Toon posts:

Super Nintendo stuk, need help :)

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een paar weken geleden pakte ik mijn Super Nintendio uit de kast om weer even wat oude games te spelen. Nou kwam ik erachter dat iemand iets geflikt had waardoor de SNES niet meer werkte.

De AC Adapter en de RF switch (dat grijze ding die acher op je tv aansluit) werken goed, heb het nog effe gecheckt. Op de SNES console brandt het licht als die aan staat, maar er verschijnt geen beeld op de tv. Nou is er daar dus iets aan de hand.

Weet iemand hoe ik dat kan repareren en waar, want vind het zonde om m'n oude console weg te doen. :D

Post hier ook als je een SNES hebt met de spellen die je nog hebt en of je die nog wilt weg geven :)

Verwijderd

In kranten/markt(plaats)sites zie je regelmatig advertenties voor modificatie/reparatie. Lijkt mij de aangewezen plek om te beginnen...

Verwijderd

Bel ff de technische dienst van Nintendo Benelux: 030-6097100

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Op de zwarte markt doen ze volgens mij ook reparatie van dat ding ? En anders ff bellen met nintendo of naar een nieuwe tweede handse zoeken

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:47

Jox444

Honestly....

Verkeerde frequentie op je tv ??

Het is FRIET!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

ff je cartridges en het cartridge-slot uitblazen, mijnes heeft ook wel eens kuren ;)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien zit er stof tussen de cardridge en / of cardridgereader...

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik denk dat je veel goedkoper uit bent als je een 2e hand SNES zou kopen (tip: eBay? :P).

Mijn broertje z'n SNES was ook eens kapot (jaren terug).
Door "Big-N" laten repareren... CPU was naar de mallemoer.
Kosten: 275 GULDEN!!! Voor 25 piek meer had ie in de winkel een compleet nieuwe gehad met spel d'r bij! :(

Kan dat ze nu stukken goedkoper zijn omdat de technische dienst destijds onder 't bewind viel van Bandai, maar is nu van Nintendo zelf.

Dus als ik jou was eerst contact opnemen met de technische dienst en vragen wat 't ongeveer zal gaan kosten... :P

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op zondag 21 juli 2002 15:59 schreef ironx het volgende:
Ik denk dat je veel goedkoper uit bent als je een 2e hand SNES zou kopen (tip: eBay? :P).

Kosten: 275 GULDEN!!! Voor 25 piek meer had ie in de winkel een compleet nieuwe gehad met spel d'r bij! :(

Kan dat ze nu stukken goedkoper zijn omdat de technische dienst destijds onder 't bewind viel van Bandai, maar is nu van Nintendo zelf.

Dus als ik jou was eerst contact opnemen met de technische dienst en vragen wat 't ongeveer zal gaan kosten... :P
Of juist duurder, aangezien de SNES nu een oud (maar wel leuk) bakkie is, en dus de onderdelen nu zo langzamerhand moeilijk(er) te krijgen zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de catridges en de cartridge reader schoon gemaakt. -> werkt nog steeds niet. Meestal zie je wat ruis op de tv na het aan zetten van de SNES maar dat was er ook niet.

Ik ga morgen eerst contact opnemen met de technische dienst vragen of ze het uberhaupt nog repareren en wat het me zal kosten.

Verwijderd

staat je tv juist ingesteld op het juiste aantal mhz??

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:30
Achterop de snes zit zo'n leuk schakelaartje met de naam:
code:
1
2
 CH 3 - CH 4
(CH A - CH B)

probeer die eens om te zetten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:28

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> SP

• Collaborator
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

koop gewoon een nieuwe/2e hands in een gameshop. ze kosten toch maar 25/35 euro met een spel erbij.

This space is occupied

Verwijderd

I'm willing to sell mine, als je er niet uitkomt.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Janmaster wat zit erbij dan??? :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01 18:41
Zoiets had ik dus jarengeleden ook, toen ik dat ding nog had. Spel erin, aan, lampje brand, maar geen beeld :? Maar weggedaan na een tijd, ik vond het niet waard om em te laten repareren.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 21:49
Op zondag 21 juli 2002 17:44 schreef JanMaster het volgende:
I'm willing to sell mine, als je er niet uitkomt.
ehm, kun je me es contacten via ICQ of mail?
ik wil namelijk wel eens weten wat er dan zoal bij zit :)

Verwijderd

Koop een nieuwe op de rommelmarkt. Zo duur zijn ze toch niet meer. of wel?

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Op zondag 21 juli 2002 15:59 schreef ironx het volgende:

nou dan had hij pech, die van mij werd (buiten garantie) gefixed voor 1 gulden, dit hoefde ik dus ook niet te payen.

(dat was trouwens ook een doorgebrande cpu)

tegenwoordig zou ik wel kijken op verkoopsites.. want dat is denk iets handiger =)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
ik heb de mijne ook een keer laten repareren buiten garantie... koste me zelfs helemaal niks. Wat ze gedaan hadden was ook een beetje wazig. Maar hij doet het in ieder geval weer ;)

Ik had namelijk met mijn stomme kop de cardridge verkeerd om op de gamegenie gezet |:(

Xbox360 gamerprofile

Pagina: 1