Toon posts:

Mandrake Linux 8.2 wil niet!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou Mandrake Linux wel us uit proberen dus ik had de ISO files gedownload van de officiele Mandrake site. Die ISO heb ik op cd's gezet en ik heb de setup gestart alleen na de setup kreeg hij het beeld niet goed. Als ik de monitor en videokaart afstel en ik klik op testen dan krijg ik een heel raar beeld. Ook heeft hij volgens mij niet de juiste geluidskaart. :? Wie kan mij helpen?

En nog een vraagje: hoe kan ik multi-booten?

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat voor videokaart heb je?

Welcome to the desert of the real.

Verwijderd

Topicstarter
zo'n standaard S3 Trio 3D (4mb SVGA). Maar ik gebruik mijn pc toch niet voor spellen, ik internet wat enz. Maar ik koop binnenkort een Hercules TNT2 Ultra 32 MB AGP(hoger kan mijn computer niet aan) Maar denk jij dat het aan de videokaar ligt?

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 21 juli 2002 15:03 schreef DJelte het volgende:
zo'n standaard S3 Trio 3D (4mb SVGA). [..] Maar denk jij dat het aan de videokaar ligt?
Dat hoopte ik, maar met die kaart moet het toch goed werken. Als je de monitor ook goed hebt ingesteld zou ik niet weten waarom het niet werkt...

Welcome to the desert of the real.

Verwijderd

Topicstarter
De monitor stond op een standaard ding maar dat werkte niet. Dus toen heb ik hem op :Hansol 500P gezet. Ik heb eigenlijke een :Hansol 501P maar die zat er niet bij. De standaard en de :Hansol werken niet....

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog antwoord?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:47

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 21 juli 2002 14:58 schreef DJelte het volgende:
Ik wou Mandrake Linux wel us uit proberen dus ik had de ISO files gedownload van de officiele Mandrake site. Die ISO heb ik op cd's gezet en ik heb de setup gestart alleen na de setup kreeg hij het beeld niet goed. Als ik de monitor en videokaart afstel en ik klik op testen dan krijg ik een heel raar beeld.
Is de installatie al voltooid of niet? Wat moet je precies kiezen, een videokaart of een driver?
Wat is heel raar beeld? Is het gewoon erg verneukt, of is het trillend / bewegend / verschuivend beeld? (eerste geval: videokaart driver, tweede geval: te hoge refreshrate voor je monitor).
En nog een vraagje: hoe kan ik multi-booten?
Als het goed is krijg je bij Mandrake standaard een bootmenu...
Op zondag 21 juli 2002 16:01 schreef DJelte het volgende:
Iemand nog antwoord?
[topic=319439/1/25] Niet zo snel kicken dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
De installatie is al voltooid en het beeld is gewoon nix. 1 blauw scherm en waar ik met de muis kom daar komt een verticale streep. Ik heb de resolutie en de kleuren al lager gezet maar dat hielp ook nix. Over die drivers... hoe kan ik die ooit installeren? Dat kan toch niet onder de setup? En de drivers van deze kaart zijn nooit geupdate. De drivers die er zijn zijn nog steeds van 1998, dus dat help ook niet....

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Wat heb je bij de installatie gekozen? Of detecteerde hij je videokaart automatisch?

Als je ctrl-alt-F1 doet, krijg je dan een text-login-prompt te zien?

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart had hij automatisch al maar de monitor stond wel op een andere. Dit wou dus niet en toen heb ik hem op een andere gezet (wat mijn monitor is) en toen wou hij nog niet. Dus ik weet het ook niet meer. Drivers kunnen niet, monitor staat goed ingesteld en het werkt maar niet!!!

Oh ja, hij had wel een andere geluidskaart dan welke ik heb maar dat maakt nix uit toch?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Maar kun je nu wel met ctrl-alt-F1 naar de console?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik weet niet hoe snel je die TNT binnen krijgt maar als dat al over een paar dagen is zou ik daar op w88 want die werkt zekers wel.. zo niet dan zal er wel wat anders aan de hand zijn.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Win XP er weer op. Maar als ik die tnt2 heb dan probeer ik dan nog wel us.

Dit topic kan dicht :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op maandag 22 juli 2002 22:38 schreef DJelte het volgende:
Ik heb nu Win XP er weer op. Maar als ik die tnt2 heb dan probeer ik dan nog wel us.

Dit topic kan dicht :)
Wat je wel moet doen met Linux is iig doorzetten.

Als het niet werkt ga dan niet denken dat het brak is en gooi er dus niet meteen weer Windows op. Je moet het gewoon een beetje onder die knie krijgen enzo.

Het werkt nou eenmaal anders.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1