheugen kan ik die altijd wel oc'en tot 400 mhz, en waarom is mijn huidige proccessor niet geschikt? Die kan ik toch gewoon een FSB van 333/2 is 166mhz geven in de bios, ik mis dan alleen enkele nieuwe functies die een XP heeft, of zie ik het mis?

• GG85

GG85

.......

Topicstarter
Als ik trouwens een DDR333 bortje koop, wat is dan icm een Ti4200 128mb de beste proc snelheid? Ik bedoel dus dat geen van de onderdelen te snel/langzaam ten opzichte van elkaar is?

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-08 01:26
hmm alright, van Duron naar TB kan ik me begrijpen dat het wat uitmaakt, ook van SDram naar DDR?

als ik ga upgraden dan ik wil wel dan de snelste XP (2200?), maar die vind ik nu iets te duur op het moment..

toch maar even wachten op HCC :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Pagina: 1