Ik probeer een netwerkje aan te leggen tussen 2 computers. Ene pc draait Win2K en tweede pc draait Win98.
Ik denk dat ik alle stappen uitgevoerd heb, maar krijg het niet werkende. Wat vergeet ik hier?
Dit heb ik gedaan:
1. Netwerkkaarten op beide pc's goed geinstalleerd
2. UTP kabel ertussen
3. Alle relevante protocollen toegevoegd (TCP/IP, Cliënt voor MS-netwerken, Bestands- en printerdeling voor MS-netwerken)
4. PC met Windows 2000 IP-adres 192.168.1.1 en PC met Windows 98 IP-adres 192.168.1.2 gegeven (PC's zijn overigens niet aangesloten op het internet)
5. 255.255.255.0 opgegeven als subnetmasker voor beide pc's
6. Beide pc's een eigen naam + omschrijving gegeven
7. Allebei de pc's de werkgroepnaam 'NETWERK' gegeven
Alles bevestigd en herstart, maar ik krijg geen verbinding tussen de 2 computers. Wat ben ik hier vergeten?
Ik denk dat ik alle stappen uitgevoerd heb, maar krijg het niet werkende. Wat vergeet ik hier?
Dit heb ik gedaan:
1. Netwerkkaarten op beide pc's goed geinstalleerd
2. UTP kabel ertussen
3. Alle relevante protocollen toegevoegd (TCP/IP, Cliënt voor MS-netwerken, Bestands- en printerdeling voor MS-netwerken)
4. PC met Windows 2000 IP-adres 192.168.1.1 en PC met Windows 98 IP-adres 192.168.1.2 gegeven (PC's zijn overigens niet aangesloten op het internet)
5. 255.255.255.0 opgegeven als subnetmasker voor beide pc's
6. Beide pc's een eigen naam + omschrijving gegeven
7. Allebei de pc's de werkgroepnaam 'NETWERK' gegeven
Alles bevestigd en herstart, maar ik krijg geen verbinding tussen de 2 computers. Wat ben ik hier vergeten?