Toon posts:

Netgear router RT314

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met Unreal Tournament een game opstart dan schijnt men niet via het internet te kunnen inloggen op de game.
Ik gebruik naar het internet een gateway router van Netgear.
Als men in logt op mijn IP-adres (die van de provider) dan werkt het niet. Log ik in op een andere game dan is dat geen probleem. Games zoals Red Faction doen dit namelijk wel goed. Kortom, als ik een game opstart is dat niet via de router op het internet te vinden. (Zonder router gaat dit wel goed).

Iemand suggesties ?

Thnx anyway.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarschijnlijk wordt er een soort packet filter gebruikt standaard. Een game als Unreal gebruikt ERRUG veel poorten die standaard zullen worden tegengehouden indien een packetfilter oid wordt gebruikt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Xandrios
  • Laatst online: 20:56
[topic=184484/1/100]

Poorten forwarden dus :)

Verwijderd

mischien kunnen jullie duidelijker dat poortmappen in een topic doen, want niemand (altans diegene die er met vragen over komt) snapt er iets van, en weet niet wat het is, en klikt er dus ook niet op

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op maandag 22 juli 2002 08:52 schreef peac-e het volgende:
mischien kunnen jullie duidelijker dat poortmappen in een topic doen, want niemand (altans diegene die er met vragen over komt) snapt er iets van, en weet niet wat het is, en klikt er dus ook niet op
Dat is opzich wel zo, maar ze kopen wel een router, en volgens mij zit daar gewoon een manual bij... als ze die eerst lezen weten ze echt wel wat port forwarding is.
Maar het gaat nu van *plemp* ding werkt niet dus ff naar got, dus krijg je dit soort vragen ;)

Verwijderd

Deze poorten heeft unreal nodig

Unreal Tournament server
IN UDP 7777 (default gameplay port)
IN UDP 7778 (server query port
IN UDP 7779+ (UDP 7779+ are allocated dynamically for each
helper UdpLink objects, including UdpServerUplin
objects. Try starting with 7779-7781 and add
ports if needed.))
IN UDP 27900 (server query, if master server uplink is enabled.
Some master servers use other ports, like 27500)
IN TCP 8080
(Port 8080 is for UT Server Admin. In the [UWeb.WebServer] section of the server.ini file, set the ListenPort to 8080 (to match the mapped port above) and ServerName to the IP assigned to the router from your ISP.)

• Xandrios
  • Laatst online: 20:56
Op maandag 22 juli 2002 08:52 schreef peac-e het volgende:
Sorry hoor, maar dat slaat nergens op.
Als jij echt wilt portmappen, dan ga je op zoek. Niet 100x in elk topic gaan lopen vragen, maar gewoon zoeken :)
je komt dan bijna direct uit op de FAQ:
[topic=184484/1/100]

Daar staat het princiepe van portmappen prima in uitgelegd.

Als je dan het boekje van je router erbij pakt, is het mappen een eitje :)
Pagina: 1