wat is scsi - 2 scsi uw en scsci 3

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• de_rokende_computer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08-2022

de_rokende_computer

de rokende computer kuch kuch

Topicstarter
Ik ben van plan om scsi te kopen maar nu zit ik met de volgende vraag wat is het verschil tussen
scsi (gewoon)
scsi -2
scsi -3
scsi UW

wat is het snelst en goedkoopst, wat is de beste budget scsi-kaart en past bevijvoorbeeld scsi op scsi UW

jaja ik ben och laat maar zitten

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
koop gewoon fibre channel dat gezeik dat gaat tenminste hard

• de_rokende_computer

de_rokende_computer

Topicstarter
en wat moet dat dan zijn?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
No offense, maar wat is de meerwaarde van SCSI tov IDE voor jouw?

Als je niet t verschil weet tussen ultra, u2w, u3w enz (neem ik je niet kwalijk of zo hoor) dat lijkt me SCSI beetje overkill voor jouw.

Daarnaast zijn er al TALLOZE discussies geweest over SCSI vs IDE.. Gemiddelde conclusie: Prijs/Prestatieverhouding is SCSI gewoon te duur..

Ok, voor serverwerk enz is SCSI toch nog steeds t beste (ivm lagere CPU load enz) maar voor een normale pjoeter zie ik niet waarom je t zou moeten hebben.

Als je t TOCH wil.... u3w is t snelst.. en duurst :(
maar goed, kaartjes: Adaptec ownz.. is ook wel prijzig. daarnaast Symlogic en Tekram (voordeliger, * DJSmiley geen ervaring mee)

Iig, suc6!

• de_rokende_computer

de_rokende_computer

Topicstarter
mijn grootste vraag is wat is het verschil!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Ok.. kort samengevat:

IDE: 33Mb/sec
UDMA66 : 66Mb/sec

Ultra SCSI: 20Mb/sec
UW : 40
U2W: 80
U3W: 160

rest buiten beschouwing gelaten (cpu usage enz)

Verwijderd

[opvoedend preekje]
Euhhr.. jullie reacties (op de laatste na) kunnen wat mij betreft naar /dev/null want waarom worden jullie nou boos als die arme jongen het niet weet? weet ik het zelf dan zo goed? nee! heel veel mensen weten het niet.. En in plaats van te zeggen: neem dit, neem dat, neem dit niet, neem dat niet kun je beter gewoon zeggen WAAROM wel/niet..
[/opvoedend preekje]
Zo, dat was mijn preekje :)

Voor zover ik weet zijn U2W en U160(U3W) momenteel de moeite waard.. U2W is nog vrij acceptabel en U160 is heel duur.. samen met de breedte (U2W of U160) wordt ook het toerental hoger.. DAT is bepalender voor de snelheid. De snelste U160 schijfen zijn 15000rpm, deze zijn erg duur! U160 bied voor de thuisgebruiker niet veel voordeel ten opzichte van U100 IDE 7200rpm... Een IBM 7200Rpm schijffje is VEEL goedkoper dan SCSI. De oude SCSI vormen (Ultra en UW) zijn ook niet echt de moeite waard. Maar wat wil je met je PC gaan doen?

• de_rokende_computer

de_rokende_computer

Topicstarter
ik wil cds gaan branden en tegelijk met programmas bezig kan. ik moet ook een nieuwe brander en cd speler kopen dat zijn de grootste redenen.

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Als je 't puur voor de snelheid wilt hebben is U3W op dit moment het meest gangbaar. Populair is bijv. een Adaptec 2940-U160 i.c.m. een Quantum Atlas10KII. Let wel dat deze combinatie met bijv. een 18GB Atlas ruim boven fl 2000,- uitkomt. Daar kun je ook een heel leuk 40 GB IDE-RAID systeempje voor kopen welke nog sneller is.
Als je SCSI alleen wilt gebruiken voor je scanner/CD-ROM/CD-RW e.d dan volstaat een simpele non-boot U-SCSI adapter (ong. fl 125).
SCSI is als I/O voor HD's dus vele malen duurder en tegenwoordig nauwelijks meer sneller bij gebruik in je PC. Voor de CD-brander kan het wel handig zijn omdat het de CPU minder belast, maar een PC met snelle processor en dito IDE-HD heeft het dus niet nodig.

Volvo V70 D5 my2011

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08-2025
Je kunt natuurlijk ook gewoon een brander met burnproof pakken. Dan kun je bijvoorbeeld de Plextor 121032 nemen. Die is IDE, en vanwegen zn burnproof kun je zo met andere programma's klooien zonder dat cds de mist in gaan door een buffer underrun.

Verwijderd

Voor een min of meer volledige uitleg over scsi kan je hier terecht:
http://www.whatis.com/WhatIs_Definition_Page/0,4152,212949,00.html

Is wel in het Engels.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Mocht dat niet voldoende zijn, dan kun je ook http://www.scsifaq.org sjekken.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

of ga naar www.scsischool.com

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

Pagina: 1