[ALG] phpTaskDev - online projecten beheer

Pagina: 1
Acties:

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
In meerdere projecten (wasp, javahova) hebben we (ik en een aantal vrienden van me) gemerkt dat het communiceren en dan vooral het taakverdelen over internet erg moeilijk is. Daarom hebben we (nou ja ze ;) ) een site in elkaar gezet wat dat samenwerken moet vermakkelijken en die site is phpTaskDev:

[url="http://www.wasigh.com/taskdev"]http://www.wasigh.com/taskdev[/url]

Nu wilde ik aan jullie vragen om er eens een kritisch oog op te laten vallen. De fucntionaliteit zit er voor een groot gedeelte in. De layout is natuurlijk nog waardeloos :P

Jullie kunnen inloggen met:
User: got
pass: got

alvast bedankt voor jullie medewerking :)

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-06 18:00

ET

Lijkt wel een beetje op phpZenTrack van [url="http://www.phpzen.net"]http://www.phpzen.net[/url]. Ziet er verder leuk uit.
Vooral de password functie lijkt me handig. (ik gebruik zelf sinds kort phpZenTrack, en die heeft uitsluitend toegang per gebruiker, zonder algemeen password).

Verwijderd

hmmzzz,
ik vind het wel een btje moeijlijk navigeren.
kijk eens rond bij sourceforge, die navigatie is erg duidelijk en overzichtelijk.

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 21:49

TheDane

1.618

ik vind de navigatie ook niet echt super eerlijk gezegd.

en 't nut van 't geheel ontgaat me even ...

so please ... enlighten me

:)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
De bedoeling achter het geheel is het volgende:

Je wilt met meerdere mensen aan een project werken. Omdat te doen verdeel je het project in subprojecten(iteraties)

Deze iteraties loop je stuk voor stuk door. Bij elke iteratie horen een bepaald aantal taken. Die je aan mensen toe kan wijzen.
Een taak heeft een aantal statussen:
De taak zal eerst aangemaakt moeten worden, dan wordt hij geschreven, getest gereviewed en uiteindelijk goedgekeurd.

Er komt nog een rapport systeem bij waardoor je op elk moment een goed overzicht kunt krijgen van de status van je hele project.

Waarom ik het nu openbaar gemaakt heb, is omdat ik wil weten of er nog functionaliteit mist :)

Verwijderd

Het ziet er leuk uit al snap ik er persoonlijk weinig van, mja dat zal zijn omdat ik het idee nog niet helemaal begrijp.

:)

Verwijderd

Ik denk dat je het eerst iets verder af moet maken. Op dit moment zit het hele project al in je hoofd en je bent er denk ik laaiend enthousiast over, maar bij ons is dat dus niet zo op dit moment, omdat er weinig aan te zien is. Als het af is moet je dit topic maar eens kicken of een nieuwe openen.

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-06 18:00

ET

Kun je ook deadlines instellen? En eventueel aan de hand daarvan de prioriteit bepalen?

• TheDane

TheDane

1.618

Op zondag 21 juli 2002 13:45 schreef wasigh het volgende:
De bedoeling achter het geheel is het volgende:

Je wilt met meerdere mensen aan een project werken. Omdat te doen verdeel je het project in subprojecten(iteraties)

Deze iteraties loop je stuk voor stuk door. Bij elke iteratie horen een bepaald aantal taken. Die je aan mensen toe kan wijzen.
Een taak heeft een aantal statussen:
De taak zal eerst aangemaakt moeten worden, dan wordt hij geschreven, getest gereviewed en uiteindelijk goedgekeurd.

Er komt nog een rapport systeem bij waardoor je op elk moment een goed overzicht kunt krijgen van de status van je hele project.

Waarom ik het nu openbaar gemaakt heb, is omdat ik wil weten of er nog functionaliteit mist :)
ok, met dit in mn achterhoofd nog maar eens gaan kijken :)

Bij projectbeheer denk ik in eerste instantie aan 't maken van een taakverdeling + planning van de werkzaamheden.

Dit komt zo te zien niet echt duidelijk naar voren cq is aanwezig. misschien is dat iets ?
Dat je dus taken en/of 'iteraties' (slechte woordkeus imho) aan medewerkers koppelt, daar een tijdsplanning aan vast maakt, en die planning op 1 of andere manier in beeld brengt. dan kun je inschalen wie wanneer waar mee bezig is; welke taken afgerond moeten zijn voor een andere taak af is; en wie hiervoor verantwoordelijk is.

wat dat betreft ben ik groot fan van Microsoft Project. Misschien kun je daar eens naar kijken, ter inspiratie.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
persoonlijk heb ik echt een &*^$#& hekel aan MS project ;)
En volgens mij is die niet geschikt voor online project beheer. (taakbeheer)

• TheDane

TheDane

1.618

Op zondag 21 juli 2002 14:12 schreef wasigh het volgende:
persoonlijk heb ik echt een &*^$#& hekel aan MS project ;)
En volgens mij is die niet geschikt voor online project beheer. (taakbeheer)
smaken verschillen ;)

misschien niet voor online projectbeheer, maar de tijdsplanning ideeen die erachter zitten is imo bijzonder belangrijk bij projecten.

hmm, ik mis trouwens ook een compleet overzicht van de structuur van een project. (tree-like perhaps?) ik kan wel steeds bij een project de iteraties zien, en bij een iteratie de taken, maar ik zou zoiets ook wel in een overzicht willen zien, gesorteerd op prioriteit, tijd of onderlinge dependencies oid (zit dat er al in?)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 14:14 schreef TheDane het volgende:

[..]

smaken verschillen ;)

misschien niet voor online projectbeheer, maar de tijdsplanning ideeen die erachter zitten is imo bijzonder belangrijk bij projecten.

hmm, ik mis trouwens ook een compleet overzicht van de structuur van een project. (tree-like perhaps?) ik kan wel steeds bij een project de iteraties zien, en bij een iteratie de taken, maar ik zou zoiets ook wel in een overzicht willen zien, gesorteerd op prioriteit, tijd of onderlinge dependencies oid (zit dat er al in?)
Genoteerd bij feature requests :) Onderlinge afhankelijkheid zit er nog niet in. En ik weet nog niet hoe en of we dat erin gaan bouwen..

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Ey, met zoiets was ik ook net bezig :)
Ik heb iig nog de mogelijkheden tot instellen van streefdatum, deadline, zodat je snel een overzicht kunt maken van de projecten waar je nog wat aan moet doen.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 14:16 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Ey, met zoiets was ik ook net bezig :)
Ik heb iig nog de mogelijkheden tot instellen van streefdatum, deadline, zodat je snel een overzicht kunt maken van de projecten waar je nog wat aan moet doen.
dat is ook wel netjes om te hebben idd :)
Pagina: 1