Maxtor Harddisk weer kapot :(

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-03 07:38
gvd gister ff mijn nieuwe brander ingebouwd.

beide harddisks verplaatst (30gb en 80gb)

opeen wordt mijn harddisk niet meer herkent in de comp waar windows, backup etc op stond. (op de 30gb) :(

dit is nu al de 3de keer met die 20GB.
en de 80GB is 3 maanden geleden ook al kapot gegaan!

je krijgt wel een nieuwe HD ok..

hebben jullie ook zoveel uitval?

mijn volgende wordt denk ik een Western Digital..

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:21

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
lijkt mij eerder dat je een foutje hebt gemaakt met bekabeling, jumpers etc hoor.
zo snel kunnen die dingen niet uitvallen. of je moet ze wel heel lomp verplaatsen..

Tweakers Discord

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:38
ik heb nog nooit probs gehad met harddisks. nog nooit. ik schik wel altijd wat hier verteld wordt over kapotte disks hoor. ik heb ervaring met Western Digital en Maxtor en die zijn bijzonder positief. mn volgende wordt denk ik weer een maxtor.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Sebasstk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 20:43
hmmz mijn 80 gig is ook net kapot. heb inmiddels wel weer een nieuwe voor garantie, en heb een 2de 80gig in bestelling. ik hoop dat ze dit keer blijven leven...

je leest de laatste tijd veel dingen over kapotte maxtors.
ik heb maar meteen goeie koeling aangeschaft misschien helpt dat..

als ik ze mocht ruilen, wou ik ook die of ibm.(ja die kunnen ook brak zijn maarjah)

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:35
ik weet bijna zeker dat je een fout hebt gemaakt met de master/slave settings, anders is het pure toeval. suc6 ermee

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Paar dagen geleden had ikk veel zin om een topic met deze naam te openen.

Op 1.5 jaar tijd ben ik ook 3 Maxtors kwijtgeraakt, waarvan gvd de eerste keer ze in een Raid 0 van 40Gig en nu in een Raid 0 van 80Gig zat.

De fun is er nu echt wel af met Maxtor, terwijl de disken gekoelt worden door 3500 rpm fans van Enermax, die de disken KOUDER DAN mijn kamer houden, ze zijn zelfs niet lauw.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:22
Western Digital Maakt ook goeie schijven. Die uit de Caviar series. Maar wat hebben jullie tch allemaal met kapotte HDD's. Laten jullie z altijd op de grond vallen ofzow???

Ik heb namelijk nog nooit een probleem gehad met een hardeschijf. (gelukkig :) )

• Brent
Op zondag 21 juli 2002 12:47 schreef XTerm89D het volgende:
terwijl de disken gekoelt worden door 3500 rpm fans van Enermax, die de disken KOUDER DAN mijn kamer houden, ze zijn zelfs niet lauw.
dat is fysisch onmogelijk.

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

ik ga daarom al jaren voor 5400 toeren... het verschil in warmte zou 't wel 's kunnen wezen...

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/550487/"]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/550487/[/url]

:{

Mijn hd viel dus ook steeds uit.

Verwijderd

Ik heb gisteren een 40 gig 740 naar zijn begraafplaats gebracht.

Deze had ik al als vervanging voor eenzelfde, maar die maakte ongehoord veel herrie.

Daarnaast heb ik een oudere 30 gig helemaal moeten inpakken vanwege de herrie en heb ik recentelijk een 8gig 5400rpm schijf maar uit mijn compu gehaald daar deze al mijn grote zip bestanden vern**kte.

Voor mij geen Maxtor meer. Ik heb nu een Seagate Barracuda 40 gig gekocht. Zijn ietsjes duurder, maar iig een stuk stiller en wat ik ervan begreep ook wat betrouwbaarder, maar dat moet nog blijken.

• Bart B
  • Laatst online: 27-03 15:18
Ik heb nu een aantal Western Digital Caviars gehad (4GB, 6GB, 20GB,80GB), en de enige die daarvan kapot is gegaan is de 4GB schijf (echt kapot... taktaktak). Toen had ik geluk dat er nauwelijks belangrijke documenten opstonden (linux installatie die al vervangen werd).
Ik heb ook een 40GB IBM, nooit problemen mee. Ik denk dat als je gezond verstand gebruikt je ook een redelijke kans hebt dat niet al te vaak iets stuk gaat.

• Brent
Op zondag 21 juli 2002 12:50 schreef HPE het volgende:
Voor mij geen Maxtor meer. Ik heb nu een Seagate Barracuda 40 gig gekocht. Zijn ietsjes duurder, maar iig een stuk stiller en wat ik ervan begreep ook wat betrouwbaarder, maar dat moet nog blijken.
die zijn juist goedkoper, en stiller (maar dat komt omdat ze liquid bearing hebben en maxtors zijn ook in die variant te krijgen, en dat houd automatisch in dat ze betrouwbaarder zijn).

• Vorkie
  • Niet online
o o maxtor is zo goed :{ hoor ik iedereen nog zeggen...

maar zoals jullie zien, er wordt veel maxtor verkocht en ja hoor, daar komen de klachten en vele uitvallen, net zoals bij IBM

maarja, check kabels.

of, tja zorg dat je gelijk staat met de kast, mede door AARDE en niet met je blote handen...

• Sebasstk
ik heb nu 1 nieuwe maxtor 80gig voor garantie terug. als straks me 2de schijf binnenkomt.. dan zet ik ze erin en kom er nooit meer aan. kijken hoelang ze het volhouden...

maar kunnen jullie mij vertellen welke nr`s erachter op jullie schijf stonden? die kapotte was een AVQ3 0540 of(AVO3 0540) en de nieuwe een AVQ3 0570 of(AVO3 0570).
deze ziet er namelijk ook iets anders uit.. de chips zijn van ander merk of soort...

staat met witte letters achterop.. alvast bedankt

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

Verwijderd

Het is 1 pot nat met die harde schijven. Ik heb:
4 WD's gehad -> allemaal stuk na +/- 1.5 jaar
1 IBM -> Binnen een jaar stuk
Toen maar een maxtor gekocht omdat die zo 'goed' schenen te zijn. Die was dus ook na 1.5 jaar ook stuk. Maxtor toch nog maar een kans gegeven omdat ze zo goedkoop zijn. Heb nu een 60GB 7200 toeren van maxtor. Nu, ruim 4 maanden later, begint ie ook alweer vaag te doen. Op- en afspinnen *klik* *klik*. Ik geef hem nog max 4 maanden voordat ie helemaal dood is.
En ja mn hd's zijn goed gekoeld (kamertemp).

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op zondag 21 juli 2002 13:04 schreef ThaNetRunner het volgende:
o o maxtor is zo goed :{ hoor ik iedereen nog zeggen...

maar zoals jullie zien, er wordt veel maxtor verkocht en ja hoor, daar komen de klachten en vele uitvallen, net zoals bij IBM

maarja, check kabels.

of, tja zorg dat je gelijk staat met de kast, mede door AARDE en niet met je blote handen...
Ik heb de laatste 5 jaar meerdere Maxtors gebruikt: 1x 5GB 5400rpm, 1x 7.5GB 7200rpm, 1x 10GB 7200rpm, 1x 30GB 7200rpm, 2x 40GB 7200rpm en 1x80 GB 5400rpm. Daarvan heb ik alleen de 5GB schijf na 2 jaar ofzo laten omruilen omdat ie bad sectors gaf.
Dat is dus 7 Maxtor schijven zonder grote problemen en de volgende schijf zal dus wel weer een Maxtor worden. Maar ik ben voorzichtig met die schijven en ik zorg dat ik altijd anti-statisch en schokvrij werk. Als iemand anders dus met al z'n schijven problemen heeft kan ie misschien beter eens gaan bedenken wat ie dan fout doet.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat spoken jullie allemaal uit met je schijven? Ik heb hier schijven uit 1989 liggen die het nog prima doen :D

Verder heb ik een 256MB WD uit '93, een 1,6GB WD uit '95, een Quantum 8.4SE uit '98, een Maxtor 40GB uit '00 en twee Maxtor 40GB (D740X) uit eind '01. Allemaal probleemloos.

Als je zo vaak defecte schijven hebt:

1. je voeding is niet goed en killt ze.

2. je systeem staat niet stevig, of je schopt/slaat er tegenaan ofzo (sommige mensen schijnen nogal gewelddadig te zijn tegen hun PC.. waarschijnlijk omdat ie in tegenstelling tot de meeste mensen niks terug doet).

3. de koeling is slecht

4. de voedinsstekkers zijn uitgelubberd waardoor ie heel af en toe heel even geen stroom krijgt, uitklapt en weer opspint (komt vaker voor dan je denkt!).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Yup mijn 80 gig 7200 rpm en 80 gig 5400 rpm vielen gister ook voor ut eerst weg bios ziet ze gewoon maar als ik opstarte zei ie station not found.

• Ramon
  • Laatst online: 12:16
ik heb een seagate 3,2 gig die het al 3 jaar ofzo doet en een Maxtor 15 gig die ook al 1,5 jaar zijn werk perfect doet. Ik snap echt niet hoe je zoveel schijven kapot kan laten gaan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 21 juli 2002 13:24 schreef dune3002 het volgende:
Yup mijn 80 gig 7200 rpm en 80 gig 5400 rpm vielen gister ook voor ut eerst weg bios ziet ze gewoon maar als ik opstarte zei ie station not found.
Alletwee tegelijk? Beetje toevallig zou dat zijn he...
Zoek de oorzaak niet meteen bij de schijven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ik heb hier een 10gb maxtor hd 7200rpm die al 3 jaar lang in een pc zit hier, en vrij intensief is gebruikt (Veel gedownload, naar lanparty's meegenomen en gedeeld in ftp server enz enz) en die doet het nog steeds perfect. Niet 1 bad cluster, geen rare geluiden ofzo HELEMAAL NIKS

En de 2x 40gb die ik nu heb, heb ik ook 0,0% problemen mee. 1 is een Western Digital 40gb 7200rpm, en de ander een Maxtor 40gb 5400rpm. Ook hier heb ik geen problemen mee. Die Maxtor gaat nu iets van 1 1/2 jaar mee, en die Western Digital bijna 1 jaar

iStockphoto

• Vorkie
  • Niet online
Op zondag 21 juli 2002 13:23 schreef Exirion het volgende:
Wat spoken jullie allemaal uit met je schijven? Ik heb hier schijven uit 1989 liggen die het nog prima doen :D

Verder heb ik een 256MB WD uit '93, een 1,6GB WD uit '95, een Quantum 8.4SE uit '98, een Maxtor 40GB uit '00 en twee Maxtor 40GB (D740X) uit eind '01. Allemaal probleemloos.

2. je systeem staat niet stevig, of je schopt/slaat er tegenaan ofzo (sommige mensen schijnen nogal gewelddadig te zijn tegen hun PC.. waarschijnlijk omdat ie in tegenstelling tot de meeste mensen niks terug doet).
LOL hehe hoe weet jij dat allemaal?

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 13:26 schreef Exirion het volgende:

[..]

Alletwee tegelijk? Beetje toevallig zou dat zijn he...
Zoek de oorzaak niet meteen bij de schijven.
Toch wel cdroms werkten wel vind ut maar vaag als de bios ze gewoon ziet maar krijg dan in dos station not found met fat 32 en 1 hd 5400 rpm valt ook onder windows weg af en toe.

• Sebasstk

3. de koeling is slecht

4. de voedinsstekkers zijn uitgelubberd waardoor ie heel af en toe heel even geen stroom krijgt, uitklapt en weer opspint (komt vaker voor dan je denkt!).
Hmmz je maakt me bang... ik ga denk maar even een andere kast + voeding kopen >:) .. nog een idee>?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 21 juli 2002 13:28 schreef ThaNetRunner het volgende:
LOL hehe hoe weet jij dat allemaal?
Ze hebben op TV wel 's laten zien hoeveel mensen op kantoor maar ook thuis hun computer molesteren als het weer eens een keer niet lukt ;) Je schrikt van de statistieken :o

Verwijderd

jullie ook al....ik kan ook geen maxtor meer zien naderhand
ik heb eerst een 15 GB Quantum Fireball gehad (van de maxtor fabriek).
na een jaar of wat ging ie ook afspinnen en eindigde met een klik. teruggestuurt k kreeg een nieuwe na 1 dag werd ie niet meer herkend (en maakte een slijptolgeluid) nouw ik heb nu een 20 GB maxtor en dat lijkt goed te gaan....

geef mij maar WD net als in m'n server....

Remco

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 18:36

4POX

Everybody is wired

Ik had ook steeds problemen met maxtor schijven in mijn server. Maar sinds ik alle schijven in metalen brackets heb gezet met fan's erin lopen alle schijven nu allemaal probleemloos. Oja, Ik heb 5400 rpm maxtors en die worden al heel erg warm.. En dat van die voeding steker kan wel heel goed kloppen. Mijn vorige brackets waren van kunststof en daar zat een steker los in .. Gelukkig was die schijf nog te redden met een lowlevell format..

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Balen voor je. Heb Maxtor schijfjes van 2 a 3 gb liggen en nog steeds goed doen na 10 jaar bijna dagelijks gebruik. (komen uit netwerk van een bedrijf)en ik gebruik ze nog steeds voor een simpel systeempje.
Heb nu zelf 40 en 80 gb Maxtor en werken naar volle tevredenheid. En zoals eerder gezegd zal het wel aan de aansluitingen liggen (niet goed, kabel kapot, los contact etc.) en anders heb je gewoon veel pech.
Je installeert tocn niet met een hamer ??????

• Brent
Op zondag 21 juli 2002 15:08 schreef Nemeton7 het volgende:
Je installeert tocn niet met een hamer ??????
tsja, met een hamer past alles, he? :P

effe vraagje, is het waar dat je IBM echt actief moet koelen. Ik wil er namelijk misschien 1 kopen als vervanging van mn huidige maxtor. Hij komt dus vrij te hangen zonder andere HD's in het rek. ik heb geen bijzonder koeling in me kast (1 out-fan). is dat goed genoeg voor een IBM, of moet ik echt zwaardere koeling overwegen?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

(jarig!)
Hmmm. als ik al die klachten zo hoor begin ik me toch iets a f te vragen, nml:

Hoe veel van jullie klokt de CPU over, en dan met name ook de PCI-bus ?

hoe vaak word er geformatteert?

Dat laatste lijkt onbeduidend, maar vergis je niet. Teveel en te vaak formatteren kan wel degelijk sxhadelijk zijn voor je HDD. Als je je systeem "schoon" of weer "snel" wilt maken, doe dan een Format /Q . Schoon en snel zonder eventuele schadelijke gevolgen....

Heb maxtor's, IBM's, WDc'en Seagates gebruikt en ingebouwd. Nooit geen uitval gezien, laat staan een bad-sector. Enige Hdd's waar ik ooit problemen mee had, ware de Quatum's...die worden niet meer gebruikt.

Of draaien sommige dagelijks VETTE benchmarks ofzo ? Ook al zo onbeduidend en zeer stressend voor je systeem, elke keer weer......

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Brent
ik heb mn pci overclocked en ik formatteer vaak (3 tot 6 keer per half jaar), maar ik heb dus nog nooit probs gehad. dus daar ligt het IMHO ook niet aan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ik zit hier met een Seagate 30GB die constant kaduuk gaat (is nu de 5e Seagate Barracuda II die hier overlijdt) terwijl alle andere Seagates vrolijk doordraaien (1x 40, 2x 60 en 1x 80GB alle cuda IV schijfjes). heb nog 1 maxtor liggen die het wel doet, maar gewoon baggertraag is.
en heb nog een 40GB WD.

voor mij alleen nog maar WD en Seagate.

Maxtor zuigt gigantisch (dat roep ik al JAREN!) de ene maxtor heb ik gekocht omdat ik dringend een hdd nodig had, dit de goedkoopste was, en er veel goeds over gezegd werd.).

Maar die krengen zijn gewoon dermate klote (onbetrouwbaar, worden erg heet, en zijn gigantisch traag) dat ik er echt geen meer hoef.
I made my point

• Brent
Op zondag 21 juli 2002 20:24 schreef Terw_Dan het volgende:
ik zit hier met een Seagate 30GB die constant kaduuk gaat (is nu de 5e Seagate Barracuda II die hier overlijdt) terwijl alle andere Seagates vrolijk doordraaien (1x 40, 2x 60 en 1x 80GB alle cuda IV schijfjes). heb nog 1 maxtor liggen die het wel doet, maar gewoon baggertraag is.
en heb nog een 40GB WD.

voor mij alleen nog maar WD en Seagate.

Maxtor zuigt gigantisch (dat roep ik al JAREN!) de ene maxtor heb ik gekocht omdat ik dringend een hdd nodig had, dit de goedkoopste was, en er veel goeds over gezegd werd.).

Maar die krengen zijn gewoon dermate klote (onbetrouwbaar, worden erg heet, en zijn gigantisch traag) dat ik er echt geen meer hoef.
I made my point
ik zat er aan te denken om of een baracude IV te kopen of een maxtor liquid bearing (wat de seagate standaard is). nou las ik zo'n test in Computertotaal en daar kwam de baracuda als traagste uit. heb jij dat ook (met de baracuda IV)?

Verwijderd

Dit is de moord voor iets oudere schijven. Slechte Molex connectors zijn deel van voedingen, en nog eens blijkt hoe belangrijk de voeding is voor het hele systeem, en niet alleen de power ratings....

Schijven die vaak al problemen opleveren kunnen het gewoon nog prima doen mits met een betere molex connector, dat is het eerste wat ik check als ik zoiets tegenkom. ( Komen nog wel eens mensen langs met een pc met problemen. )

• Madrox
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

(jarig!)
Op zondag 21 juli 2002 20:13 schreef Breepee het volgende:
ik heb mn pci overclocked en ik formatteer vaak (3 tot 6 keer per half jaar), maar ik heb dus nog nooit probs gehad. dus daar ligt het IMHO ook niet aan.
Ja, die ken ik. Dat maakt dus wel uit met welk merk /type.

Dat het bij jou goed gaat is geen garantie dat het elders ook wel zal lukken. Heb dus een WD gehad die het bijv. helemaal niet leuk vond boven de 33mhz PCI.

Waarom je zovaak format is mij een raadsel....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• FailFr8er
  • Laatst online: 13:15
Op zondag 21 juli 2002 21:35 schreef Madrox het volgende:

[..]

Ja, die ken ik. Dat maakt dus wel uit met welk merk /type.

Dat het bij jou goed gaat is geen garantie dat het elders ook wel zal lukken. Heb dus een WD gehad die het bijv. helemaal niet leuk vond boven de 33mhz PCI.

Waarom je zovaak format is mij een raadsel....
Dan zal ik je mijn format-ratio maar niet vertellen :P

Er is een 60g D740X RMA terug, en die MOET ik voor donderdag terug hebben, die avond ga ik namelijk naar Campzone :{

Volgende schijf denk ik maar eens een IBM, heb tot nu toe altijd Maxtor gehad (30g die herrie maakt, 60g die herrie maakt en RMA is, 80g die ik nu gebruik en top is). Kijken of IBM het er wat beter van afbrengt, begin een beetje uitgekeken te raken op Maxtor...

Verwijderd

ik was laats op een lan (zonder mijn ibm 40 gigertje, headcrash vermoed ik) moest ff format c: doen. maar wou backup hebben dus backupgemaakt op iemand anderz zijn pc. moest ie eerst een hdd eruit halen... hij pakte dat ding en verbrandde ze vingers letterlijk! toen ik heb een paar mins later op(probeerde te) pak(te)(ken) en dat ding was nogsteeds tering heet, er zat koeling op (iet super maar t was wat) voglens mij un ibm of maxtor ... weet niet zeker

naja nu heb ik me ibm terug ben ik te lui om hem in te bouwen :| |:(

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
eww..

ik had laatst ook problemen met m'n 40GB Maxtor, die is amper 6 maanden oud, en hij/zij ging tikkende geluiden maken. :'(

windows booten duurde 15 minuten. kon niet eens formatten. ben toen maar gaan slapen (8uur 's ochtends) toen ik 's middags em weer aan deed, werkte het weer. weet nog steeds niet wat er mis is/was. scandisk alle testen gedaan, geen errors. :?

verder heb ik nog een 3,2GB WD-Caviar, 13,5GB IBM en nog een 40GB Maxtor, doen het allemaal..

hopen dat deze het uithoud. (geen geld over voor nog een HD)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-03 16:18

Flarrestein

Superworm Jim

Mijn 60Gb Maxtor was na 3 maanden ook overleden. Werd na lang wachten herkend door het bios, maar gaf daarna een 'disk failure'.

Nieuwe gekregen onder garantie.. :)

HIER !!! PAK AAN

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
damn..moet toch maar eens die bon ergens opgraven voor de zekerheid :/

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:21

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik heb ook maar 1 hd verneukt, maar dat was vanwege een virus die mijn fattabel kapot maakte :r
voor de rest doet alles het toppie.
gewoon netjes inbouwen, goeie voeding en cooling en geen probleem *D

Tweakers Discord

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 13:19
In al die tijd dat ik met computers werk is het mij nog maar 1 keer voorgekomen dat een schijf echt kapot ging. Een nieuwe Maxtor 30gb deed niets meer. Bij de zaak waar ik hem kocht werd een headcrash geconstateerd. De oorzaak bleek te zijn dat mijn vader een paar dagen eerder de schuiflade van mijn bureau had gerepareerd (lees: flink er op los getimmerd met een hamer). Verder heb ik nog nooit een schijf kapot gehad. Er ligt hier o.a. een Conner 252mb uit 1993 en een Quantum 150mb uit 1991. De Maxtor die ik ter vervanging van de oude heb gekregen werkt alweer anderhalf jaar perfect. Hij wordt btw wel erg warm.

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
er zijn met maxtor absoluut niet meer problemen als bv met seagate of wd maar wel met ibm want daar is nog niets goeds vandaan gekomen,ze hebben inmiddels de hele hd divisie verkocht daar er enkel en alleen verlies word geleden.

verder zijn de meeste problemen te wijten aan user abuse als je ziet hoe sommige een hd letterlijk mishandelen dan moet hij wel kapot gaan niet alleen kwa esd maar alleen al hoe men een hd op een tafel neer kwakt niet te geloven.

er staat bij wd een filmpje hoe je een hd dient te behandelen moet je voor de gein eens naar gaan kijken kan je zien hoe weinig er nodig is om een hd te mollen en dat gebeurd veel eerder als iedereen hier denkt.

behandel een hd met zeer veel zorg raak niets aan wat anders is als de metalen zijkant en blijf verre van aanraken van de electronica,en zorg voor goede molex stekkers die er niet heel erg makkelijk op dienen te gaan.

zijn de stekkers uitgelubberd maak dan het gaatje van de stekkers iets kleiner door er met een klein schroevendraaiertje de 4 busjes iets kleiner te maken zodat er een stevige verbinding komt.

ook het vervoer van hd's brengt denk ik veel schade het maakt de heren vervoerders niets uit of ze nou een zak aardappelen neer kwakken of welk eender ander breekbaar goedje,er word mee gesmeten of het een lieve lust is.

koeling is in mijn ogen voor iedere hd een must en dan bedoel ik niet zo'n flut ding wat onder de electronica word gemonteerd maar gewoon een ventilator aan de kopse kant van de hd en ongeveer 2 cm ruimte boven en onder zodat de hele hd word gekoeld.

veel moderne kasten hebben al reeds in hd koeling voorzien daar de plaats en ventilator al reeds aanwezig zijn voor de hd.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 21 juli 2002 20:24 schreef Terw_Dan het volgende:

I made my point
Dan vertel ik je bij deze dat je al jaren lang onzin roept. Ik kan je genoeg reviews laten zien waar Maxtor vergeleken met de IBM's stiller, sneller en koeler is :z

IBM en Maxtor maken allebei prima schijven, maar ik heb juist door alle crashes van IBM schijven vorig jaar toch weer voor Maxtor gekozen.

En inderdaad, de D740X schijven zijn erg snel, worden nauwelijks warm als je ze redelijk koelt en ik vind ze tamelijk stil. De IBM's van een maat van me klinken echt niet zachter.

Ik hou het erop dat IBM en Maxtor (maar ook Quantum, WD, Seagate en Fujitsu) nauwelijks voor elkaar onder doen. Het is alleen jammer dat aanhangers van bepaalde merken soms de rest helemaal af menen te moeten branden.

• LollieStick
  • Laatst online: 28-02 12:09
ik weet niet wat jullie / jij met die schijven doet maar mijn schijven (quantum, seagate 3 maxtors) zijn pas na 5 jaar!!!! kapot gegaan.

Verwijderd

Heb mijn 20 GB maxtor ook al is een keer begraven na 8 maanden gebruik en mijn 2 cd spelers binnen 1 jaar.
Wel alles goed aangesloten e.d.
Vind het vreemd dat ik er zoveel verhalen over lees tegenwoordig.
Heb hier nog steeds een 4-tal schijfjes en cd spelers uit 1990/1992 bijna dag en nacht draaien zonder dat ze ook maar een 'hik' geven. Zelfs met XP of W2K erop en als 'server' draaien. :)
Het is net of dat spul sneller kapot gaat dan dat er nieuwere modellen uitkomen. :(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 21 juli 2002 23:05 schreef amYgo het volgende:
Het is net of dat spul sneller kapot gaat dan dat er nieuwere modellen uitkomen. :(
Geldt niet alleen voor harddisks. In principe geldt voor bijna alle PC-techniek dat de kwaliteit minder goed is dan vroeger. Is ook logisch, want in verhouding is alles echt veel en veel goedkoper geworden.

Van de prijs van de eerste IBM PC's kon je een leuk autootje kopen, en in 1995 was een Pentium Pro systeem rond de 15 mille. De laatste jaren betaal je voor het snelste wat er is hooguit de helft, en waarschijnlijk kom je met 1/3 al een heel eind.

Harddisks waren eind jaren '80 zo rond de 1000 gulden voor een 20MB, en nu heb je het grootste wat er te krijgen is al voor zo'n 800 a 900 gulden.

Eigenlijk heb ik liever dat ze harddisks 1,5 keer zo duur maken en dan betere kwaliteit leveren :) Aan de andere kant heb ik het idee dat veel mensen er toch niet helemaal goed mee omgaan.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:49
Mwja hier 2×80 gb en meerdere hd's

En raad het is....

Alleen problemen gehad met een MAXTOR 20 gb 7200 rpm :(

Me moeder der HELE boekhouding kwijt, * PIEP*

Kreeg ik de schuld |:(

• m-m
  • Niet online

m-m

idd, ik heb hier een nog werkende 80 MB schijf liggen. (WD)
Dat heb ik dus met een van mn PCs heel lang gehad, de schijf werkt nog, goddank, hoewel hij hier een maand lang 24/7 onder heeft geleden :| Een maxtor btw, voor de geintreseerden :P

//edit: ik lees ook steeds dat iedereen klaagt dat maxtors zo heet worden? Mijn 40Gigger heeft een ingebouwde tempsensor en meer dan 30 graden heb ik nog nooit gemeten en hij voelt ook totaal niet warm aan. Is wel een 5400 rpm dus dat scheelt al behoorlijk.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Heb een maxtor 46 gig en sins kort een maxtor 80 gig liquid bearing en op het moment gaat alles nog goed met mijn hardeschijven op een seagate na die kon niet 3 dagen constant aan in mijn server en ging kloppen op de hardeschijf.
Maar de 46 gig is al 2,5 jaar oud en nog geen problemen ondanks veel formateren modden van me kast waar hdd nog in zat nog niet kaput en 80 gig is net nieuw en die gaat ik in de server een flinke burn in geven en als ie niet kaduk gaat komt hij in mijn gewone pc daar kan ik nl wel wat ruimte in gebruiken.

edit:
Heb hier ook nog een wd van 80 MB liggen en doet het nog steeds ondanks dat ie in mijn schooltas al flink wat op en neer is gestuitert.
Ooh jah heb hem getest op val bestendigheid en je kun hem van 80 cm hoog laten vallen en dan doet ie nog steeds. :Y)

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Als het over HDs gaat hier zit ik toch weer met verbazing te lezen... Ik heb ooit 1 seagate kapot gehad, wat na terugsturing een defecte chip UIT fabriek betrof. Mometneel 2 maxtors in mn pc: 1x 10 GB en 1x 40 GB en nooit problemen. Mijn case staat naast mn bureau en ik wil er weleens tegen aan stoten ed, vrienden ook, maar het werkt nog steeds.
Ik betitel me als een normale gebruiker, het is werktuig en soms is de behandeling onbedoeld wat ruw. Maar ik sla / schop nooit op mn kast. Daar heb ik weer een toetsenbord voor (is ook wat goedkoper in aanschaf ;) )

• Apache
  • Laatst online: 01-04 12:57

Apache

amateur software devver

k'heb 2 maxtors: 40GB 7200 RPM
gekoeld door 2 80MM fans

ze voelen erg fris aan, zelfs niet lauw.

K'heb nog maar met 1 hd problemen gehad en das een 16GB seagate die door problemen met een stroomstekker!!! bad clusters kreeg door het hele tijd op en down spinnen.

voor de rest heb ik nog een samsung van 2 GB die al 4 jaar trouw dienst doet.

K'snap ook niet meteen waarom bij jullie schijven zo snel kapot gaan maar k'heb al vaak pc's gebouwd voor vrienden, of veel problemen gehoord, maar een kapotte hd maak ik niet vaak mee.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• HermeS
  • Laatst online: 11:08
Ik heb inmiddels 4x 40 gigs van Maxtor draaien, de nieuwste is ongeveer 1 jaar oude de oudste ruim 1 1/2 jaar.

En ik moet zeggen dat ze het prima doen, ze zijn niet actief gekoeld oid, en draaien in mijn servertje, momenteel is dat weer 24/7 maar ze hebben dan ook een vakantie achter de rug van een klein halfjaar.

Mijn volgende HD word dan waarschijnlijk ook een Maxtor (in de server) Seagate barracude IV in de workstations. :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zondag 21 juli 2002 20:29 schreef Breepee het volgende:

[..]

ik zat er aan te denken om of een baracude IV te kopen of een maxtor liquid bearing (wat de seagate standaard is). nou las ik zo'n test in Computertotaal en daar kwam de baracuda als traagste uit. heb jij dat ook (met de baracuda IV)?
Mijn Barracuda's zijn stuk voor stuk supersnel. Mijn WD is net ietsjes sneller dan mijn Seagates, maar die Maxtor is echt vele malen trager dan mijn Seagates. (Seagate 60GB is 3x zo snel gefdisked en geformat dan een 40GB Maxtor) :?

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 18:06
Ik draai al 4 jaar lang Debian op 2 Seagate HDD's, elk 1GB. Machine draait keurig 24 uur per dag. :)
Mijn andere PC is echter hopeloos. Ik heb 3 keer een 60GB versleten, elk ging maar 3 maanden mee. Western Digital 7200 toeren (WD600). Nu maar overgestapt op WD120, 120GB 7200 toeren, kijken of deze het langer volhoudt. Hopeloos...

https://www.hansvaneijsden.com

• LollieStick
  • Laatst online: 28-02 12:09
Op maandag 22 juli 2002 01:42 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Mijn Barracuda's zijn stuk voor stuk supersnel. Mijn WD is net ietsjes sneller dan mijn Seagates, maar die Maxtor is echt vele malen trager dan mijn Seagates. (Seagate 60GB is 3x zo snel gefdisked en geformat dan een 40GB Maxtor) :?
waarom baseer je dat op fdisk / format? doe je dat 3x per dag?

Verwijderd

Ik heb ooit een brakke ibm 75gxp gehad die dood is gegaan.
Daarna heb ik een maxtor 40gb gekocht en die kreeg na een tijdje ook bad sectors en maakte een hoog zoemend geluid. Die heb ik opgestuurd voor garantie en toen heb ik weer een compleet nieuwe maxtor gekregen, maar die zoemt nu ook heel hoog, maar heeft nog geen bad sectors...

Verwijderd

Nou dan ben ik record breker, want sinds mijn eerste pc heb ik al iets van 20 HD's om zeep geholpen >:)

En toch allemaal binnen de garantie periode.
Vele Quantum's van een 730 Lightning tot een 20 GB AS (nu dus onder de vlag van Maxtor).
Een Maxtor 1,3 GB (Dat ding was net een koffiemolen).
2 WDC's, een 1,3 GB en 6,4 GB, de laatste had ik overigens de zijkant beschadigt. Lekker idioot om aan de zijkant zegels te zetten. 1 keer uit je bracket trekken en je trekt gelijk de zegel open en dus lucht in de HD, dan is het over natuurlijk :(

Op dit moment heb ik een IBM Deskstar 40GB 60GPX en een Quantum Fireball 40GB AS, de Deskstar loopt soms met de koppen te springen (net of ie even parkeert en dan weer in positie komt), dus die zou ook wel eens kapot kunnen gaan.

Ik weet niet wat het is, maar de pc zaak en ik hebben het idee dat er een beetje spannings verschilen zijn in het net.
Een UPS'je zou de oplossing moeten zijn na het vervangen van alle kabels.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op maandag 22 juli 2002 12:46 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

waarom baseer je dat op fdisk / format? doe je dat 3x per dag?
nee, maar dat was even om duidelijk te maken hoe sloom die praxtor is.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op maandag 22 juli 2002 23:39 schreef Terw_Dan het volgende:
nee, maar dat was even om duidelijk te maken hoe sloom die praxtor is.
Daar merk ik niets van. :?
Ik heb in mijn systeem 2x40GB Maxtors en ik moet zeggen dat deze niet traag zijn.

Misschien ligt het eraan dat ik op de ene schijf FAT16/FAT32 heb en op de andere NTFS.
Als ik daarin naar verschillen ga zoeken dan is de NTFS-partitie langzamer, maar toch is het nog snel te noemen hoor. :)

Mijn oudste Maxtorschijf is nu inmiddels 3 jaar oud.
Deze schijf vertoont nog geen bad-sectors, die schijf is nog in topconditie.

Ik heb dus alleen maar positieve ervaringen met Maxtor.
De volgende schijven die ik zal kopen zullen van hetzelfde merk zijn, en dan alleen maar omdat ik er goede ervaringen mee heb. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• KunDun
  • Laatst online: 29-03 23:12
Ik heb nadat ik mijn nieuwe brander heb ingebouwd ook probleem dat mijn HD niet wordt herkend af en toe .
Maar dan doe ik een reboot en geen problemen meer .

Ik heb geen idee wat het probleem kan zijn .

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Op maandag 22 juli 2002 17:51 schreef RS4Digitec het volgende:
Nou dan ben ik record breker, want sinds mijn eerste pc heb ik al iets van 20 HD's om zeep geholpen >:)
Moedig van je, dat je je eigen onkunde zo op dit forum durft te etaleren....

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Azrael
  • Laatst online: 12-03 20:27
Nog nooit een kapotte Maxtor gehad, heb 2 60 gig 5400 en ik ben er zeer tevreden over.

Wel een kapotte Quantum (ofzo) 40 gig 5400 gehad..

En over mn 40 gig Seagate 7200 ben ik niet erg tevreden..

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-04 14:33
Eens even kijken, wat heb ik ondertussen al allemaal mogen terugsturen...

2x een IBM 45 GB (het bekende schurende geluid)
1x een IBM 40 GB (idem)
1x een Maxtor 40 GB (idem)
1x een WD 10 GB (hij heeft 3 jaar lang netjes gedraaid, totdat hij ruimte moest maken voor een nieuwe IBM. Toen hield hij er mee op)

En twee schijfjes die reeds per RMA teruggekomen zijn:

1x een IBM 40 GB (bad sectors, nog geen crash)
1x een IBM 45 GB (weer het bekende schurende geluid)

Het gaat hier wel om drie verschillende machines. Dit alles is in een jaar tijd gebeurd.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:47
Ik heb nooit problemen gehad met harde schijven, totdat ik maxtor ging kopen. Ben altijd een grote fan geweest van quantum en aangezien maxtor tegenwoordig gewoon quantum schijven verkoopt dacht ik, ach kom. Grote inschattingsfout, maxtor is reeds 2 maal teruggeweest voor reparatie. De eerste keer al na een maand de tweede keer na een maand of 4 nadat deze terug was van reparatie. Dit terwijl de 3 quantum schijven die erin zitten al meer als 2 jaar 24/7 draaien.

De quantum schijven zijn niet actief gekoeld en de maxtor wel, rara. Heb ik gewoon pech of wat?

• pietah
  • Laatst online: 08-03 15:13
heb ook maxtor.40 gb.
veel problemen met opstarten.
hd was pri-master en dvd was pri-slave.bij het opstarten waren ze bijde niet te zien.(de bios en comp herkende de schijf niet)
dvd is toen ergens anders neergehangen, sec-slave, waarna de hd weer herkend werd.
maar gister weer hetzelfde probleen met de hd.
het zou aan en koude start kunnen liggen.
of wacht, denk dat ik m'n aansluiting maar eens ga checken.
ligt waarschijnlijk daaraan, zou anders wel toeval zijn.
hd is net half jaartje oud.

Verwijderd

agh ik heb 3 IBM gehad en 2x Maxtor alleen snel kapot nu heb ik een 600BB van WD en die bevalt me nog perfect! hij overleeft al langer dan die ranzige IBM troep, maxtor heeft ook nog een aantal ranzige hdd er tussen zitten! stap gewoon van je geloof af want Seagate Barracuda schijnt ook erg goed te zijn!

Verwijderd

ik heb een Maxtor 30 gb schijf, nooit problemen mee gehad :)
volgende wordt waarschijnlijk een 80 gb Maxtor of Seagate
enige 2 schijven hier in huis die gecrashed zijn waren een IBM travelstar 20 gb en een Quantum fireball 5 gb schijf

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Maxtor, èn een western digital (D740X en een WD300BB caviar) , nooit problemen mee gehad.

Ik heb hier trouwens nog een Samsung spinpoint 50 MB(!) (ide) hd'tje liggen met een doorvoer van +/- 500 KB per seconde (gebenchmarkt!) , die draait nog perfect en heeft geen bad sectors .

• Sebasstk

3. de koeling is slecht

Heb voor de zekerheid maar een nieuwe voeding gekocht.
Enermax Whisper 350 (with sleepmode) EG365P-VE(FC)
en wat koeling:
Akasa HDD koeler 2x

Dit voor ik mijn 2 NIEUWE MAXTOR`s 740DX 6L080J4 80.0GB aansluit... Als ze dan weer kapot gaan dan weet ik het ook niet meer.

Owjah en nog nieuwe kabels Ronded Cable silvermesh :)

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03 13:12
Als ik zo al die verhalen hoor...

Hoelang zit er eigenlijk garantie op een harde schijf ?
(maxtor in mijn geval) :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 24 juli 2002 00:26 schreef Daap het volgende:
Hoelang zit er eigenlijk garantie op een harde schijf ?
(maxtor in mijn geval) :)
Zie Maxtor website. Wordt per model/serie vastgesteld.

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03 13:12
Diamond 740x : Warranty Period To Be Determined

|:(

:)

Verwijderd

Ik heb n barracude 10 GB gehad....het ding maakt een klerelawaai maar hij was wel bloedsnel....

verder met maxtor 20 GB heb ik nog geen problemen (7200 t.) m'n servertje draait sinds begin dit jaar met WD op en top zonder problemen.

p.s. degene die 20 schijven molt mag weleens naar z'n voeding kijken of misschien is een keer zichzelf ontladen voordat ie n schijf vastpakt.

groeten,

Remco

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op woensdag 24 juli 2002 18:33 schreef RDH het volgende:
Ik heb n barracude 10 GB gehad....het ding maakt een klerelawaai maar hij was wel bloedsnel....

verder met maxtor 20 GB heb ik nog geen problemen (7200 t.) m'n servertje draait sinds begin dit jaar met WD op en top zonder problemen.

p.s. degene die 20 schijven molt mag weleens naar z'n voeding kijken of misschien is een keer zichzelf ontladen voordat ie n schijf vastpakt.

groeten,

Remco
Welkom op GoT!
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken
:)

T.net gallery | V&A ads

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dilemma ik wil 3x 80 gig 7200 aan gaan schaffen maar zelf heb ik VERRE van goeie ervaringen met seagate. Heb hier een 30gb 7200rpm seagate baracuda 2. Dit ding is 2 jaar al dik 5!!! keer heen en weer geweest en het lag NIET!!!! aan de psu die is in die tijd 3 x vervangen.
Zit nu een zalman 300 watt in en doet het prima. Thevens heb ik in deze bak een 15gig van maxtor hangen nu en geen problemen. Ook heeft er een 10 gig van fujitsu (ja ik weet het) in gehangen en die heeft ook nooit een probleem gegeven.

De posts in het topic zijn lekker tegenstrijdig maar dat is even niet interesant. N00b ben ik zekerste weten niet. Maar ik kan nu niet meer beslissen of ik seagate baracuda 4 moet gaaan aan schaffen of dus maxtors :? .

waarom is de psu 3 x vervangen vraag je je af ? Omdat de eerste een beetje raar presteerde de 2e zit nu in mijn server en de 3e zit er nu in omdat ik dus zonder zat :+

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Opvallend dat het zo slecht is gesteld met de uitval van harde schijven, het lijkt erop dat het veel hoger is dan een jaar of 5 geleden.
Zeker als je kijkt naar het tijdsbestek waarin het gebeurd.
Een schijf mag van mij best na een jaar of 3 of 5 trouwe dienst de geest geven, maar het aantal schijven dat binnen een jaar al bij het oud ijzer kan is wel heel erg.

(Alsof ze die oude RMA schijven opknappen en weer als nieuw verkopen om de kosten te drukken oid. :) )

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:00

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Zelf heb ik enkel quantum en maxtor in gebruik. Nooit problemen mee, godzijdank. Maar ik heb dan ook altijd een goeie kast en een goeie voeding.
Veel tweakers hebben van die el-cheapo kauwgom-blik-staal kasten met een voeding van 3 euro als behuizing, dit kan heel veel problemen veroorzaken. Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat als een voeding niks weegt dat het een kutvoeding is, als de voeding daarentegen wel een behoorlijk gewicht heeft is het vaak wel een goeie voeding.

Deze conclusie kan ik niet wetenschappelijk onderbouwen maar een goedkope voeding weegt gewoon niks en een duurdere betere voeding weegt wel veel (kijk maar naar Enermax oid)

• Sebasstk
Op donderdag 25 juli 2002 23:52 schreef LoCuTuS2000 het volgende:
Zelf heb ik enkel quantum en maxtor in gebruik. Nooit problemen mee, godzijdank. Maar ik heb dan ook altijd een goeie kast en een goeie voeding.
Veel tweakers hebben van die el-cheapo kauwgom-blik-staal kasten met een voeding van 3 euro als behuizing, dit kan heel veel problemen veroorzaken. Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat als een voeding niks weegt dat het een kutvoeding is, als de voeding daarentegen wel een behoorlijk gewicht heeft is het vaak wel een goeie voeding.

Deze conclusie kan ik niet wetenschappelijk onderbouwen maar een goedkope voeding weegt gewoon niks en een duurdere betere voeding weegt wel veel (kijk maar naar Enermax oid)
Hehe ik denk hier hetzelfde over... Heb maar een Enermax wisper besteld :P

Verwijderd

Ligt waarschijnlijk aan je voedings connector en voral als je er een hdd koeler onder hebt hangen.

De schijf begon steeds te tikken en tijdens de tik stond windows ff stil.

Ik dacht ook na 3 schijven wat een bagger dingen

Ibm geprobeerd zelfde probleem.

een van de schijven die stuk waren(dacht ik) getest zonder koeler en werken als een tielerier

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Shit man sinds een paar dagen heb ik een probleem. Wanneer mn Maxtor 40 dx740 intensief wordt gebruikt dan loopt de comp vast, hdd led brandt contstant en hoor ik "klonk". Heb geprobeerd de hdd te benchmarken met sisoft sandra maar dan loopt het progje vast. :( help me.....
mn voeding is trouwens 235 watt..... beetje weinig? Maar de hdd heeft wel 2 weken goed gewerkt.

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Oww jee...heb ook net zo'n 80gb (740serie,ATA133,7200rpm) van Maxtor :P Nu maar hopen dat die wel blijft leven!

Default blanke hetero

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Hironshy schreef op 31 juli 2002 @ 13:18:
Shit man sinds een paar dagen heb ik een probleem. Wanneer mn Maxtor 40 dx740 intensief wordt gebruikt dan loopt de comp vast, hdd led brandt contstant en hoor ik "klonk". Heb geprobeerd de hdd te benchmarken met sisoft sandra maar dan loopt het progje vast. :( help me.....
mn voeding is trouwens 235 watt..... beetje weinig? Maar de hdd heeft wel 2 weken goed gewerkt.
R.I.P maxtor! Draai anders ff diagnose tooltje van maxtor (ff zoeken op maxtor.com) Dan zoekt ie naar bad clusters enzo!

Maar ik geef je weinig hoop door dat *klonk* geluid!!

Default blanke hetero

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:42
Mijn maxtor 40 gig is ook 1x kadoek gegaan :(

Verwijderd

hmtwm schreef op 21 juli 2002 @ 13:32:
[...]

Hmmz je maakt me bang... ik ga denk maar even een andere kast + voeding kopen >:) .. nog een idee>?
ja een antec kast met 400 watt voeding is een aanrader
Pagina: 1