PSX games op je PS2 mooier?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ilyc
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik surf regelmatig op Engelse fora rond en raakte in gesprek met een man die me het volgende verzekerde:
Yeah, you go to drivers in the PS2 startup menu and switch texture mode from "standard" to "smooth" mode. It really helps eliminate jaggies and especially cleans up pixelated textures. Vastly improves games that use textures and helps 2.5D games like Klonoa and Strider 2 out big time.

It's a built-in filter the PS2 uses to improve the look of PSX titles only. A really useful feature for those who have large TV's that illuminate the pixelated flaws in the PSX games.
Ik was met stomheid geslagen! Nog nooit van deze optie gehoord! Jullie? Misschien is het heel stom hoor, maar ik heb het echt nog nooit iemand horen zeggen en wilde vragen of het ook echt mogelijk is bij Europese PS2's. Dank! :)

Verwijderd

test het eens dan?
het zou kunnen, lijkt me niet.

• ilyc
Heh, momenteel ben ik een beetje lui, ik moet mijn PS2 weer helemaal aansluiten, ik probeer het vanavond wel even.

Maar ja, ik kan me nauwelijks voorstellen dat je zoiets verzint..wat win je ermee?

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 11:53

SD5k

>4&X

ik denk dat dat een soort van licht blurry effect veroorzaakt, dit kan inderdaad wel mooier ogen kwa textures dan.. maar het lijkt me niet geweldig

Verwijderd

Yep die optie zit er zeker in, sommige spellen zien er inderdaad scherper en mooier uit. Maar ik speel nooit meer PSX spellen :P maar die optie zit er echt in :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Optie is der echt.

Wordt er wel iets mooier op maar verwacht geen wondereren. Het is en blijft een iets opgelikte PSX beeld. Alleen zien de randjes en de plaatjes er gewoon iets beter uit. Maar verwacht geen wonderen.

Ook kan je PSX spellen sneller spelen, je kan de leessnelheid en de cpu snelheid verhogen. Let op! Dit kan er voor zorgen dat je spellen blijven hangen. Bijvoorbeeld FF9 kan er niet tegen als je hem op snel zet! Ook hier scheeld het niet veel.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• ilyc
Cool, thanks, zeker eens proberen straks...m'n ogen bloeden bijna uit van de afrgrijselijke PSX spellen..serieus, de PSX was echt een zwakke machine zeg, vreselijke 'jaggies' e.d...Maar bedankt! :)

ps. hoe kom ik eigenlijk in dat menu terecht?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:49
ja kan

moet je zonder cd opstarten in hoofdmenu (wa je tussen browser en settings kieze) op driehoekje drukke

dan gelijk nog een keer op driehoekje.

dan die 2 opties aan zette die er staan

• ilyc
Thanks, you're all a great help!!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-01 09:09

3style

...

Op zondag 21 juli 2002 18:43 schreef ilyc het volgende:
m'n ogen bloeden bijna uit van de afrgrijselijke PSX spellen..serieus, de PSX was echt een zwakke machine zeg, vreselijke 'jaggies'
Wel alles in de tijd plaatsen. PSX was destijds een phatte console... Ik heb trouwens voor de DC, MGS (bleem, blurred de boel op). Is wel lachen, maar de graphics zijn niet veel verbeterd. Polygon flikkering zal bijvoorbeeld niet inneens verdwenen zijn...

• ilyc
Op zondag 21 juli 2002 18:55 schreef 3style het volgende:

[..]

Wel alles in de tijd plaatsen. PSX was destijds een phatte console... Ik heb trouwens voor de DC, MGS (bleem, blurred de boel op). Is wel lachen, maar de graphics zijn niet veel verbeterd. Polygon flikkering zal bijvoorbeeld niet inneens verdwenen zijn...
Doe ik ook. Als je de PSX naast de N64 zet kan je, ik in elk geval, niet anders concluderen dan dat de PSX is flinke stap terug was ten opzichte van de N64.

• 3style

3style

...

Op zondag 21 juli 2002 18:58 schreef ilyc het volgende:

[..]

Doe ik ook. Als je de PSX naast de N64 zet kan je, ik in elk geval, niet anders concluderen dan dat de PSX is flinke stap terug was ten opzichte van de N64.
Ik snap wel wat je wil zeggen, toch vond ik de N64 te veel foggy style, altijd weer die mist tegen het verre opbouwen. Toch zijn er veel phatte games voor gemaakt... (ik noem een mario64 :9 )

• ilyc
Op zondag 21 juli 2002 19:04 schreef 3style het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je wil zeggen, toch vond ik de N64 te veel foggy style, altijd weer die mist tegen het verre opbouwen. Toch zijn er veel phatte games voor gemaakt... (ik noem een mario64 :9 )
de n64 is mijn meest favoriete console ooit. de graphics vond ik goed; fogging werd slechts bij eerste generatie spellen toegepast, zoals Turok..maar het had wel wat, het was in elk geval niet zo storend als de PSX pop up ;)

Als je het over de N64 hebt, heb je het in 1 adem ook over Zelda OoT en MM, Mario 64, GoldenEye, WaveRace, LylatWars, etc. Geweldige spellen waar de PSX imo niet tegen op kon. Alleen jammer dat de N64 een gebrek aan 3rd party spellen had.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28
Cool, thanks, zeker eens proberen straks...m'n ogen bloeden bijna uit van de afrgrijselijke PSX spellen..serieus, de PSX was echt een zwakke machine zeg, vreselijke 'jaggies'
De N64 was bijna een jaar later, en had grafisch weer andere minpunten, zoals het vreselijk blurry effect waar alle spellen last van hadden.

En hou er rekening mee dat de PSX een machine was met een proc op 33 Mhz. Ik ben benieuwd wat voor graphics jij uit je 386SX getoverd hebt, vast niets dat ook maar in de buurt van de PSX kwam.

Dus ff wat meer respect :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• ilyc
Hehe, ik zeg ook niet dat het een slechte prestatie was van het apparaatje zelf, maar imo was de 3D techniek nog niet geheel daar om er optimaal gebruik van te maken en de PSX is daar het levende bewijs van.

En de 'blurry' N64 look vind ik juist cool. Dat maakt de werelden meer levendig en organisch, maar dat is ook puur persoonlijk.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Heb FF9 op de PS2 gespeeld (is PSX spel) en vond het er best goed uitzien. Zeker de filmpjes. De 3d graphics zijn inderdaad beetje software rendered maar ach :) N64 mag er misschien beter uitzien toch was de PSX een zeer goed verkopende machine :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• ilyc
Op zondag 21 juli 2002 20:49 schreef FastBunny het volgende:
toch was de PSX een zeer goed verkopende machine :)
Imago, kwantiteit boven kwaliteit zijn woorden die opeens bij me naar boven komen ;)

• Dr. Strangelove
Precies, en de meeste zijn het erover eens dat de PSX meer goede spellen had dan de N64.

Wat die beeldkwaliteit betreft... Ik merk er weinig van dat de PS2 de beelden veel mooier maakt. En dat je de snelheid kan aanpassen is nieuw voor me. De PSX spellen worden nl. door dezelfde chip gedaan als die in de originele PSX zat, dus er is geen sprake van emulatie of een snelheidsverschil. Maar misschien is er iets dat ik niet weet.

• ilyc
Op zondag 21 juli 2002 22:28 schreef s_roubos het volgende:
Precies, en de meeste zijn het erover eens dat de PSX meer goede spellen had dan de N64.
Met kwantiteit boven kwaliteit wordt dus bedoeld dat er meer spellen waren, maar dat ze aan kwaliteit moesten inboeten ;)

En ik merk ook niks van dat mooier worden..weird. Toen ik die opgevoerde snelheid uittestte liepen de 2 spellen die ik geprobeerd had (Mortal Kombat Trilogy en Vib-Ribbon) vast. Werkt dat sneller maken trouwens ook met PS2 spellen?

Verwijderd

Tekken 3 zou niet zo goed zijn op de N64. Psx had tenminste scherp beeld. Ik :r van die vage graphics van de N64. Maar ja dat is persoonlijk.

Goldeneye daarintegen was dus wel zo'n game waar de psx slecht mee om kon gaan.

• ilyc
Uitzonderingen natuurlijk daargelaten. Tekken was redelijk, alleen te traag naar mijn mening.

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

... Doe ik ook. Als je de PSX naast de N64 zet kan je, ik in elk geval, niet anders concluderen dan dat de PSX is flinke stap terug was ten opzichte van de N64....

Als je de GAMES zelf van de N64 naast de PSX zet kom je tot de conlusie dat de N64 een hele stap terug was..

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

De europese tekken is :r ja. Maar ik heb altijd al de japanse tekken 3 gespeeld en die is retesnel.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Uh correct me if im wrong maar ik heb es in een blad van Famoso gelezen dat je op de dreamcast dmv. Bleemcast PSX spellen kon spelen en dat de kwaliteit dan ook vele malen beter zou zijn, dus ik zou denken, waarom zou dat op de PS2 niet ook zo zijn?

• ilyc
Op zondag 21 juli 2002 23:03 schreef Bor_de_Wollef het volgende:

Als je de GAMES zelf van de N64 naast de PSX zet kom je tot de conlusie dat de N64 een hele stap terug was..
Op welk vlak? Grafisch waren de N64 spellen absoluut mooier, speelbaarheid e.d., tja, dat is vaak een te objectief punt.

• Bor
  • Nu online

Bor

Heb je gelijk in, dat bedoelde ik ook. Ik vind dat de X-Box helemaal geen vooruitgang is ten opzichte van de PS2 (beetje offtopic). Als je ziet hoeveel tijdsverschil er tussen de releases zit vraag je je af waar die is in gaan zitten. Alleen grafisch is de xbox een beetje mooier (wat fijner).

• Bor
  • Nu online

Bor

Van die optie om de graphics te smoothen moet je je niet teveel voorstellen trouwens. Bij games als final fantasy IX is het verschil bijvoorbeeld niet tot nauwlijks te zien..

• ilyc
Ah, OK. N64 games waren vaak speciale games: Of je vond ze cool, of je vond ze echt gaar.

En inderdaad, de Xbox vind ik persoonlijk overbodig op de markt: de console voegt zeer weinig toe.

ps. coole avatar ;)

Verwijderd

De XBOX is gewoon de beste console!!! :Y)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:42
Op maandag 22 juli 2002 11:05 schreef Corneel het volgende:
jippie en alweer een enorm zinnige opmerking van een xflop eigenaar... zou het dan toch zo zijn dat bepaalde iq's voor een bepaalde console kiezen? :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Verwijderd

Dan hebben we het vooral over de mensen met een hoger dan gemiddeld iq. *D

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Wat mij altijd opviel aan de N64 is dat de beelden altijd wat minder scherp waren dan de PSX. Maar ondanks dat zag het er wel mooier uit.

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

Mijn FFIX loopt perfect op Ps2 ,ik gebruik altijd de smooth optie.Alleen bij FFVII gaan de textures vaag doen dus daar zet ik hem uit.
Enne psx is helemaal geen kut console :( Weet je hoeveel goede spellen ervoor uit gekomen zijn.Grafisch was het toen wel mooi.

• Bor
  • Nu online

Bor

FFIX doet het bij mij ook prima op de ps2 hoor. Ik vertelde alleen dat bij die game de smooth textures optie niet zo veel nut heeft.

• 3style

3style

...

Op zondag 21 juli 2002 23:11 schreef Bor_de_Wollef het volgende:
Heb je gelijk in, dat bedoelde ik ook. Ik vind dat de X-Box helemaal geen vooruitgang is ten opzichte van de PS2 (beetje offtopic).
Euhm, je kunt beter zeggen dat de PS2 geen vooruitgang was ten op zichte van de DC. >:)

• Bor
  • Nu online

Bor

Zat daar ook zo'n tijdsverschil tussen dan? Still... mijn punt blijft staan. Xbox brengt weinig vernieuwends op de markt, en die harddisk is alleen om dat Msoft alleen weet hoe een normale pc werkt toch? >:)

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:32
Op maandag 22 juli 2002 11:05 schreef Corneel het volgende:
Technisch wel ja maar zo lang het spellenpeil nog niet up to scratch is houdt ik nog vrolijk mijn ps2. Als ze daarentegen Pro Evo op de Xbox gaan uitbrengen.....

"Better ask questions before you shoot"

• Bor
  • Nu online

Bor

Zie de opmerkingen hierboven en lever die :Y) maar weer in >:)

• Bor
  • Nu online

Bor

Maar goed, laten we er geen anti of pro xbox verhaal gaan maken en ons bij de originele vraag houden. Iemand anders hier ervaring mee?

• 3style

3style

...

Om even af te sluiten. :P De games zijn inderdaad bepalend voor een goede console en de x-box staat daarbij op dit moment op de laatste plaats (denk ik). Laten we alleen hopen dat de nieuwe consoles veel support krijgen, dan komen er alleen maar meer goede games.

• Dr. Strangelove
Xbox heeft Halo.

Aan de ene kant is dat een goed spel, aan de andere kant is het zeer treurig dat een innovatief bedrijf als Bungie (Dat trouwens op de Mac begonnen is, ik speel hun spellen al vanaf Minotaur, wat niemand hier denk ik kent. Daarna superspellen als Pathways into Darkness, Marathon series en Myth.) zich heeft laten uitkopen door M$ waardoor Halo van een zeer ambitieuze multiplayer Mac/PC title tot een niet meer dan bovengemiddelde FPS verworden is.

Dus zelfs de beste Xbox titel is een beetje een misser.

Ik haat M$ :(

• ilyc
Op dinsdag 23 juli 2002 12:04 schreef s_roubos het volgende:
Xbox heeft Halo.

Aan de ene kant is dat een goed spel, aan de andere kant is het zeer treurig dat een innovatief bedrijf als Bungie (Dat trouwens op de Mac begonnen is, ik speel hun spellen al vanaf Minotaur, wat niemand hier denk ik kent. Daarna superspellen als Pathways into Darkness, Marathon series en Myth.) zich heeft laten uitkopen door M$ waardoor Halo van een zeer ambitieuze multiplayer Mac/PC title tot een niet meer dan bovengemiddelde FPS verworden is.

Dus zelfs de beste Xbox titel is een beetje een misser.

Ik haat M$ :(
lol, heb je al eens dat verhaal gelezen over de totstandkoming van DOA3 en Microsofts rol daarbij? Zelf dreigen met de dood kwam aan de orde, Tecmo was totaal niet blij, etc. Ik heb helaas geen URL oid, maar daarna haat je m$ nog meer ;)

Anyway, laten we er inderdaad geen topic van maken met anti M$ propaganda.
Pagina: 1