rIk zou zeggen, probeer het eens. Zoals uit de meeste benchmarks blijkt is de Cyrix meestal sneller.
Wat de meeste mensen hier blaten is wat ze gehoord hebben. 'Cyrix sucks' etc. Zeker voor kantoorapplicaties (en de koei!

) is een Cyrix op 225 Mhz sneller dan welke Pentium dan ook op dezelfde of lagere kloksnelheid, dus ook de P166 MMX. Dat kan anders worden als je die Pentium flink overclockt (bijv. 233 MHz) maar dan kun je weer andere problemen krijgen.
Wat echt belangrijk is voor jou is een benchmark met games, wie weet is er al een genoemd. (edit: deze dus: Vassago)
Quake 1.06 Timedemo2 640x480
P1 200MMX 15.7fps
M2 187.5mhz 13.1 fps
P1 166MMz -> 13fps
M2 233Mhz -> 16fps
Overigens heb ik - zoals je uit mijn sig kunt begrijpen - een Cyrix M300 overgeclockt van 225 Mhz - dat is dus de standaard klok!! - naar 262 Mhz (3.5x75 Mhz, PR ca. 350). Die blaast een P166mmx er ZEKER uit. Is wel goed gekoeld (Athlon 1Ghz koeler, Arctic silver maar de fan op 5V (lekker stil). Geen probleem, met een Voodoo2 is-ie nog best goed voor games (hoewel ik niet zo'n gamer ben dus ik kan je niet aan benchmarks helpen).
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.