Toon posts:

Moederbord kapot??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vrijdag bezig in de bios van mijn PC, ik ben klaar, save, en zet de PC uit. Het probleem is de PC ging nooit meer aan. Mijn vraag is dus nu, heeft mijn moederbord het begeven. :(

Ik heb een MSI K7T266 Pro2 ARU met een Xp1700+. Maar hij doet dus absoluut niks meer. Ik kan zoveel op de powerswitch drukken als ik wil, maar hij gaat niet aan. Ik heb een andere voeding geprobeerd en ook een andere voedingskabel. O ja ik had een 400 Watt voeding in mijn PC zitten als denk ik niet dat dit iets uitmaakt.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Wellicht is het kabeltje van je ACPI powerknop losgeschoten. Als je denkt dat je gemodder in de BIOS het veroorzaakt heeft, MoBo's hebben een jumper/switch/knopje wat een CMOS CLEAR veroorzaakt. Zoek 't ff op in je manual, doe dat, check de ACPI stroomknop, en probeer het opnieuw.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Heb je het bios al een keer gereset met jumper (of de 2 soldeer puntjes)?

Verwijderd

Topicstarter
Ja allebei al gedaan.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Stroomknop defect :?

Of is je PSU defect geraakt?

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

sluit je reset knop s op je aan uit jumper aan.. die switchen willen nog wel s kapot gaan...

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Niet toevallig in de bios de powerswitch uitgezet en vervangen door een toetsencombinatie op het toetsenbord?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 17:49 schreef Lord-M het volgende:
Niet toevallig in de bios de powerswitch uitgezet en vervangen door een toetsencombinatie op het toetsenbord?
Ik neem aan dat een Cmos reset dat weer goed zet?

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 14:57
Je kan simpel checken of je powerbutton defect is door de twee pinnetje waar hij op aangesloten is korttesluiten dmv een schroevendraaier of iets dergelijks of een andere optie iets hardere aanpak een geforceerde opstart dit doe je door middel van de pin 14 en 17 (groene en een zwarte) van je voeding korttesluiten. dit mag je niet te lang doen als de pc het na een seconden niet zelf over neemt moet je de verbinding weer los trekken.

Ik prefereer de eerste optie dit kan geen kwaad de andere moet je maar op eigen risico uitvoeren!

Alles is terug te redeneren naar 4

Pagina: 1