Toon posts:

Kast gewisseld: monitor doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn alles uit mijn oude kastje overgezet in een nieuwe kast. Nu wou ik vandaag dus de pc aandoen , werkt de monitor niet meer. Ik dus kijken of alles goed aangesloten was: ja ! (denk ik)
Toen heb ik er een andere videokaart ingegooid om te kijken of hij het dan deed: nee !
Toen heb ik er een andere monitor op aangesloten om te kijken of deze het deed: ook niet!
Weet iemand wat er nu aan de hand kan zijn en hoe ik het op kan lossen ...... ik ben nogal wanhopig, ik heb geen idee meer wat ik moet doen.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
krijg je wel een piepje als je de pc opstart? ratelt je floppydrive? wat voor systeem heb je?

zit je processor er wel goed ingedrukt? controleer anders ook je geheugen. Probeer daarna om alles eruit te halen en allen proc geheugen en videokaart erin tel aten zitten en kijk of hij dan wel wat doet. daarna alles een voor een terug zetten..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PIII 500 --- 256 mb geheugen --- Geforce 2 mx64. En volgens mij krijg ik geen piepje als ik start :(:(
ik zal een keer proberen alles een voor een er in te zetten , maar wat nou als dat niet lukt ? Terug brengen naar de leverancier ?

Verwijderd

trek alle stekkers behalve stroom eruit
en ga ze eens 1 voor 1 aan sluiten ik heb het ook gehad ik snap niet wat er mis was maar ik had alles 1 voor 1 op gestart eerst monitor en alleen stroom toen muis toetsen board enz nu doet ie alles weer goed

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even gekeken en geluisterd en hij geeft idd geen piep of geluid van de floppydrive .......... :(

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 19:39
Draaien de fans en de schijven enzo wel??

Heb je mischien statusledjes op het mobo zitten??

• frim
  • Niet online
ok dat kan een paar dingen zijn, zie ook mijn topic:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/553965/"]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/553965/[/url]
en zoek naar "computer dood" in de search.

dingen die je kan proberen:

• reset je bios door de jumper op je MoBo
• haal de batterij van het moederbord
• houdt de INSERT knop ingedrukt terwijl je hem opstart

geen piepje kan dus wijzen op 3 dingen:

• MoBo kapot
• CPU kapot
• Geheugen kapot

waarschijnlijk een van de eerste twee, meestal geeft een computer een piepje als het geheugen verrot is.

edit:
Op zondag 21 juli 2002 16:38 schreef Speedy-power-II het volgende:
Draaien de fans en de schijven enzo wel??
...
dit is een hele goede :) zo niet misschien zit je power kabel er niet in? of is je voeding kapot? of zit de stekker van voeding naar mobo er niet goed in? controleer ook ff of je de switch achterop de voeding wel aan hebt staan :)

Verwijderd

Topicstarter
Geen ledje op het moederbord. Alle fans enzo draaien wel.

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 16:39 schreef frim het volgende:
ok dat kan een paar dingen zijn, zie ook mijn topic:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/553965/"]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/553965/[/url]
en zoek naar "computer dood" in de search.

dingen die je kan proberen:

• reset je bios door de jumper op je MoBo
• haal de batterij van het moederbord
• houdt de INSERT knop ingedrukt terwijl je hem opstart

geen piepje kan dus wijzen op 3 dingen:

• MoBo kapot
• CPU kapot
• Geheugen kapot

waarschijnlijk een van de eerste twee, meestal geeft een computer een piepje als het geheugen verrot is.

edit:
[..]

dit is een hele goede :) zo niet misschien zit je power kabel er niet in? of is je voeding kapot? of zit de stekker van voeding naar mobo er niet goed in? controleer ook ff of je de switch achterop de voeding wel aan hebt staan :)
wat doet die INSERT toets dan ?

Verwijderd

Topicstarter
De insert knop doet niets

• frim
  • Niet online
Insert toets reset sommige biossen (zoals de mijne, alleen werkt niet). Zou je even in je handleiding moeten opzoeken of dat met de jouwe werkt..

zie [topic=512194/1/100]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp , heb alles er uit gehaald en terug geplaatst een voor een . En op een of andere vage manier doet nu alles het wel weer. Dank u ! :) :) :)
Pagina: 1