Afwijking cpu-temp-sensor MSI K7T Turbo?

Pagina: 1
Acties:

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 18:43
Ik ben met TMPGEnc een filmpje aan het converten en volgens Speedfan en MBM staat de CPU continu rond de 85 graden te kachelen. Hij draait wel rotsstabiel. Het gaat om een Thunderbird 1400 (10.5x133, niet overclocked) op een MSI K7T Turbo bord. De koeler is een Arctic Super Silent 2500 met een drupje silverprut er tussen. Ik heb al 3 koelers geprobeerd, deze geeft het beste resultaat.
Waarschijnlijk geeft de tempsensor een beetje te veel aan. Iemand enig idee wat de afwijking is, of verschilt dat per exemplaar van het mobo?

Computers follow your orders, not your intentions.

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 04-07 16:34
Mijn KT3 Ultra draait met een xp1900+ en een Wisperrock II op 38c volgens MBM

wordt je cooler warm ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Big Mama
Kast zit dicht. Geen zin om die los te trekken. PC moet dan uit i.v.m. kabelwirwar enzo en dan ben ik 7 uur TMPGEnc-werk kwijt (estimated time: 3h36, voordat het filmpje af is).

Verwijderd

zou gewoon nadat ie lekker gestressed heeft kast open koeler er af effe voelen...bedoel : je merkt het verschil echt wel tussen 85 en +/-40 graden :+ misschien brand je je vinger ... ma ach dan weet je het wel :P

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
of restart je pc gelijk als-ie klaar is en kijk in je BIOS wat die aan geeft..

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
nou ik heb het zelfde mobo alleen met een duron en de mijne geeft zowel in de bios en bij fuzzy logic 3 (staat op de driver cd) de goeie temps aan

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:04

charrel

Cortisol4life..

inderdaad, voel gewoon ff aan je koelblok met je vinger, verbrand je hem dan geleid je proc goed de warmte naar het koelblok en word ie dus gewoon heet. is je koelblok koud kan het zijn dat de warmteoverdracht niet goed verloopt van proc naar koelblok of je temp sensor is dus van slag.
Een amd thunderbird heeft nog geen interne sensor dacht ik dus je moederbord compenseert dat weer of zo met een aantal graden erbij, kan dus dat ie er een zooitje van maakt!

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

mijn tb 1400 is ook weggefikt op msi k7t Turbo :r (niet overgeklockt) nu heb ik voltmod gedaan op brakke k7t Turbo en draai nu duron 600 @ 1100 :) NOFI
voor mij nooit meer msi

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Big Mama
is je koelblok koud kan het zijn dat de warmteoverdracht niet goed verloopt van proc naar koelblok of je temp sensor is dus van slag.
En dat is nu juist het probleem: ik denk dat de sensor van slag is. Ik heb al 3 verschillende koelers geprobeerd en bij allemaal komt de stress-temp boven de 70 graden (in de winter) of 80 (in de zomer). Ik kan me niet voorstellen dat in alle gevallen de koeler verkeerd gemonteerd zou zijn: dan zou de proc al lang zijn overleden onder stress, of in ieder geval hangende sessies hebben opgeleverd.

Verwijderd

Al een BIOS update uitgevoerd :?

Komt vaker bij mobo's voor, na BIOS update soms verholpen. :+
Pagina: 1