Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] logitech cordless desk. opt. modden -> met draad

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen technische kennis met cordless toetsenborden en muizen, laat ik dat voorop stellen. Ik wil het toetsenbord van Logitech Cordless Desktop Optical modden, zodat ik er een normaal toetsenbord van kan maken met draad dus, geen cordless voor mij meer. Heb ik niet nodig en batterijen vervangen begint beetje vervelend te worden.

Daarom heb ik jullie hulp nodig. Ik wil reserveonderdelen van een normaal toetsenbord afhalen, en een klein gaatje boren aan de achterkant van de logitech toetsenbord voor de draad en vervolgens solderen en monteren. Is dit technisch mogelijk met een cordless toetsenbord?

Het gaat om het toetsenbord uit deze set
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/142.gif

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Je wil dus de voedingsspanning uit je PC trekken. Dat kan. Zoek op welke pinnetjes op je PS/2 poort de +5V en de 0 zijn, bouw er een 5->3V spanningsdeler van, en sluit aan op de batterijaansluiting. Het signaal blijft dan wel draadloos.

Forget your fears...
...and want to know more...

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:48

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het toetsenbord werkt volgens mij op 6V, er gaan namelijk 4 1,5V batterijen in....
Die oplossing van 5>3 gaat niet werken dus volgens mij :?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 12:24 schreef Aetje het volgende:
Je wil dus de voedingsspanning uit je PC trekken. Dat kan. Zoek op welke pinnetjes op je PS/2 poort de +5V en de 0 zijn, bouw er een 5->3V spanningsdeler van, en sluit aan op de batterijaansluiting. Het signaal blijft dan wel draadloos.
Dit is ook wel een slimme optie, ik had eigenlijk gedacht om de toetsaanslagen ook met de ps2 draad te sturen naar mijn poort. Kan ik deze signalen aftappen van de "cordless-module" ?

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
misschien offtopic, maar ik heb dit toetsenbord al zowat een jaar en ik heb nog nooit batterijen vervangen.

Verwijderd

die muis kan ik me voor stellen ...
maar denk dat je dan beter gewoon een dual optical kan kopen ...
en wat het toetsenbord betreft .. weet niet wat voor batteryen je gebruikt maar heb die van mij nu vanaf begin december er in zitten en ze werken nog steeds ...
NEE Niet van de sint gekregen .. gewoon vroeg kerst cadeau :)

Verwijderd

Is het niet verstandiger dit geheel aan mij te verkopen en dan een ander bord en muis te kopen

groet edwin

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 12:29 schreef Fotoed het volgende:
Is het niet verstandiger dit geheel aan mij te verkopen en dan een ander bord en muis te kopen

groet edwin
hihi, het setje is erg lekker inderdaad, ik wil mijn muis wel verkopen, koop ik wel een muis met draad voor van logitech.

Bedankt voor de offtopic reacties :) , maar ik merk af en toe wat haperingen eerlijk gezegd, en mijn batterijen gaan maar max 1 maand mee, ik heb wel oplaadbare 1.3v batterijen.

Om weer ontopic te komen: ik ben vooral geinteresseerd in hoe toetsaanslagen via de cordless module, om het zo maar te noemen, worden verstuurd en dan met name de aansluiting. Is dit met een beetje soldeerwerk af te tappen zoals een normaal toetsenbord...

Verwijderd

ook ff offtopic: bevalt dit setje jullie?

Ik ben nl. ook van plan hem te kopen :)

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:33

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Op zondag 21 juli 2002 14:48 schreef markster het volgende:
ook ff offtopic: bevalt dit setje jullie?

Ik ben nl. ook van plan hem te kopen :)
een vriend van mij heeft zo'n setje.
het toetsenbord vind ik super, alleen de muis vind ik maar kl*te, je kunt beter een dual optical muis kopen

[specs]

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Op zondag 21 juli 2002 12:34 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

Bedankt voor de offtopic reacties :) , maar ik merk af en toe wat haperingen eerlijk gezegd, en mijn batterijen gaan maar max 1 maand mee, ik heb wel oplaadbare 1.3v batterijen.
Had ik ook met deze muis.. maar ik heb vorige week een ander muismatje gekocht en het werkt nu allemaal weer perfect.

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Kep em nog geen 4 weken, muis is nu al leeg...

das aardig bale

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:27

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Op zondag 21 juli 2002 15:44 schreef Lethal het volgende:
Kep em nog geen 4 weken, muis is nu al leeg...

das aardig bale
Heb je toch iets mis gedaan.
Ik heb diezelfde muis in het blauw (alleen het toetsenbord heb ik niet), en die heb ik al een jaar, en ik moet zo 1 keer in de 2 maanden van batterijen verwisselen. Ik gebruik 1300 mA penlites van Hapé.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

6volt adapter er aan :Y)

Verwijderd

Misschien handig om een 1500+ milliampere batterijen te kopen ipv van goedkope troep of dure eenmalige?

Scheelt heel veel qua gebruiksduur

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 14:52

JaWa

zie hier een icon

nog ff ingaan op de gebruikerservaringen.. ik heb hem ook
toetsenbord is perfect alleen mn muis loopt snel leeg
1 a 2 maanden op duracells
en wrom blijft die led altijd knipperen..
ze hadden wat mij betreft een aan en uitknop er op mogen zetten want tijdens et slapen kinpper hij nog steeds

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Als de kleur van het toetsenbord je niet interessert: Logitech verkoopt hetzelfde toetsenbord in het wit met draad...
En als muis kan je dan een Logitech Dual Optical nemen... die is echt super precies :9

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 20:22 schreef Demoniac het volgende:
Als de kleur van het toetsenbord je niet interessert: Logitech verkoopt hetzelfde toetsenbord in het wit met draad...
En als muis kan je dan een Logitech Dual Optical nemen... die is echt super precies :9
Het gaat mij echt om de kleur, mijn hele systeem is zwart ... ? Ik heb geen oplossing gehoord van jullie ;(

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:58

DaRoot

Some say...

Beetje heel erg onzinnig om dit toetsenbord te gaan modden, omdat je geen zin hebt om batterijen te wisselen???? Ik persoonlijk ken echt niemand met deze set, of een andere cordless desktop, die zijn batterijen van het keyboard heeft moeten vervangen! En waarom stop je er ook oplaadbare batterijen in? Ok, milieuvriendelijk, maar veel eerder uitgeput, en een te lage spanning.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Fatalharry
  • Laatst online: 28-11 10:17
dude, bedenk dat voordat je dat ding koopt.
dood zonde

• Syzzer
  • Laatst online: 25-11 23:20

Syzzer

Prutser

Heb ook dat setje sinds december, en de eerste batterijen zitten nog in het toetsenbord. Die muis heb ik vanaf het begin goedkope NiCD-batterijen in gehad waren 1 x per 2 weken leeg, dan stopte ik er ff standaard batterijen in totdat die weer vol waren en dan die opladdbare weer. Werd er ook best wel moe van.

Daarom heb ik de GP Powerbank (aanbieding bij Informatique toen ¤25) gekocht en de eerste set zit er nu al ruim een maand in en nog geen lege batterijen...

Dus: GP Powerbank kopen!

PS: En het setje blijft :9~

• Syzzer
  • Laatst online: 25-11 23:20

Syzzer

Prutser

Op zondag 21 juli 2002 21:56 schreef fatalharry het volgende:
dood zonde
Helemaal niet mee ens! Hij tikt heerlijk, ziet er :9~ uit en het werkt perfect bij mij!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Op zondag 21 juli 2002 21:56 schreef fatalharry het volgende:
dood zonde
reden?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Ik heb dat ding ook. Gekocht in Utrecht tijdens de beurs. Heb gisteren voor het eerst batterij van keyboard vervangen. De muis om de 2 maanden ongeveer. Het is goed te doen vind ik. Ook erg fijn/makkelijk in gebruik btw. Enig nadeel vind ik dat er geen ledjes op keyboard zitten zodat je kunt zien of bijv. de Caps Lock aan of uit staat (of je moet van veel icoontjes houden op je taakbalk :P ).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het setje gekocht omdat hij zo lekker typt en het design sprak mij aan. Alleen wist ik niet dat draadloos zo vervelend kon zijn. Het gaat overigens niet alleen om de batterijen, maar soms komen de signalen niet eens door en blijft alles 5 sec hangen. En he ik zit hier toch in casemodding & electronica? Ik krijg alleen maar te horen dat ik niet moet gaan modden, beetje rare reacties als je het mij vraagt ;)
Wat ik wil gaan modden gaat intern gebeuren. En ik boor aan de onderkant een klein gaatje voor de draad. Je ziet er uiteindelijk niets van. Maar ik weet niet hoe zo'n radio transmitter module werkt i.c.m. signaal overdracht van het toetsenbord en of ik dat kan vervangen door een normale draad. Niemand ervaring / kennis hiermee :?

Verwijderd

SONDE !!!!

Verwijderd

heb hetzelfde setje en ben super tevreden. Wil wel ff aanhaken bij een vorige reactie! Je moet er gewoon goede baterijen in doen. De gele ikea batterijen werken hier net een week, terwijl duracell mega-lang meegaat, zowel toetsenbord als muis

• cyclone
  • Laatst online: 15:28

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Dat modden kun je wel vergeten, tenzij je het zelf gaat uitzoeken.
want :
A: niemand haalt het in zijn hoofd om een wireless set van juist weer niet wireless te maken
Kijk ik snap dat je dus problemen hebt met je setje, moet je misschien eens denken om garantie te claimen want zo'n set moet gewoon probleemloos werken en dus niet haperen e.d. en anders ff je receiver eens anders wegleggen ( dichterbij wil niet altijd beter zijn ) dus gewoon wat expirimenteren.
En wat de batterijen betreft, tja koop voor je toestsenbord gewoon 2 duracells en je hoeft de eerstkomende 3 jaar geen batterij meer te wissellen :)

B:
Mocht je nu nog steeds de boel willen omklussen, dan lijkt het me aardig onmogelijk n.l. de singnalen in het toetsenbord zijn hoogstwaarschijnlijk verre van compatible met PS2, die omzetting wordt gedaan in de reciever ( kastje bij je wireless set ).
Logitech heeft hoogstwaarschijnlijk een eigen protocolletje wat lekker over radiosignale werkt gemaakt en gebruikt dat i.p.v. een ps2 signaal wat totaal niet geent is voor wireless gebruik
Dus als je zou willen wat jij wilt .. dan moet je dus eerst die vertaling doen plaats vinden en dan kun je de boel op de ps2 bus aansluiten.

Kleine tip,
Als je echt van deze set af wilt .. gooi hem dan op de vraag en aanbod sectie of [url="http://www.marktplaats.nl"]www.marktplaats.nl[/url] .. en koop zelf een mooie nieuwe set met draadjes ( nog goedkoper en mooier ook dan zelf aanlkooien )

Ik snap dat je graag zou willen modden en zelf wat inelkaar wilt klussen.. maar je moet niet de "haalbaarheids factor" uit het oog verliezen :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 22:36
Man weet je hoe graag ik die set wil hebben!
JE weet me te vinden als je hem verkoopt. kan je van dat geld een moooie set normaal toetsenbord kopen!

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 13:48 schreef CyCLoNe het volgende:
Mocht je nu nog steeds de boel willen omklussen, dan lijkt het me aardig onmogelijk n.l. de singnalen in het toetsenbord zijn hoogstwaarschijnlijk verre van compatible met PS2, die omzetting wordt gedaan in de reciever ( kastje bij je wireless set ).
Logitech heeft hoogstwaarschijnlijk een eigen protocolletje wat lekker over radiosignale werkt gemaakt en gebruikt dat i.p.v. een ps2 signaal wat totaal niet geent is voor wireless gebruik
Dus als je zou willen wat jij wilt .. dan moet je dus eerst die vertaling doen plaats vinden en dan kun je de boel op de ps2 bus aansluiten.
Ehm je zegt: de omzetting wordt gedaan in de receiver zelf, dat klopt volgens mij niet. Die omzetting wordt volgens mij gedaan voordat het signaal wordt verstuurd; in die module. De receiver neemt het signaal op en zet het weer terug naar ps2 compatibileit. Er worden natuurlijk drivers geinstalleerd, maar het is geen onbekend signaal aangezien hij op de usb-bus is aangesloten. Zoals ik al zei heb ik geen technische ervaring en het is volgens mij een kleine mod klus met grote voordelen. Om nu een powerbank te kopen voor 30 Euro zie ik ook niet zitten eigenlijk...zit je overigens nog steeds met het freeze - effect.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10 13:08

charlie

?*?

Volgens mij is de enige optie een draad met +5V (Zal waarschijnlijk wel werken, anders moet je je 12V lijn naar +6V trekken)
Van het radioprotocol zou ik echt afblijven.

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Je moet idd goeie batterijen gebruiken; Duracell ofzo.

Die zenders van logitech in keyboard's en muizen hebben twee sterktes; tot 2 meter en 2 tot 10 meter. Als je verder dan twee meter bij je receiver vandaan zit schakelt ie dus om naar een andere sterkte, daar hoort simpelweg een hoger stroomverbruik bij. (Logitech zegt zelf dat je dan maar tot 3 weken doet met de batterijen) Blijf je binnen het bereik van 2 meter, dan kun je met goeie batterijen wel meer dan een jaar doen. (Ik spreek uit ervaring) Alleen de muis gaat iets sneller leeg.

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 11:56 schreef mxstrAEm het volgende:
Ik heb het setje gekocht omdat hij zo lekker typt en het design sprak mij aan. Alleen wist ik niet dat draadloos zo vervelend kon zijn. Het gaat overigens niet alleen om de batterijen, maar soms komen de signalen niet eens door en blijft alles 5 sec hangen. En he ik zit hier toch in casemodding & electronica? Ik krijg alleen maar te horen dat ik niet moet gaan modden, beetje rare reacties als je het mij vraagt ;)
Wat ik wil gaan modden gaat intern gebeuren. En ik boor aan de onderkant een klein gaatje voor de draad. Je ziet er uiteindelijk niets van. Maar ik weet niet hoe zo'n radio transmitter module werkt i.c.m. signaal overdracht van het toetsenbord en of ik dat kan vervangen door een normale draad. Niemand ervaring / kennis hiermee :?
Modden is niet aan te raden maar als je toetsen bord niet goed werkt claim je garantie vraagje dus je geld terug Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/671.gif
en koop je die. Maar om draadloos te modden verneuk je het toetsen bord en geen garantie wat wel belangrijk is mijn toetsen bord heb ik nu al 3 keer omgeruild.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 09:23

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb zelf ook overwogen om mijn muis aan te passen
van cordless-optical naar slechts optical.
Maar toen ik hem voor een redelijke prijs kon verkopen,
heb ik zelf gewoon een nieuwe optical met draad gekocht.

Maar als je hem niet kwijt kunt raken,
dan kun je zonder problemen de batterijen eruit laten
en zijn voedingsspanning uit je pc laten komen.

Het data-signaal zou ik niet via een kabel laten gaan,
dit lijkt mij erg lastig om hier wat voor te bouwen,
waarschijnlijk moet je hiervoor een extra printplaatje
maken om die signalen om te zetten.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 15:01 schreef dune3002 het volgende:

...wat wel belangrijk is mijn toetsen bord heb ik nu al 3 keer omgeruild.
3 x Logitech desktop optical toetsenbord omgeruild??? Waarom?

Verwijderd

En he ik zit hier toch in casemodding & electronica? Ik krijg alleen maar te horen dat ik niet moet gaan modden, beetje rare reacties als je het mij vraagt
Nou, als zelfs de mensen die het graag doen en er verstand van hebben zeggen dat je het niet moet doen, moet je dus gewoon niet zo stronteigenwijs zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 15:49 schreef dusktilldawn het volgende:

[..]

Nou, als zelfs de mensen die het graag doen en er verstand van hebben zeggen dat je het niet moet doen, moet je dus gewoon niet zo stronteigenwijs zijn...
He een beetje beleefder mag wel, ik vraag alleen om advies en heb niets gedaan, dat je zelf niets toe te voegen hebt aan het topic verandert de situatie niet.
Ik heb het topic geopend omdat er best veel ergernissen waren over dit setje. Niets is onmogelijk alleen hoor ik niet echt relevante argumenten. Blijkbaar heeft niemand ervaring met het modden van cordless aparaten. Eigenlijk zou ik niet eens de moeite moeten nemen om te reageren op jouw reactie...

Verwijderd

huh ik word echt neit gek van het toetsenbord alleen van die muis.
Dat is vooral lastig met games.
Nu heb ik me ouwe muis er weer op aangesloten :)

Ik heb er gp 1600 bat in zitten en werken verdomd goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal het mod-gebeuren maar vergeten. Als er ideetje komen hoor ik het wel. Ik denk dat die Gp powerbank batterijen wel een ideetje zijn, ze zijn alleen zo duur. Enfin, tnx for de reacties.

• cyclone
  • Laatst online: 15:28

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op maandag 22 juli 2002 17:36 schreef mxstrAEm het volgende:
Ok ik zal het mod-gebeuren maar vergeten. Als er ideetje komen hoor ik het wel. Ik denk dat die Gp powerbank batterijen wel een ideetje zijn, ze zijn alleen zo duur. Enfin, tnx for de reacties.
Zucht je leest niet he ( en ja dat kunnen sommige mensen als eigenwijs ervaren )

Maar je hoeft helemaal geen POWERBANK te kopen .. ros 2 duracell batterijen in je keybord en je kan 3 jaar lang continu typen.

En de freezes .. dat hoort niet , zou dat wel zo zijn dan hadden er nu al 10 man geroepen .. hey ja dat heb ik ook.
Nou ik gebruik al 2 jaar de cordless producten van logitech thuis en op mijn werk .. en ik heb het 1 keer gehad .. receiver verplaatst klaar.
Blijft het probleem dan .. doe dan niet moeilijk maar pak het bonnetje en het setje onder de arm ga terug naar de winkel en ze "ik heb problemen , ik wil graag garantie claimen "

zucht .. hoe moeilijk is het ?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Als jij het echt wilt doen dan is daar een hele makkelijke manier voor

Onder het motto: waarom zou je moeilijk doen>:)

1.Sloop de ontvanger uitelkaar en zet deze in het toetsenbord, zorg dat de twee leds elkaar kunnen zien.

2.Tap de 5v af van de ontvanger en knoop deze via een weerstand of diodes aan de aansluitingen van de batterij zodat daar de goede spanning op staat.

3.Gaatje boren om de kabel van de ontvanger naar buiten te leiden en klaar.

Veel pleizier

(en ja, vind het ook doodzonde :'( , wil hem wel ruilen voor een microsoft natural keyboard met snoer!!!(en usb hub))

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 18:01 schreef CyCLoNe het volgende:

[..]

Zucht je leest niet he ( en ja dat kunnen sommige mensen als eigenwijs ervaren )

Maar je hoeft helemaal geen POWERBANK te kopen .. ros 2 duracell batterijen in je keybord en je kan 3 jaar lang continu typen.

En de freezes .. dat hoort niet , zou dat wel zo zijn dan hadden er nu al 10 man geroepen .. hey ja dat heb ik ook.
Nou ik gebruik al 2 jaar de cordless producten van logitech thuis en op mijn werk .. en ik heb het 1 keer gehad .. receiver verplaatst klaar.

...

zucht .. hoe moeilijk is het ?
Ik wil mijn batterijen opladen. Hoe kan je nu beweren dat de batterijen 3 jaar uithouden? Je weet half niet hoe vaak ik mijn toetsenbord gebruik.
Snel opgezocht quote uit een ander topic:
ik heb die set ook, bij mij zijn de batterijen alleen snel leeg als ik de muis op een donkere ondergrond gebruik ... ik heb trouwens wel een paar goede batterijen gekocht (Varta Photo Accu, 1600mAh ... ¤14 voor 2 stuks).
Ook heb ik de set op PS/2 aangesloten omdat mijn pc met USB de hele tijd raar deed .. dat de muis en keyboard bijv af en toe 'freezed' en toen deed ie het weer
Ik heb er ook last van...ik blijf niet omruilen met alles

Verwijderd

maak er een adapter aan :) KLAAAR

waarom moeilijk doen als het makeklijk kan :?

Verwijderd

Op maandag 22 juli 2002 15:44 schreef mxstrAEm het volgende:

[..]

3 x Logitech desktop optical toetsenbord omgeruild??? Waarom?
3 x kapot gegaan binnen 6 maanden

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 18:14 schreef maximilian0017 het volgende:
Als jij het echt wilt doen dan is daar een hele makkelijke manier voor

Onder het motto: waarom zou je moeilijk doen

1.Sloop de ontvanger uitelkaar en zet deze in het toetsenbord, zorg dat de twee leds elkaar kunnen zien.

2.Tap de 5v af van de ontvanger en knoop deze via een weerstand of diodes aan de aansluitingen van de batterij zodat daar de goede spanning op staat.

3.Gaatje boren om de kabel van de ontvanger naar buiten te leiden en klaar.

Veel pleizier

(en ja, vind het ook doodzonde :'( , wil hem wel ruilen voor een microsoft natural keyboard met snoer!!!)
Dat is opzich wel een handige oplossing... vraag me alleen af of het gaat passen die ontvanger, maar dan heb ik in feite nog steeds cordless situatie, kan ik de receiver net zo goed laten staan. Ik snap niet wat ik ermee opschiet als de receiver in mijn toetsenbord wordt ingebouwd :?
Even over de adviezen "koop een toetsenbord met snoer enzo". Ik heb een zwart systeem, ik heb niet voor niks dit setje gekozen, er bestaat geen goed zwart toetsenbord
Ik heb hier een paar soorten liggen, die van highgreen, dell, compaq etc, voordat ik daar weer allerlei adviezen over krijg ;)
Ach ik bestel die powerbank batterijen van 1800mah en ik ruil deze set om vanwege dat freeze effect.

Verwijderd

Als jij de ontvanger inbouwd dan heb jij

1. Toetsenbord met snoer :)
2. Spanning uit de pc(geen batterijen meer nodig dus B-)

Nadeel is dat deze oplossing niks doet voor die freezes, maar dat zou net zo goed aan de batterijen en of de ontvangst kunnen liggen(oftewel ook opgelost dan)

Meestal zit er in zo'n toetsenbord een speciale keyboardprocessor die gemaakt is voor ir, daar kun jij dus niet zo maar wat aan vast solderen.

Waren er verder nog punten waar jij over in zat?

• freebee666
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Beste lijkt me gewoon inderdaad altijd de garantie aanroepen en een goed werkend plankje eisen... daar is de garantie voor.

Ik vindt t trouwens wel vaag dat mensen n wireless muisje kopen die op batterijen draait. Ik heb voor 35 euro n druidloos optisch muisje gekocht bij de Lidl, en heb nooit gekloot met batterijen die leeg izjn, aangezien hij een oplaadstation heeft. Ik raad dat dus ook gewoon altijd aan, is veel makkelijker dan steeds je batterijen opladen.