maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
als er over een turk gescholden word, rennen ze gelijk naar het MDI maar jehovas mogen gerust ondergezeken worden (waar deze topic vast op uit gaat lopen
als b.v. turken worden uitgescholden is dat om hun afkomst (waar ze niets aan kunnen doen)
Jehova's zijn mensen met (in mijn ogen) belachelijke ideeen, ik zie niet in waarom je daar niet een beetje op mag zeiken ?
als je b.v. gaat zeiken op racisten (ook mensen die in mijn ogen belachelijke ideeen hebben) is dat wel toegestaan ?
leg mij dan ff uit wat het verschil is.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Verwijderd
een jehova is net zo goed als een turk een minderheid die je gewoon moet respecteren als mens...
"I sit in my room and imagine the future."
Als jij vind dat je mensen ook niet op hun ideeen mag aankijken dan kan je ook niks zeggen over racisten etc.
racisten zijn (gelukkig) ook een minderheid, mag je die nu ook niet afzeiken ?
wie is er hier nu hypocriet!
van mij mag iedereen denken wat hij wil, maar je kan niet afdwingen dat ik er respect voor heb als iemand belachelijke ideeen heeft.
Ik vind dat je mensen mag "afzeiken" om hun ideeen en niet om hun afkomst. huidskleur etc.
Als jij vind dat je mensen ook niet op hun ideeen mag aankijken dan kan je ook niks zeggen over racisten etc.
racisten zijn (gelukkig) ook een minderheid, mag je die nu ook niet afzeiken ?
wie is er hier nu hypocriet!
van mij mag iedereen denken wat hij wil, maar je kan niet afdwingen dat ik er respect voor heb als iemand belachelijke ideeen heeft.[/quote]Dan heb je er vast geen bezwaar tegen als ik je een ongelovelijke e***l vind met zulke belachelijke ideeen...
Verwijderd
je mag wel op iemand schelden vanwege zijn geloof (omdat dat volgens sommige mensen stomme ideeen zijn) maar op huidskleur/afkomst niet
dat slaat echt nergens op...
en dan een adje die gewoon lekker mee gaat zitten doen
ik zou dit bijna gaan aanmelden bij het MDI of nog leuker bij de jehova's ...kijken of ze ook internet hebben en hier op kunnen reageren
Dan heb je er vast geen bezwaar tegen als ik je een ongelovelijke e***l vind met zulke belachelijke ideeen...[/quote]nee hoor, vind ik niet erg.
maar hoezo is het belachelijk ?
nou doe je 't zelf ook!
omdat het toevallig een 'officiele' religie is mag ik niet over zeggen ?
iedereen heeft recht op z'n eigen ideeen.
maar dat betekend niet dat ik het er mee eens moet zijn.
vaag gedoe hier...
je mag wel op iemand schelden vanwege zijn geloof (omdat dat volgens sommige mensen stomme ideeen zijn) maar op huidskleur/afkomst niet
dat slaat echt nergens op...[/quote]"dat slaat echt nergens op" dat vind ik nou een goed argument ... NOT!
omdat het nu toevallig een "geloof" heet mag je er niks over zeggen?
dan kan je al die threads in wetenschap&levensbeschouwing over het bestaan van god ook wel sluiten. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>en dan een adje die gewoon lekker mee gaat zitten doen
ik zou dit bijna gaan aanmelden bij het MDI of nog leuker bij de jehova's ...kijken of ze ook internet hebben en hier op kunnen reageren
wat een bullshit!
ik ben colaist, ik geloof dat Coca-Cola de enige ware Cola is.
Als iemand nu zegt dat pepsi
btw, mischien een idee om hier een serieus topic over te openen in wetenschap&levensbeschouwing ?
over wat precies discriminatie is waarom ?
dan kan het uitgebreider besproken worden.
Verwijderd
ze zijn volgens Tom tuig...
waarom zouden Jehova's tuig zijn? waarom mag je ze verrot schelden? omdat ze jehova zijn?
zielig hoor...
ik vind wel dat je wat mag zeggen over hun geloof, omdat ik het daar absoluut niet mee eens ben.
Verwijderd
maar hoezo is het belachelijk ?
nou doe je 't zelf ook!
omdat het toevallig een 'officiele' religie is mag ik niet over zeggen ?
iedereen heeft recht op z'n eigen ideeen.
maar dat betekend niet dat ik het er mee eens moet zijn.[/quote]Maar dat geeft niemand het recht om ze af te zeiken vanwege hun geloof..
En ik doe het zelf niet, ooit van sarcasme gehoord?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar waarom is dit discriminatie ? omdat het toevallig religie is ?
wat een bullshit! [/quote]Lees de grondwet er ff op na, zeker dat religie een issue is..
Je mag van mij alles over elk geloof zeggen, maar ik vind het bullshit om mensen af te zeiken vanwege hun geloof. Zoals je zelf al aangeeft, ik zal je ook niet afzeiken vanwege je voorkeur voor coke..<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik ben colaist, ik geloof dat Coca-Cola de enige ware Cola is.
Als iemand nu zegt dat pepsi lekkerder is dan Coca-Cola, dan kan ik dat ook melden als discriminatie. ?[/quote]Verkeerd voorbeeld, we hebben het niet over het afkeuren van jehova-isme (??), of over het zeggen dat een ander geloof beter is, maar het afzeiken van iemand vanwege zijn geloof.
als zij zich niet met mijn e.v.t geloof bemoeien, bemoei ik me niet met hen.
jehova's vallen mij WEL lastig.
Als je last van ze hebt dan vraag je ze of ze dat niet willen doen, waarschijnlijk zie je ze dan niet meer..
Ik heb meer last van ongevraagde enquettes op straat, in de brievenbus etc...
Overigens, zij bekommeren zich tenminste om anderen, zouden meer mensen moeten doen...
Ach, misschien is het angst, wees gerust, ze eten je niet op hoor