Hello,
Ik heb het helemaal gehad, ik heb helemaal de balen van dit systeem.
Ik heb al enkele maanden problemen gehad met de volgende configuratie:
• MSI K7T pro 2-a
• Duron 800 (8 x 100 @ 1.65V)
• Thermaltake SuperOrb
• 2 x 512 SDRAM pc 133 nameless
• Matrox g400 DH 32 mb
• Soundblaster 128 bit ding
• Realtek ethernet Adapter
• AOpen 250 Watt PSU
• Plextor 24/10/40
• DVD noname 4/24
Probleem met die machine was steeds, dat hij er steeds uitknalde als ik:
zie ook: [topic=529468]
• Divxjes keek
• Redelijk programma's die ik open had
En als ie er steeds uitknalde, rebootte de PC niet meer, kwam er op neer dat het systeem niet meer de bios in kwam etc. etc. Dan weer de CPU eruit te trekken, 3 minuten laten draaien zonder CPU, CPU er weer in, en hoppa dan deed ie het weer ...
Kreeg als advies, vervang je geheugen, heb ik gedaan, maakte geen verschil.
Neem een andere koeler (CPU wordt te warm), heb toen een Coolermaster HCC L61 a 70 euro gekocht, en CPU bleef koud, alleen nog steeds etzelfde probleem.
Zelfs nu zo erg, dat als ik windows in kwam, dat me systeem spontaan rebootte.
Daarna geadviseerd misschien dat je voeding niet sterk genoeg is, heb toen in een opwelling een Enermax 451 Watt PSU gekocht.... en nog steeds etzelfde probleem!!
Nu heb ik deze bak nodig voor me afstuderen, en toen was ik het zo zat, ik koop wel een compleet nieuw MOBO, CPU en geheugen... had het helemaal gehad. Dik in het rood staan, maakt niet uit heb werkende comp nodig!
Dus ik besloot te halen:
• Asus A7V 333 non raid
• 256 PC 2700 A-merk DDR
• XP 1800+
ALs het dus echt ligt aan dat gare MSI moederbord, zoals iedereen op het eind dacht, dan zal ik nu wel van het probleem af zijn.
Ik heb XP geinstalleerd, en alles wat ik normaliter nodig heb, en ineens spontane reboots, als ik veel dingen aan het copieren ben.... Nu net ff aan het gamen geslagen, en ja hoor weer rebooots!...
Ik in XP auto reboot uit gezet en opgeschreven wat de error is:
ik heb een godsvermogen uitgegeven aan alles, en ik heb weer geen stabiele computer, heb de voeding zelfs in een nieuwe Chieftec DX 01 D-b kast geduwt *(had ik ook nog nodig)*....
En ik heb nog steeds reboots... instabiliteit dus..
Kan iemand mij vertellen wat ik nog verder kan doen?
Ik ben echt desperaat
Bedankt.....
Ik heb het helemaal gehad, ik heb helemaal de balen van dit systeem.
Ik heb al enkele maanden problemen gehad met de volgende configuratie:
• MSI K7T pro 2-a
• Duron 800 (8 x 100 @ 1.65V)
• Thermaltake SuperOrb
• 2 x 512 SDRAM pc 133 nameless
• Matrox g400 DH 32 mb
• Soundblaster 128 bit ding
• Realtek ethernet Adapter
• AOpen 250 Watt PSU
• Plextor 24/10/40
• DVD noname 4/24
Probleem met die machine was steeds, dat hij er steeds uitknalde als ik:
zie ook: [topic=529468]
• Games speelde (Tactical ops / AvP / NFS / etc )Als ie hangt, boot ie niet meer, geen piep niks, en trek ik de CPU eruit, voor 3 minuten, en doe ik em weer terug, dan doet ie het weer..
Dit is nu al enkele maanden aan de gang, en ik worr er een beetje kriegel van zeg maar...
Waar kan het probleem zitten, met ander geheugen, gebeurt precies etzelfde.... hitte probleem is mogelijk.... maar hij knalt er elke keer uit als ik een game bijvoorbeeld wil starten, of een Divx wil kijken... op dat soort rare momenten knalt ie eruit.... Is het een PSU probleem?
Die is altijd gloeiend heet als ie heeft gehangen, maar de CPU valt dan altijd wel mee.
ALs GPU zit er een MAtrox g400 in, en ja daar kan het verder ook niet aan liggen..
• Divxjes keek
• Redelijk programma's die ik open had
En als ie er steeds uitknalde, rebootte de PC niet meer, kwam er op neer dat het systeem niet meer de bios in kwam etc. etc. Dan weer de CPU eruit te trekken, 3 minuten laten draaien zonder CPU, CPU er weer in, en hoppa dan deed ie het weer ...
Kreeg als advies, vervang je geheugen, heb ik gedaan, maakte geen verschil.
Neem een andere koeler (CPU wordt te warm), heb toen een Coolermaster HCC L61 a 70 euro gekocht, en CPU bleef koud, alleen nog steeds etzelfde probleem.
Zelfs nu zo erg, dat als ik windows in kwam, dat me systeem spontaan rebootte.
Daarna geadviseerd misschien dat je voeding niet sterk genoeg is, heb toen in een opwelling een Enermax 451 Watt PSU gekocht.... en nog steeds etzelfde probleem!!
Nu heb ik deze bak nodig voor me afstuderen, en toen was ik het zo zat, ik koop wel een compleet nieuw MOBO, CPU en geheugen... had het helemaal gehad. Dik in het rood staan, maakt niet uit heb werkende comp nodig!
Dus ik besloot te halen:
• Asus A7V 333 non raid
• 256 PC 2700 A-merk DDR
• XP 1800+
ALs het dus echt ligt aan dat gare MSI moederbord, zoals iedereen op het eind dacht, dan zal ik nu wel van het probleem af zijn.
Ik heb XP geinstalleerd, en alles wat ik normaliter nodig heb, en ineens spontane reboots, als ik veel dingen aan het copieren ben.... Nu net ff aan het gamen geslagen, en ja hoor weer rebooots!...
Ik in XP auto reboot uit gezet en opgeschreven wat de error is:
met daarbij:MULTIPLE_TRP_COMPUTER_REQUESTS
En ik weet het niet meer,STOP: 0x00000044 ( 0x00000060, 0x00000000, 0x00000000)
ik heb een godsvermogen uitgegeven aan alles, en ik heb weer geen stabiele computer, heb de voeding zelfs in een nieuwe Chieftec DX 01 D-b kast geduwt *(had ik ook nog nodig)*....
En ik heb nog steeds reboots... instabiliteit dus..
Kan iemand mij vertellen wat ik nog verder kan doen?
Ik ben echt desperaat
Bedankt.....