Toon posts:

Kruitvat foto cdrom....

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg van iemand een kruitvat foto cdrom. Er stond een file op genaamd macuser.txt en daarin stond dit: (ook nog in andere talen)
[Nederlans]
Om de foto's op een Mac computer te kunnen bekijken,
start u het HTML-document roll.htm
ik start dus roll.html (de naam in macuser.txt klopte dus niet...) in m'n browser (mozilla) en dat werkte dus niet....die grappenmakers van de kruitvat hebben dus hoofdletters gebruikt in hun verwijzingen in die html file maar niet in hun bestandsnamen...
Ze hadden dus makkelijk er voor kunnen zorgen dat mensen met Linux oid ook die gallery hadden kunnen gebruiken. (lang leve rox/nautilus dan maar...)
De rest van die html is ook niet echt van hoge kwaliteit...(geen doctype, lege en/of geen alt bij img's, lege title, etc)

Zouden er nog meer bedrijven zijn die 'vergeten' dat er ook nog Linux/Unix/etc. gebruikers zijn?

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 14:29 schreef compukid het volgende:

[..]

Zouden er nog meer bedrijven zijn die 'vergeten' dat er ook nog Linux/Unix/etc. gebruikers zijn?
How about 95%? :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 14:43 schreef Felix het volgende:

[..]

How about 95%? :P
ik bedoel dan vooral de situaties waarbij 't wel makkelijk had gekunt...een paar filenames en een html file aanpassen is toch makkelijker dan een groot programma porten....

de kruitvat gebruik 2 platform onafhankelijke standaarden (html+jpeg) en doet dat zo slecht dat toch weer platformafhangkelijk word. (btw. posix progs onder winnt b.v. zouden ook moeite kunnen hebben met die filenames...ze hebben die filenames van die images op .JPG laten eindigen ipv op .jpg of .jpeg)

Verwijderd

Gelukkig is JPeG/PNG/PhotoCD op bijna elke PC uit te lezen...

Ik snap je probleem niet helemaal - de interface mag dan wel Win-aap minded zijn, de bestanden zijn universeel...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 15:07 schreef euss het volgende:
Gelukkig is JPeG/PNG/PhotoCD op bijna elke PC uit te lezen...

Ik snap je probleem niet helemaal - de interface mag dan wel Win-aap minded zijn, de bestanden zijn universeel...
rox vindt .JPG niet leuk...nautilus ook niet...(.jpg != .JPG)
eog kan ze wel openen...maar het was leuk geweest als ze de platformonafhankelijke standaarden platformonafhankelijk hadden gehouden....ze hadden met een heel klein beetje moeite het zo kunnen maken dat die cd's ook onder linux/freeBSD/etc. hadden kunnen werken zonder problemen.

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 10:02

hbokh

Unox: the worst OS!

Het zelfde geldt voor de CDROMs van Appie Heijn en de MediaMarkt.
Zelfde debiele formaat en foto's staan zelfs op z'n kop erop.
Schijnbaar wordt voor de produktie hiervan een enhetzelfde apparaat + applicatie gebruikt.

Meestal ben ik eventjes aan de slag met good-old XV
Ben de Linux-pesterijtjes wel gewend na 8 jaar :)

This is my sick nature.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 15:39 schreef hbokh het volgende:
Zelfde debiele formaat en foto's staan zelfs op z'n kop erop.
dan draai je je beeldscherm toch om? :P
bij de kruitvat staan ze gelukkig niet verkeerd om....
Pagina: 1