• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een digitale camera. Ik wil hem gaan gebruiken om af en toe een fotootje mee te maken, dus niks professioneels. Ook wil ik af en toe een portretfotootje kunnen maken. Wat is nu een goede camera? Is er misschien een goede site met aanvullende info? Bedankt!

DickTator

oh,sorry dat ik m'n topic op de verkeerde plek heb gezet

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[topic=524874/1/100]

Bovendien hoort dit in [forum=33]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Voor reviews verwijs ik je naar [url="http://www.dpreview.com"]www.dpreview.com[/url].
En voor af en toe een fototje is 2,1 MP voldoende.
Misschien kan je via via daar wel goedkoop aankomen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:58

-Stef-

Slainthe!

Op zondag 21 juli 2002 18:18 schreef DarkSide het volgende:
En voor af en toe een fototje is 2,1 MP voldoende.
Waarom dat? Wanneer ik 100 foto's op een dag schiet is 2,1 MP onvoldoende maar als dit 1 foto per dag is volstaat 2,1 MP? :? Die logica ontgaat me eerlijk gezegd. Met die ene foto wil je toch ook de dingen doen als met een aantal van die 100?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

Op zondag 21 juli 2002 18:23 schreef -Stef- het volgende:

[..]

Waarom dat? Wanneer ik 100 foto's op een dag schiet is 2,1 MP onvoldoende maar als dit 1 foto per dag is volstaat 2,1 MP? :? Die logica ontgaat me eerlijk gezegd. Met die ene foto wil je toch ook de dingen doen als met een aantal van die 100?
Hij wil af en toe een fototje maken. Dus ik neem aan dat hij niet serieus er mee wilt omgaan, maar gewoon lekker makkelijk foto's maken en opslaan en bekijken op zijn pc.
Daarvoor heb je geen 5 MP camera voor nodig. En zelf een 3 MP is niet echt nodig. 2.1 MP is meer dan voldoende om foto's mee te bekijken op je pc. Res is immers al iets van 1600x1200. En je kan er ook nog aardig mee foto's afdrukken op papier of laten ontwikkelen. Pas als je ze gaat uitrekken of op A4 gaat printen. Of gewoon meer verwacht kan je kijken naar meer MP en dus een duurdere camera.
Nu zijn veel cameras al min 3 MP en is 2.1 een beetje aan het uitsterven. Vandaar dat hij er misschien via via (2e hands) aan een leuke camera kan komen, die goed genoeg is voor zijn doeleinden, en voor een leuke prijs.
Het aantal foto's op een dag heeft er niets mee te maken.
Op het feit dat minder MP minder ruimte in beslag neemt dan.
Maar dat is niet wat ik bedoelde.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:58

-Stef-

Slainthe!

Op zondag 21 juli 2002 18:28 schreef DarkSide het volgende:

[..]

Hij wil af en toe een fototje maken. Dus ik neem aan dat hij niet serieus er mee wilt omgaan, maar gewoon lekker makkelijk foto's maken en opslaan en bekijken op zijn pc.
Tja, ik begrijp je gedachtengang maar lees nergens dat hij zijn foto's alleen op zijn pc wil zien vandaar mijn reactie. Als ik een bloedmooie foto heb genomen naar zo achteraf blijkt, wil ik die uitvergroten. Hij wellicht ook wel.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
av>gt

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Zoals Compubiter had gezegd:
[topic=524874/1/100]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.