• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23
Ik heb dus de Olympus C220 en kan kiezen uit een aantal resoluties/formaten waarmee ik de foto's kan maken.
Namelijk 640*480, 1024*768, 1200*1600 HQ en 1200*1600 SHQ.

Alleen zie ik het nut niet tussen die 2 1200*1600 mogelijkheden, de 1 zou High Quality moeten zijn en de ander Super High Quality.
Nu heb ik het 1 en ander al een beetje uitgeprobeerd, maar ik zie geen verschil tussen deze 2 mogelijkheden behalve dat het formaat van de foto's wat groter is :+

Maar qua scherpte enzo, neuh ik zie t verschil niet hoor, weet iemand het nut van deze functie?? (Wellicht andere Olympus bezitters, want het zit volgens mij op elke Olympus)

Stop chasing the dream, you're already living it

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30
Is het niet toevallig zo dat hij bij een SHQ een Tiff bestandje wegschrijft? Dat is dus een bestand in zijn geheel zonder compressie. (of zoiets :)) Zal wel een beetje op een .bmp lijken.

Ik heb zelf een Minolta E201 die bij de hoogste kwaliteit tiffjes schrijft, maar misschien is dat bij deze niet zo?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Als het geen tifjes zijn is het de mate van JPEG compressie, daarover kun je meer lezen in de GT'ers op vakantie FAQ

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
je ziet het misschien niet, maar het bestand is groter dus de kwaliteit is wel degelijk hoger.
Dat kan altijd van pas komen als je gaat bewerken of afdrukken.