Toon posts:

[discussie] Hoe je GF4 het beste te tweaken !

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic is ontstaan nav. [topic=554140/1/100]

Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic een handige handleiding voor alle medetweakers wordt, die bijdraagt aan het optimaal laten draaien van je Geforce4-kaart.

Let op, offtopic reacties en loze posts worden niet gewaardeerd en kunnen zomaar getrashed worden.

Ga je gang ! :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Leuk en handig:

[url="http://www.xbitlabs.com/video/visiontek-gf4ti4400"]http://www.xbitlabs.com/video/visiontek-gf4ti4400[/url]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Sideband adressing,
Fast writes,
AGP 4x, dit zou aan moeten staan voor meer performance, maar helaas systeem instabiliteit :'(

Je kan hiervoor Geforce Tweak Utility gebruiken van [url="http://www.guru3d.com"]www.guru3d.com[/url]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08

Shunt

Boe

nou laat ik er dan maar een begin aan maken (heb iemand al gedaan maar tog ;) )

ik heb nu dus gforce tweak en heb daar in dus een aantal dingen veranderd die volgens velen uit zou maken in speed maar het scheelt iedere keer GEEN REET het gaat dus om fastwrits
sideband adressing
256Burs
multie texturing
nou dacht ik van kunnen eens wat meer mensen hier hun ervaringen over posten
hen dan het liefste in de vorm van
kaart:
Speeds:
Speciale opties aan/uit:
Drivers:
Bench:
dit moet geen opsom topic worden dus post er als het kan een soort van how to bij plz want lan niet iedereen weet hoe je fastwrites aan moet zetten ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:15
Op zondag 21 juli 2002 17:26 schreef DarkEye het volgende:
Sideband adressing,
Fast writes,
AGP 4x, dit zou aan moeten staan voor meer performance, maar helaas systeem instabiliteit :'(

Je kan hiervoor Geforce Tweak Utility gebruiken van [url="http://www.guru3d.com"]www.guru3d.com[/url]
ik heb altijd gehoord dat fast writes trager zou zijn :?

https://wren.co/join/Devian

• Shunt

Shunt

Boe

Op zondag 21 juli 2002 17:33 schreef Devian het volgende:

[..]

ik heb altijd gehoord dat fast writes trager zou zijn :?
hmmz nee hoor niet als je een snelle cpu heb want je geheugen komt er niet meer tussen

Game PC

Verwijderd

Geforce Tweak Utility downloaden van [url="http://www.guru3d.com"]www.guru3d.com[/url] .
(zaken die al aan staan, over het algemeen zo laten)

Aan bij system:
-AGP Transfer Rate 4x
-Enable AGP Fastwrites
-Enable AGP Fastwrites strap
-Enable Sideband addressing
-(chipset driver) enable the drivers to use AGP 4x
-Enable 256Burst

Aan bij direct3d voor quality:
-Enable FSAA
-Force FSAA in all d3d applications
-FSAA quality: 4x/4xs
-Mipmap detail(LOD) -> -1,5
-Enable user mipmaps
-Level of anisotropy ->64tap / lvl 8
-Emulate Table fogging
-Enable Directx video acceleration

Aan bij direct3d voor performance:
-Mipmap detail(LOD) -> o of hoger
-Level of anisotropy -> point sampling
-Enable directx video acceleration
(alle opties van quality hierboven uitzetten)

Aan bij openGL voor quality:
-Enable anisotropic filtering
-Level of anisotropy -> 64tap / lvl 8
-Force multitexturing
-Level of texture detail -> -1,5
-User higher level of Anisotropy with FSAA (with textsharpening)
-S3TC/DXT1 quality workaround
-Textures quality -> 2
-Opengl FSAA quality -> 4x/4xs
-Enable hardware accelerated lines
-Enable window flipping
-Use unified back/depth buffer
-Enable overlay

Aan bij Opengl voor performance:
-Enable fast liniair-mipmap-lineair-filtering
-Level of texture detail -> 0 of hoger
-Texture quality -> 1
(Verder alles wat bij quality staat uitzetten).

Aan bij GTU settings:
-Let me control the values
-Override Nvidia's suggested D3D FSAA settings

(Je kan bij GTU settings ook quality settings aanclicken, MAAR CLICK GEEN FAST SETTINGS AAN, WANT DAN WORDT JE SYSTEEM INSTABIEL)

Ook overclocken is natuurlijk mogelijk bij NVclock
-Allow overclocking
-Apply settings at startup
(met overclocken moet je voorzichtig zijn, tenzij je ervaren bent >:))

• Shunt

Shunt

Boe

is het btw normaal als je het mem oct van de Gforce 4 4400 er maar bar weinig verscil in zit ik oc hem dan van 555 naar 600 :?

Game PC

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 17:56 schreef Shunt het volgende:
is het btw normaal als je het mem oct van de Gforce 4 4400 er maar bar weinig verscil in zit ik oc hem dan van 555 naar 600 :?
Dan bottleneckt de core

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:28

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 21 juli 2002 18:01 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Dan bottleneckt de core
In zijn geval de CPU, alleen met een snelle processor (XP1900+ P42,23) trek je je gf4 eigenlijk pas redelijk leeg.

Verwijderd

Tja, zoals uit de link van Merely naar XBitLabs blijkt, haal je het meeste uit het overklokken van het geheugen. De GPU overklokken staat op de 2e plaats. Wat er met de rest uit te halen is bleek nihil. SBA en Fastwrites leverden heel weinig op. (Zelfs 8xAGP had bij de SiS Xabre's geen effect, maar dat was met de eerste drivers.)

Mijn conclusie hieruit is dat je het beste voor beeldkwaliteit kunt gaan, nadat je het uiterste overklok potentieel uit je geheugen en GPU hebt gehaald.

Als je 'tweaking' door je aders hebt stromen, moet je natuurlijk blijven proberende uiterste settings te vinden. MaaK je resultatem dan hier ff publiek.

Heb je 'gaming' door je adersstromen ga je voor de OC en beeldkwaliteit, waarna je je weer op het gamen kunt storten.

"Game on" en "Tweak on" vrinden.

• Shunt

Shunt

Boe

Op zondag 21 juli 2002 18:01 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Dan bottleneckt de core
jah maar dan zet ik de core ook hoger van 275 naar 300 en nog is het niets :? betekent dit dat de core nog hoger moet ??
In zijn geval de CPU, alleen met een snelle processor (XP1900+ P42,23) trek je je gf4 eigenlijk pas redelijk leeg
erm wil niet lullig doen maar ik heb me core op 1770 mhz lopen denk wel dat me cpu snel zat voor de kaart is hoor

mare ik denk dat hij met core de GPU bedoelt

Game PC

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 18:04 schreef rival24 het volgende:

[..]

In zijn geval de CPU, alleen met een snelle processor (XP1900+ P42,23) trek je je gf4 eigenlijk pas redelijk leeg.
Hij heeft zijn cpu zowat op 2200+ draaien :{

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 18:04 schreef Shunt het volgende:

[..]

jah maar dan zet ik de core ook hoger van 275 naar 300 en nog is het niets :? betekent dit dat de core nog hoger moet ??
Hoe goed heb je je windows getweakt?

• Shunt

Shunt

Boe

Op zondag 21 juli 2002 18:06 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Hoe goed heb je je windows getweakt?
haast nog niet want iedere keer als ik daar aan begin loopt me pc in de FRUMMELS

Game PC

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 18:08 schreef Shunt het volgende:

[..]

haast nog niet want iedere keer als ik daar aan begin loopt me pc in de FRUMMELS
Windows tweaken is van groots belang wil je een beetje snelheid halen uit je systeem. Ik haal met mijn oude T-bird en een 4200 WEL 10756 3dmarks in 2001, dat is verdomd hoog voor mijn systeem :P en komt merendeels door goed tweaken.

• Shunt

Shunt

Boe

Op zondag 21 juli 2002 18:10 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Windows tweaken is van groots belang wil je een beetje snelheid halen uit je systeem. Ik haal met mijn oude T-bird en een 4200 WEL 10756 3dmarks in 2001, dat is verdomd hoog voor mijn systeem :P en komt merendeels door goed tweaken.
wat heb je daar dan nog aan getweakt ??

Game PC

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 18:12 schreef Shunt het volgende:

[..]

wat heb je daar dan nog aan getweakt ??
klein voorbeeldje:

start, run, type in msconfig. Bij startup alles uitzetten. Voordat je games gaat spelen, ctrl+alt+del en alle overbodige zooi, zoals spoolsv uitzetten enz.

• Shunt

Shunt

Boe

Op zondag 21 juli 2002 18:15 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

klein voorbeeldje:

start, run, type in msconfig. Bij startup alles uitzetten. Voordat je games gaat spelen, ctrl+alt+del en alle overbodige zooi, zoals spoolsv uitzetten enz.
jah kijk dat doe ik ook ;) mare ik bedoel meer echte tweaks die je doet met een tool of zo

Game PC

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 18:17 schreef Shunt het volgende:

[..]

jah kijk dat doe ik ook ;) mare ik bedoel meer echte tweaks die je doet met een tool of zo
Nah, gewoon zoveel mogelijk overbodige zooi eruit slopen (op de goede ouderwetse manier -> del :))

• Shunt

Shunt

Boe

Op zondag 21 juli 2002 18:18 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Nah, gewoon zoveel mogelijk overbodige zooi eruit slopen (op de goede ouderwetse manier -> del :))
hehehe nou ik zal eens kijken maar laten we maar weer verder gaan op video kaarten tweaken ;)

Game PC

Verwijderd

Das een idee,

on topic: ook nieuwe detonator drivers downloaden, zoals 30.30 wil nog eens een handje helpen. (ook te downen op [url="http://www.guru3d.com"]www.guru3d.com[/url])

• Shunt

Shunt

Boe

Op zondag 21 juli 2002 18:21 schreef DumphuiZ het volgende:
Das een idee,

on topic: ook nieuwe detonator drivers downloaden, zoals 30.30 wil nog eens een handje helpen. (ook te downen op [url="http://www.guru3d.com"]www.guru3d.com[/url])
ik heb ze en ze helpen geen flikker :'(
ik had wel gehoord dat de 17.XX series de beste waren :?

Game PC

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 21 juli 2002 18:26 schreef Shunt het volgende:

[..]

ik heb ze en ze helpen geen flikker :'(
ik had wel gehoord dat de 17.XX series de beste waren :?
hmzz ik zou het toch niet proberen met een GF4 aangezien die ondersteuning er pas in zit vanaf 27.xx

• Shunt

Shunt

Boe

Op zondag 21 juli 2002 18:46 schreef rival24 het volgende:

[..]

hmzz ik zou het toch niet proberen met een GF4 aangezien die ondersteuning er pas in zit vanaf 27.xx
whooops die bedoelde ik |:(

Game PC

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 21 juli 2002 18:10 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

mwah... valt wel mee, t komt hierdoor
code:
1
256MB Samsung pc2700 Turbo @ 332

• Shunt

Shunt

Boe

Op zondag 21 juli 2002 22:05 schreef rival24 het volgende:

[..]

mwah... valt wel mee, t komt hierdoor
code:
1
256MB Samsung pc2700 Turbo @ 332
ook een goede verhoog je FSB voor hoge scores ;)

Game PC

• Shunt

Shunt

Boe

trap

Game PC

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben er achtergekomen dat mn huidige systeem de bottleneck vormt voor mn visiontek GF4 4400. Overigens uitstekend kaartje.

Ik kom in 3dmarks niet hoger als 5200! (en dan alleen als ik de cpu op 1200@1400 laat lopen) Als ik zie wat de combo's van AMD XP cpu's en DDR geheugen doen, dan vraagt dat bijna weer om een upgrade, maar dat laat ik maar even. De games (zoals GP4 en Morrowind) pakt ie prima.

2e bottleneck zal het gebruik van Win2000 wel zijn.

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Hmm ik kwam met mijn Leadtek al op 5100 3dmarks op de standaard snelheid.
En overgeclocked op 5449 3dmarks.

En ik heb een pentiumIII @700 (100mhz fsb)
Dus jij mag wel ietsje oger kunnen dacht ik.

Ik draai ook win2k

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Kookgek
  • Niet online
Ik snap er dan ook geen jota van ;( Wellicht een overdaad aan SDram? neeh kan ik me niet voorstellen

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 20:42

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Ik haal met een ti4200 en een TB 1400 met sdram geheugen 8233!! Det 30.30 en nieuwste VIA 4.41
Dus denk dat 5200 wel erg weinig is.
Trouwens "DumphuiZ" hoever heb jij je videokaart overgeklokt? Moet dan toch maar weer eens XP gaan tweaken heb er een heel document over wat er nou weg kan en wat uit kan enz. Heel handig als iemand interesse heeft mot je maar even mailen. bbalk@planet.nl

ps ik wil ook 10K punten halen maar denk niet dat het met SDRAM gaat lukken :( misschien als ik mijn proc op 1566 zet en (als het wat koeler is) en me Ti4200 nog wat hoger zet! maar 2000 punten meer is wel veel!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:22
The_Cook schreef op 31 juli 2002 @ 09:56:
Ik ben er achtergekomen dat mn huidige systeem de bottleneck vormt voor mn visiontek GF4 4400. Overigens uitstekend kaartje.

Ik kom in 3dmarks niet hoger als 5200! (en dan alleen als ik de cpu op 1200@1400 laat lopen) Als ik zie wat de combo's van AMD XP cpu's en DDR geheugen doen, dan vraagt dat bijna weer om een upgrade, maar dat laat ik maar even. De games (zoals GP4 en Morrowind) pakt ie prima.

das inderdaad heel weinig voor een ti4400, ik haalde 5779 3dmarks met een geforce4mx440 op standaard snelheid,

ik denk dat win2000 niet echt een bottleneck is.

[offtopic]
B) kewle nieuwe icoontjes 8)7
[offtopic]

Verwijderd

The_Cook schreef op 31 juli 2002 @ 09:56:

Dan doe je iets niet goed hoor! Ik haal 6800 in 3dmark met m'n T-bird 900, pc133 ram en een XFX 4200 64Mb (draai ook Win2000). Gebruik detonator 29.42
Heb de fsb niet eens verhoogd... (kan ook niet met m'n AK33 :/ )

offtopic:
Denk dat ik binnekort een T-bird 1400 (200 fsb) ga halen

Verwijderd

lawaai schreef op 31 juli 2002 @ 12:57:
Ik haal met een ti4200 en een TB 1400 met sdram geheugen 8233!! Det 30.30 en nieuwste VIA 4.41
Trouwens "DumphuiZ" hoever heb jij je videokaart overgeklokt? Moet dan toch maar weer eens XP gaan tweaken heb er een heel document over wat er nou weg kan en wat uit kan enz. Heel handig als iemand interesse heeft mot je maar even mailen. bbalk@planet.nl

ps ik wil ook 10K punten halen maar denk niet dat het met SDRAM gaat lukken :( misschien als ik mijn proc op 1566 zet en (als het wat koeler is) en me Ti4200 nog wat hoger zet! maar 2000 punten meer is wel veel!
http://service.madonion.com/compare?2k1=4062465

10.868 (3dmark2001) marks

Ti-4200 64mb op 310/610 Voltmodded
Amd Athlon 1300 @ 1560 (195x8 @ 2.00 volts)
Coolermaster HHC-001
256mb Samsung pc2700 @ 390 MHz fastest
Epox 8k3a, North-/south-bridge modded

Ik zal zo eens kijken of ik eindelijk over de 11.400 kan komen :P

• Kookgek
  • Niet online
Ik begin me bijna te schamen :X als ik de andere results hier zo lees. Ik zal es een schone installatie ernaast zetten, wellicht zijn er softwarematige Bottlenecks

• DocB
  • Laatst online: 10-08 17:17
lawaai schreef op 31 juli 2002 @ 12:57:

Hmm ik zie dat onze systemen best op elkaar lijken (zelfde cpu, zelfde Ti4200, zelfde OS) maar jij komt toch meer dan 200 punten hoger dan ik. Mn Ti4200 staat nu op 260/520, maar kan nog hoger (ik heb hem net dus ben nog bezig met tweaken). Mn cpu staat trouwens wel op 1547MHz (is TB1400).

Ik was dus wel benieuwd wat voor instellingen je verder hebt(texture filtering op lelijkst enzo??), maar dus vooral naar hoe je XP hebt getwiekt. Ik weet in ieder geval uit ervaring dat mn score lager is geworden toen ik van win2k naar XP ging(nog voor mn Ti4200) en later weer omlaag toen ik er wat meer geheugen bij prikte (van 512 naar 768)...
Als je mij ff die XP tweakhandleiding kan sturen, graag. Ik wilde je mailen, maar de planet server lijkt down te zijn ofzo :S mn adres is doctorbob#planet.nl (# dus vervangen door @ B) ) Ik hoop dus dat jij wel kunt mailen :)

edit: hmm ik zie net nog dat jij ook sdram hebt en ik ddr :/ , ik moet echt xp zien te tweaken geloof ik

• Devian
wat zijn goede oclock resultaten voor een ti4400? ik draai nu core:315 mem:675 is dta nog redelijk?

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 20:42

lawaai

www.oldskoolnl.nl

"Ti-4200 64mb op 310/610 Voltmodded
Amd Athlon 1300 @ 1560 (195x8 @ 2.00 volts)"

Damn hoe krijg je Moederboard op 195 ...... lijkt me vreemd zo hoog,maar wel lekker snel natuurlijk. Ik heb de mijne nu lopen op 300/575 (305/600 lukt ook nog) maar hoger lukt echt niet klapt ie er meteen uit. Zo'n Volt mod is dat moeilijk?
Kan trouwens mijn TB niet hoger dan 1566 krijgen terwijl de vcore op 1,775 staat.... heel strange.
Trouwens Devian .. ja dat is best redelijk!!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
'Enhanced CPU-instructieset uitschakelen' aanvinken, geeft een boost van ongeveer 300 3dmarks.
Hierdoor kom ik net boven de 12000 :)

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• ReseT
  • Niet online
Devian schreef op 31 juli 2002 @ 16:30:
wat zijn goede oclock resultaten voor een ti4400? ik draai nu core:315 mem:675 is dta nog redelijk?
De core van mijn leadtek komt niet boven de 305Mhz. mem komt wel tot een mooie 690Mhz. Dus jou kaart doet het best goed naar mijn mening.
Hoe komt het dat jou core zo hoog komt??

• Devian
ReseT schreef op 31 juli 2002 @ 23:07:
[...]

De core van mijn leadtek komt niet boven de 305Mhz. mem komt wel tot een mooie 690Mhz. Dus jou kaart doet het best goed naar mijn mening.
Hoe komt het dat jou core zo hoog komt??
geen idee.. ut werkt gewoon :D heb het zo ingesteld met pstrip.

in 1x van standaart snelheid mem naar 650+ gaat trouwens ook mis :7

het geheugen wil trouwens wel tot 720+ (kan zo niet checken.. wil geen vastloper riskeren).. maar pas rond 680 loopt het een beetje stabiel

• DocB
ReseT schreef op 31 juli 2002 @ 23:05:
'Enhanced CPU-instructieset uitschakelen' aanvinken, geeft een boost van ongeveer 300 3dmarks.
Hmm die ga ik morgen ff proberen. Met welke cpu is dit trouwens? Ik kan me voorstellen dat dit met verschillende cpu's verschillende effecten heeft...

• ReseT
  • Niet online
DocB schreef op 01 augustus 2002 @ 00:15:
[...]

Hmm die ga ik morgen ff proberen. Met welke cpu is dit trouwens? Ik kan me voorstellen dat dit met verschillende cpu's verschillende effecten heeft...
Ik heb een P4 2,5Ghz. In principe moet het voor alle cpu's gelden.
Maar dat kan ik niet garanderen aangezien ik alleen maar intel cpu's heb.

• ReseT
  • Niet online
ReseT schreef op 31 juli 2002 @ 23:05:
Ho foutje, geeft geen boost in 3dmark aangezien deze Direct3d gebruikt. Maar wel in opengl.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
The_Cook schreef op 31 juli 2002 @ 11:45:
Ik snap er dan ook geen jota van ;( Wellicht een overdaad aan SDram? neeh kan ik me niet voorstellen
Ik haal met
Axp1700+
@1367MHz/124fsb
512cas2/124MHz SDR
gf4ti4400@default
winXP
det 29.42
839X marks

• Kookgek
  • Niet online
Ik las in een aantal forums dat het updaten van het moederbord (heb MSI k7t Turbo) mbv via 4in1 hele goede boost resultaten geeft voor 3dmark. (heb ook detonator 29.40)

Ik dus de laatste via (Versie 40) erover heen gooien.... Begint 3dmark de boel plat te gooien :( Zo erg zelfs dat het systeem na het booten niet meer verder wil doorstarten 8)7 Heb uiteindelijk zelfs mn Win2000 partitie erop nieuw op moeten gooien. (Gelukkig heb ik mn progs ergens anders staan).

Heb gister nog even snel een testje gedaan met kale win2000 en de 29.40 en 3dmark en hij kwam niet verder als 5000 :| (op 1200 mhz dan) Vanavond maar ff uitgebreid testen met Via drivers en geheugen rippen (heb nu een 512, 256 en 128 mb reepje erin) schijnt ook te vertragen.

Testen dus de komende dagen :Y)

• DocB
Ik kom nou met de guides die ik van lawaai gekregen heb en wat meer overclocken op een score van 8377. Is al een stuk beter dan toen ik hem er net in gooide (rond de 7700 geloof ik), maar als ik op die madonion site compare 3D accelerator doe, zie ik dat de gem. Ti4200 109% van mijn score heeft. Nou weet ik wel dat anderen misschien verder kunnen overclocken (vooral 64 mb versies, met beter geheugen) maar ik vind het eerlijk gezegd nog wel aardig wat... Ik begin artefacts te krijgen bij 300/560, dus ik heb hem momenteel iets minder staan op 290/550. Nou heb ik net aan mn heatsink zitten voelen (zo'n leadtek ding) en het is wel warm, maar om nou te zeggen heet...
Vraag: krijg ik die artefacts nou omdat het voltage omhoog moet (nauwkeurigheid weg), of zou ik AS onder die heatsink moeten smeren?? Ik heb hier namelijk al een paar keer gehoord dat het niet echt effectief gedaan is bij die standaard heatsinks...

iemand tips?? Dumphuiz? jij hebt zo te zien ervaring met voltmods? :) :)

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Ik krijg alleen artifacts als ik mijn mem te ver overclock. Als ik mijn core te ver overclock loopt ie gewoon vast in 3dmark (of een spel).

Verwijderd

DocB schreef op 01 augustus 2002 @ 15:43:
Ik kom nou met de guides die ik van lawaai gekregen heb en wat meer overclocken op een score van 8377. Is al een stuk beter dan toen ik hem er net in gooide (rond de 7700 geloof ik), maar als ik op die madonion site compare 3D accelerator doe, zie ik dat de gem. Ti4200 109% van mijn score heeft. Nou weet ik wel dat anderen misschien verder kunnen overclocken (vooral 64 mb versies, met beter geheugen) maar ik vind het eerlijk gezegd nog wel aardig wat... Ik begin artefacts te krijgen bij 300/560, dus ik heb hem momenteel iets minder staan op 290/550. Nou heb ik net aan mn heatsink zitten voelen (zo'n leadtek ding) en het is wel warm, maar om nou te zeggen heet...
Vraag: krijg ik die artefacts nou omdat het voltage omhoog moet (nauwkeurigheid weg), of zou ik AS onder die heatsink moeten smeren?? Ik heb hier namelijk al een paar keer gehoord dat het niet echt effectief gedaan is bij die standaard heatsinks...

iemand tips?? Dumphuiz? jij hebt zo te zien ervaring met voltmods? :) :)
Idd :) =>> Geforce 4 ti-4200 voltmod succesfull

• Kookgek
  • Niet online
Over resultaten gesproken 8)7 : Heb zojuist op een kale win2000 omgeving eerst nieuwe via 4in1 drivers geinstalleerd en daarna 3dmark2001 er weer opgezet (crashte vroeger) , dit alles met 29.42 drivers.

Daarnaast 2 repen van resp. 256 mb en 128 mb eruit gehaald; ik heb er nog een 512 inzitten, wat denk je: van 5000 naar 7696 punten!!! B)

Oftewel wat drivers kunnen doen! :9~

• Shunt

Shunt

Boe

wow mare ook mem helpt mee hoor ;) hehe
ik merk ook dat win 2000 een kleine prefromance boost geeft tegen over win xp

Game PC

• tazmaniac20
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb een vraagje:

Ik heb een Athlon TB 1300(200Mhz FSB), Creative TI4600, MSIK7turbo, 512 SDRam en WD800JB(7200rpm 8mb) en Maxtor 40gb(7200rpm,2mb cache). WinXP PRO
Hoe krijg ik in vredesnaam Fastwrites aan? In mijn bios bestaat niet zo'n instelling!

Ik heb 8100 3dmarks2001se punten.

Dit moet toch veel sneller kunnen?

Verwijderd

Hmm... SDRAM en een 1300 op 100MHz FSB, ik denk dat je zonder FSB overklokken niet meer kunt halen. Alleen een fresh install van XP zou een lichte verbetering kunnen opleveren en nog een paar OS tweaks.

• Shunt

Shunt

Boe

hmm ik denk dat dat fsb omhoog wel wil helpen maar niet veel
ik vrees dat er niet veel meer in je sysje zit :'(

Game PC

• tazmaniac20
en hoe krijg ik die fastwrites aan? Met software toevallig?

• Shunt

Shunt

Boe

erm probeer eens geforce tweak
mare bij mij geeft het geen boost in preformance

Game PC

• Shunt

Shunt

Boe

btw probeer de nieuwe detonators eens de 40.31 of zo ? heb ik een goede boost mee gekregen

Game PC

Verwijderd

tazmaniac20 schreef op 16 september 2002 @ 19:44:
en hoe krijg ik die fastwrites aan? Met software toevallig?
Geforce Tweak Utility downloaden van www.guru3d.com

• tazmaniac20
Wat als ik een AMD XP 1800+ in mijn systeem zet? Zal dit nog veel performance(3dmarks) opleveren? Ik wil graag weten of dit de moeite waard is, anders ga ik over op een nieuw mobo en geheugen(333).

Verwijderd

tazmaniac20 schreef op 28 september 2002 @ 11:56:
Wat als ik een AMD XP 1800+ in mijn systeem zet? Zal dit nog veel performance(3dmarks) opleveren? Ik wil graag weten of dit de moeite waard is, anders ga ik over op een nieuw mobo en geheugen(333).
Zal veel performance winst opleveren, je kunt de 10.000 grens dan halen.

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Inderdaad, dat zal erg schelen !!! (waar komt dit topic ineens vandaan :P :? ) ...
Als je dan nog wat tweaked zal de 10000 zeker niet je eindgrens zijn >:)

De meeste mensen deugen!

• Shunt

Shunt

Boe

komt uit de motten ballen (is eigelijk van mij maar hij komt niet echt tot bloei :(

mare wat zijn de rest van je specs ??
want iedereen kan wel blaten van jah dan gaat hij over de 10.000 heen maar we weten niet eens wat voor sys het is :P

woei ik lees net effe trug en zie je specs
en nee dat gaan geen flikker uit maken
neem een ddr bord met een xp proc dat zal wel uit maken
je sdram is je botle nek ;)

Game PC

Verwijderd

Ik heb volgende systeem:

Athlon Xp 2000+

Ecs K7s5a SiS 735

256 mb DDR

XFX Ti 4200 64 mb DDR (265/575)

60 gb HDD

Enne, detonator 30.30

Daarmee heb ik een score van 9000! (is dat een beetje redelijk??)

Verwijderd

Ja, ik heb 8700 met een 1800 en 512 MB. Is dus redelijk. Misschien met een clean OS install en tweaking en overclocking iets meer te halen. Maar dat is voor mij teveel gedoe op dit moment. Sticktime is belangrijker. :D

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 28 september 2002 @ 12:09:
[...]

Zal veel performance winst opleveren, je kunt de 10.000 grens dan halen.
ja, dit zal erg schelen, je gaat prob zelfs wel anar de 11.000 toe als je een bit oc-t :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Shunt

Shunt

Boe

Okyah schreef op 29 september 2002 @ 13:20:
[...]

ja, dit zal erg schelen, je gaat prob zelfs wel anar de 11.000 toe als je een bit oc-t :)
LEES NU EENS WAT VOOR SYS DAT IS
een SDR systeem daar gaat je echt niet mee over de 10.000 punten hoor :P

Game PC

• S!NN3R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

S!NN3R

xqter

hier mijn v8440 o/c results;
ik heb een thermaltake cooler en mem heatsinkjes erop (A1349)
(cpu niet o/ct)

detonatorz 40.41
ti 4400 @ 275/552 (default)
score : 12341
http://service.madonion.com/compare?2k1=4568772
detonatorz 40.71
ti4400 @ 275/552 (default)
score : 12380
http://service.madonion.com/compare?2k1=4612586
detonatorz 40.71
ti4400 @ 285/565
score : 12447
http://service.madonion.com/compare?2k1=4613858
detonatorz 40.71
ti4400 @ 285/570
score : 12461
http://service.madonion.com/compare?2k1=4615987
detonatorz 40.71
ti4400 @ 295/585
score : 12633
http://service.madonion.com/compare?2k1=4616089
detonatorz 40.71
ti4400 @ 300/600
score : 12750
http://service.madonion.com/compare?2k1=4616168
detonatorz 40.71
ti4400 @ 300/615
score : 12868
http://service.madonion.com/compare?2k1=4616243
detonatorz 40.71
ti4400 @ 300/625
score : 12909
http://service.madonion.com/compare?2k1=4620473
detonatorz 40.71
ti4400 @ 300/630
score : 12912
http://service.madonion.com/compare?2k1=4616338
detonatorz 40.71
ti4400 @ 310/630
score : 13029 :)
http://service.madonion.com/compare?2k1=4620673
(met mem freqentie op 630 wel beetje texture vervorming in dragothic)

ik heb alleen CoolBits gebruikt

(heeft iemand al geforce tweak utility gebruikt met detonator 40.71??)

P4T533|P4 2.53Ghz|512RIMMpc4200|R9800pro|IIyamaVMpro454|MX518

• Shunt

Shunt

Boe

S!NN3R schreef op 29 september 2002 @ 14:46:
hier mijn v8440 o/c results;
ik heb een thermaltake cooler en mem heatsinkjes erop (A1349)
(cpu niet o/ct)

veel linkjes en verhaal :P

ik heb alleen CoolBits gebruikt

(heeft iemand al geforce tweak utility gebruikt met detonator 40.71??)
kijk hier hebben we echt wat aan
dus de 71 is duidelijk eens tuk beter
nu maar hopen dat de volgende nog beter is

Game PC

• S!NN3R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

S!NN3R

xqter

Shunt schreef op 29 september 2002 @ 15:27:
[...]

kijk hier hebben we echt wat aan
dus de 71 is duidelijk eens tuk beter
nu maar hopen dat de volgende nog beter is
ik heb ook nog een van 30.82

score : 11328
http://service.madonion.com/compare?2k1=4472427

40... zijn stuk beter
meer als 1000 3dmarks meer _/-\o_

P4T533|P4 2.53Ghz|512RIMMpc4200|R9800pro|IIyamaVMpro454|MX518

Verwijderd

je zou ergens Je geforce drivers aan kunnen passen zodat je je Geforce 4 t4200 net zo hard kan overclocken dan een geforce 4ti4600, maar zorg dat je wel goei cooling hebt
ik heb hem eens overgeclockt naar,, ja eh ongeveer 350/7** met een geforce 4ti4200 64mb
maar hij liep gelijk vast!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

S!NN3R schreef op 29 september 2002 @ 15:42:
[...]

ik heb ook nog een van 30.82

score : 11328
http://service.madonion.com/compare?2k1=4472427

40... zijn stuk beter
meer als 1000 3dmarks meer _/-\o_
In twee woorden: Texture Sharpening :)

De meeste mensen deugen!

• Shunt

Shunt

Boe

jah maar welk normaal mens ziet dat in een 3d schooter :P of een race spel
alleen als je stil staat en er op gaat letten zie je het :D

Game PC

Pagina: 1