Asus P4T533 - Onboard soundchip

Pagina: 1
Acties:

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Ik ben van plan dit bord aan te schaffen met C-Media 8738-MX 6-channel PCI Audio controller. Nu is mijn vraag met welke SoundBlaster je deze chip een beetje kunt vergelijken? Ik heb zelf een SB128 voor het huis-tuin-keuken geluid, en ik denk dat het niet veel uitmaakt welke ik zal gebruiken.

Verwijderd

je hebt je eigen vraag eigenlijk al beantwoord..

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Maar is 6 channel audio niet beter dan die paar channel op een SB128 :?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Op dinsdag 23 juli 2002 14:38 schreef rAcEr het volgende:
Maar is 6 channel audio niet beter dan die paar channel op een SB128 :?
Dat ligt eraan wat je ermee wilt..

Het aantal channels zegt niks over de geluidskwaliteit..

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:33
Racer,

Ik heb vanmiddag net zelf dit zelfde mobo in mijn kastje gepropt.En ik kan nu wel vertellen dat het geluid net zo ,dan wel niet beter is dan de 1024 live die ik hiervoor gebruikte.

Echter met een live kaart kun je meer doen, meer instellen etc. maar dat gebruik ik toch niet dus vandaar dat ik voor deze optie heb gekozen.

Let wel op dat als je het mobo besteld dat er ook duidelijk bij staat wat de optoins op het bord zijn.Ik bedoel daarmee te zeggen ik dacht dat ik en onboard lan had, maar toen ik met me connector aan de achterkant zat te prutten zat ie er niet meer!!!( nooit gezeten ook, kweste van effkes niet opletten :D

Verder vind ik het een fijn bord, maar mijn "oude" kt7 had wel alles vanuit het bios te regelen deze p4T533 dus niet, daar moet je dus diverse jumpertjes op het mobo overzetten wil je iets kunnen veranderen.

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???