Toon posts:

[ICS] ICS werkt, verbinding met Inet blijft :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ICS onder W98SE aan de praat gekregen. Hier hangen 3 client pctjes aan. Het probleem is dat de verbinding niet afsluit !

Heb op de pc die aan Inet hangt de opties om "de verbinding te termineren als ie niet meer nodig is" en "de verbinding verbreken als er meer dan x minuten geen activiteit is" aangevinkt.

Om vage redenen zie je op de "server pc" dat er af en toe wat bitjes het Inet opgaan, wat dus resulteert in een permanente en dure verbinding.

Heb op de "server pc" Norton Internet Security en dat is naast IE en Outlook het enigste wat gebruik maakt van het internet.

Ideeën?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Spyware van alle clientjes afknikkeren... Is een start.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Alle spyware is eraf (zat bijna nix op ). Probleem blijft echter bestaan.
Daarom heb ik een tooltje gedownload ( http://www.twiga.ltd.uk/ ) , zodat je op de clients de verbinding kunt cancellen.

Dat werkt perfect, alleen belt het server-gedeelte v/h tooltje automatisch weer in !
(Zucht )

Anyone, please ?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Die kan je toch wel uitzetten met dat tooltje neem ik aan?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Waarschijnlijk zijn de clients nieuwsgierig naar andere computers op het netwerk, denken ze: laat een kijken hoe die pc met dat ip heet... Clients zoeken dat op op internet via DNS. Ze zullen niets vinden en later erachterkome dat het een intern netwerk is. Maar hierdoor belllen ze ff kort in. Daarom gebruik ik zelf nooit dial on demand (athans vroeger zonder kabel :) ) Oplossing: gebruik winroute en zeg dat bij dial on demand niet moet worden gebeld voor DNS aanvragen

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)