Toon posts:

ATX voeding aan zonder moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aanzetten maar zonder moederboard ik weet dat grijs op een atx voeding aan is

Grijs =aan op een atx voeding maar !!!
Met welke draadje verbint ik grijs ???
om hem daadwerkelijk aan te krijgen

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:17
Grijs of Groen verbinden met een willekeurige zwarte.

• bwt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025

bwt

verplaatst zich op een GSX750F

Denk dat het beter gaat als je GROEN en zwart met elkaar verbind. - groen schakelt de voeding aan.

My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330

Verwijderd

Topicstarter
geen van bijde mogelijk heden die je me net gaf werken niet wat nu ???

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hmm calm down!

de manier waarop jij je berichtjes post is erg irritant, heel lastig te lezen voor ons. Door je post door te laten lopen vanaf de titel is het zowiezo al lastig te bergrijpen, en als je dan 3 !!!'s en ???'s gaat posten krijg je een opdringerig karakter. Je komt hier misschien wel niet zo vaak maar dit zijn toch standaard regels.

Geef eerst eens aan wat je precies wilt - Je Voeding aanzetten zonder dat er een moederbord in je kast zit?

Vertel eens wat je al hebt geprobeerd. Als wij alleen maar dingen gaan roepen die je al heb tgedaan heeft het natuurlijk nog steeds geen zin

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een atx voeding aan zetten niet in een kast los op me in me kamer op een buro maar ik krijg hem niet aan ik heb bijde manier geprobeerd maar hij gaat niet aan

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:05
Op zondag 21 juli 2002 16:58 schreef Pretorians het volgende:
ik wil een atx voeding aan zetten niet in een kast los op me in me kamer op een buro maar ik krijg hem niet aan ik heb bijde manier geprobeerd maar hij gaat niet aan
gebruik alsjeblieft punten en komma's, anders is het niet te lezen.

heb je de stekker van je voeding wel in het stopcontact?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
staat de schakelaar wel in de juiste stand. Doet de voeding het wel nog op het moederbord ?

Zoek de pin configuratie op op internet. En vergelijk deze met jou. Mischien hebben ze een andere kleur combinatie gebruikt.

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Op zondag 21 juli 2002 16:58 schreef Pretorians het volgende:
Ik wil een atx voeding aan zetten. Niet in een kast, maar los op mijn kamer op een buro. Ik krijg hem niet aan, ik heb beide manieren geprobeerd maar hij gaat niet aan.

Graag gedaan, misschien dat de lezers het nu begrijpen en willen reageren. :P

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 20:28

Sharad R

lurking is an art

Op zondag 21 juli 2002 17:00 schreef Breepee het volgende:

[..]

heb je de stekker van je voeding wel in het stopcontact?
LOL...hij zal...nee ga ik niet op in...

maar kijk hier eens ff....(search vraagje vind ik eigenlijk)
[topic=99195/1/25]
hier staan nog een aantal links in, die kunnen helpen...

The more I learn, the less I know, I just realised

Verwijderd

draadje voor de AAN EN UIT zit zo

[code]

Draadje kleur X ->
Draadje Kleur Y ->
zwart draadje ->
poweron draadje ->
zwart draadje ->
zwart draadje ->
zwart draadje ->
en dan nog wat :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:17
Veel voedingen weigeren te starten zonder belasting, vooral de iets betere voedingen. Zelf heb ik nog een 110W Astec voeding uit een Digital workstation die pas aangaat als ik er 2 harddisks en 4 fans aan hang :)

Verwijderd

weerstand er op en klaar is kees

Verwijderd

Op je voeding zit meestal een sticker. Op die sticker staan enkele pin/kleur layouts.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jscheffer/plaatje.jpg
bij deze is het een zwarte en de grijze.
Bij mij komt in pin 3 van de molex vor het mobo. (de 3e van links als je de clip naar voren/boven hebt.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:24

LopeZ

Too much is never enough

Kleine titelchange gedaan

Verwijderd

Hang er een oude harddisk aan en probeer het nog eens.

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 22:02
ff van waterkoeling.nl ge copy/paste
Een ATX voeding wordt niet met een schakelaar aangezet, maar met een laagspanningslijntje, welke geaard moet worden. Dit wordt normaalgesproken gedaan door de schakelaar op de voorkant van de kast. Wil je de voeding los gebruiken, zonder computer, dan monteer je een schakelaar tussen deze power-on lijn (de groene draad in de moederbord-stekker) en een zwarte draad. Je kan dan met deze schakelaar de voeding aan en uit schakelen.
+
Een ATX voeding heeft een veiligheid ingebouwd, zodat de voeding alleen aangaat als de aansluitingen kloppen. Voor het gebruik als extra voeding, is deze beveiliging makkelijk te omzeilen: De grijze draad (power-good) doorverbinden met een zwarte draad is voldoende om de voeding te foppen.
Pagina: 1