[Toner] Bijvullen: wie heeft ervaring

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik heb hier thuis een Brother HL-760 Laserprinter. Fijn apparaatje.

Ik heb inmiddels ook al heel wat toners 'geleegd' met dat ding.

Waarom 'geleegd'? Om de doodeenvoudige reden dat ik zojuist maar eens een 'lege' toner heb opengetrokken en de inhoud op een schoon vel papier heb gestort... Blijkt dus dat er nog enorm veel in zit.

In de search heb ik een mooi topic gevonden over dit verhaal, alleen ontbreken de ervaringen; bovendien staat er redelijk veel geblaat in over de al-dan-niet schadelijkheid van het poeder.

Ik wil graag weten wie wel eens inhouden van meerdere toners (lees: restjes) in 1 toner heeft gedrukt en die toner vervolgens gebruikt...
En ik wil graag weten of dit ook nog nadelige gevolgen heeft gehad.

Dus: Ervaring? Wie?

Verwijderd

mmmm

Ik werk wel in een laserprinter prodoctie, ik heb nooit geprobeerd wat je wil maar je kan bijv wat dingen lezen over toner op

[url="http://www.hp.com/hpinfo/community/environment/productinfo/msds_laserjet.htm"]http://www.hp.com/hpinfo/community/environment/productinfo/msds_laserjet.htm[/url]
hier lees je wat ze over kun eigen toner zeggen..
Ik wil je niet bang maken

waarchijnlijk kun je bij brother net zoiets vinden

8-)

Verwijderd

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de toner die je hergenruikt wat mis mee is

Wel met je "drum"
dit is een soort organische laag die dus wordt ontladen met het laserlicht. deze kan wel degelijk verslijten. of "oud" worden

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 18:17 schreef fishbowl het volgende:
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat de toner die je hergenruikt wat mis mee is
Ik ook niet echt, alleen mogelijk dat dat tonerpoeder op den duur niet goed meer is ofzo?
Wel met je "drum"
dit is een soort organische laag die dus wordt ontladen met het laserlicht. deze kan wel degelijk verslijten. of "oud" worden
Jups... ben ik achter gekomen; duur grapje. Nu 135 euro voor zo'n ding ;(

Die info die wordt gegeven van die HP-toners zijn voor mij geen reden om me zorgen te maken :)

Alleen kon ik dus niets vinden over het wel/niet kunnen aanvullen van tonerpoeder. Uiteraard zullen fabrikanten dat ook niet op hun site zetten (doen ze ook niet met inktjet-patronen)

Maar dus nog steeds de vraag: wie heeft het gedaan? en wat zijn de ervaringen?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik denk niet dat je een tonercartridge kan hervullen.
heb ook nog nooit iemand erover gehoord.
zelf heb ik 2 Hp Laserjet 3P printers, en de cartridges lijken best wel duur.
maar als je dat gaat vergelijken met een Inkjet cartridge ben je juist heeeeel goedkoop uit.

Tonercartridge=6000 paginas (als het niet meer is) en 150euro per cartridge
inkjetcartridge=125 paginas (dan issie heel zuinig) en 65 euro per cartridge

dan is een laserprintje dus 150/6000=0.025 euro (2,5 cent)
en een inkjetprint 65/125=0.52 euro (52 cent)

en dan reken ik het probleem van inkjets, dat de cartridge uitdroogt als je hem niet regelmatig gebruikt of dat ze spontaan lekken, niet eens mee en toner is bijna onbeperkt houdbaar.

dus waarom zou je toner bijvullen?

btw: toner krijg je ook nooit van je leven meer uit je kleren

edit:

als het lijkt dat je toner cartridge leeg is moet je em eens geod schudden en kantelen, dan doetie het nog weer voor een print of 50

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 22:15 schreef FireWurX het volgende:
Ik denk niet dat je een tonercartridge kan hervullen.
heb ook nog nooit iemand erover gehoord.
zelf heb ik 2 Hp Laserjet 3P printers, en de cartridges lijken best wel duur.
maar als je dat gaat vergelijken met een Inkjet cartridge ben je juist heeeeel goedkoop uit.
Dat have you wel right
Tonercartridge=6000 paginas (als het niet meer is) en 150euro per cartridge
Mijne staat op 2200 pagina's... mgoed, de prijs is dan ook maar 30 euro... en da's veel; via internet kan je ze al bestellen voor zo'n 15 euro ex btw...
inkjetcartridge=125 paginas (dan issie heel zuinig) en 65 euro per cartridge

dan is een laserprintje dus 150/6000=0.025 euro (2,5 cent)
en een inkjetprint 65/125=0.52 euro (52 cent)

en dan reken ik het probleem van inkjets, dat de cartridge uitdroogt als je hem niet regelmatig gebruikt of dat ze spontaan lekken, niet eens mee en toner is bijna onbeperkt houdbaar.

dus waarom zou je toner bijvullen?
Omdat je (blijkbaar) zo'n 20% (schatting) van de beginhoeveelheid wegflikkert als hij 'leeg' is :( vind ik veel
Verder zit ik nu met een bijna lege toner, al 2x toner besteld bij vobis (zucht) maar nooit gekregen :X
En omdat ik niet weet wanneer ik m'n nieuwe toners krijg, moek nog zien...
Ik moet namelijk wel 340 pagina's printen op zeer korte termijn ivm inlegkaartjes voor trouwkaarten....
btw: toner krijg je ook nooit van je leven meer uit je kleren
Wel dus... geen probleem; blaas je er zo af.
Pagina: 1