2 keer brand dus mijn moederbord door, er kwam een rookpluimpje omhoog van de chipset. Nieuwe gekocht andere voeding erop en hop weer! Ligt het aan wat anders want ik durf nu niks meer!
Maakt je moederbord ergens kortsluiting?
Bijvoorbeeld soldeerpunten die onbedoeld de metalen behuizing raken?
Bijvoorbeeld soldeerpunten die onbedoeld de metalen behuizing raken?
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Meer info graag, welk bord, welke voeding, maakt ie geen kortsluiting ergens? Afstandbusjes onder je moederbord goed? etc
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Het is een AMD 1,2 Thunderbird. Hij ging op een dag niet meer aan, nou ja, wel aan maar geen beeld niks. En een brandgeur. Dus naar de pc boer ermee. Die heeft een nieuw moederbordje gepakt, alles overgezet en aangezet, en jawel beeld, maar later brande hij weer door, en hij zat nog niet in mijn kast dus het kan geen sluiting zijn. Ik vermoed zelf een verband tussen de processor ofzo.
Lijkt me logischer dat je het in de voeding moet zoeken dan in de CPU. Natuurlijk kan die ook wel schade veroorzaken als hij stuk is, maar meestal is hij 'gewoon' stuk, waardoor het systeem niet opstart zonder dat er verder wat gebeurt.
Probeer het anders eens met zowel een andere voeding als een andere CPU?
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd
Er is toch ook een andere voeding ingegaan dus ik zal het maar zoeken in de kastOp zondag 21 juli 2002 19:47 schreef budi het volgende:
Lijkt me logischer dat je het in de voeding moet zoeken dan in de CPU. Natuurlijk kan die ook wel schade veroorzaken als hij stuk is, maar meestal is hij 'gewoon' stuk, waardoor het systeem niet opstart zonder dat er verder wat gebeurt.
Ik heb ook al 3 proc doorlaten branden door dezelfde cooler er telkens op te zetten 1x TB1400, 1x AMD 750 , 1xXP 1800
is toch duidelijk dat het je voeding is probeer eens een andere of meet hem eens door
kan haast niet ergens anders aan liggen en je processor regelt zelf niet de spanning dus daar kan het niet aan liggen
kan haast niet ergens anders aan liggen en je processor regelt zelf niet de spanning dus daar kan het niet aan liggen
Pagina: 1