M'n Maxtor D740X staat op IDE3 (de eerste RAID bus) van m'n ABIT BD7II-RAID. Terwijl de HPT372 controller het schijfje vrolijk herkent en als boot-schijf aangeeft, zegt XP setup dat die geen HD's kan vinden...Met een 98 bootfloppy is de schijf wel bereikbaar. Heb kabel al vervangen....iemand enig idee?
in het begin (helemaal in het begin!) van de setup moet je op F6 drukken en de HPT372 controller installeren met de bijgeleverde diskette
"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"
Helaas levert dit niets op....windows heeft zelf trouwens de driver voor de 372 ook al...
Verwijderd
Heb zelf de Abit IT7, maar heb een aantal problemen (zoals niet FAT 32 kunnen formateren) omzeilt door eerst Windows 98 te installeren. Kreeg er gratis dubbel-boot bij toen bleek dat Windows 2000 een andere taal was. Ik denk dat het bij XP ook zo zal werken.
Het zou toch wel een beetje bezopen zijn als ik eerst 1 OS moet installeren om vervolgens het andere erop te krijgen...
je hebt al wel de RAID in de RAID bios ingesteld?
en in je gewone bios eerst boot = RAID ingesteld
bij de mijne moest ik ook 2e en 3e boot device RAID zijn voordat WinXP daarop kon booten
en in je gewone bios eerst boot = RAID ingesteld
bij de mijne moest ik ook 2e en 3e boot device RAID zijn voordat WinXP daarop kon booten
"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"
1e staat wel al als boot ingesteld, 2e enz kan ik nog eens proberen als ik vanavond thuis kom ( werk
). Welk Mobo heb je promaja?
Verwijderd
Windows zegt support te hebben voor de 372, dit is alleen niet waar, je moet echt de diskette gebruiken met de WinXP driver.
thx tweakguy, ook dat gaan we vanavond dan nog eens proberen...
Ik heb hier ook een hoogpunt 372. Doet het best, maar stop geen pci kaart in pci slot 3. Op mijn p4 moederbord shared pci slot 3 een IRQ nummer met de highpoint controller, let daar dus op.
Pagina: 1