Al een hele tijd heb ik last van vastlopers (freeze), die elk moment kunnen gebeuren. Twee keer gehad toen ik in de BIOS zat, tijdens opstarten van m'n systeem en natuurlijk regelmatig in Windows.
Ook krijg ik soms m'n pc niet meteen aan (het beroemde EPOX probleem: LED's geven direct FF aan). Alleen na een aantal minuten (varieert tussen 1 en 20) af en toe de reset-knop gebruiken, helpt altijd bij mij en de pc start dan op alsof er niets aan de hand is.
Anderen met dit EPOX probleem konden de pc nooit opstarten en moesten 't mobo omruilen volgens topics over dit Epox probleem. Bij mij dus een ander probleem.
Het moet een hardware probleem zijn, maar waar het precies aan ligt weet ik niet.
Mijn systeem:
Samsung DDR-2100 256Mb
EPOX 8KHA+ (KT266A)
AMD Athlon XP 1600+
Maxpower 300Watt voeding
Hercules 3D prophet 4500Kyro
IBM Deskstar 40Gb 7200
Lite On DVD-Rom 16x/48x
Daarnaast heb ik ook een Audigy en 3com kaart, maar aangezien de problemen daarvoor ook al waren, kan het hier niet aan liggen.
CPU-temperatuur wordt max 55 graden bij zware belasting.
Natuurlijk heb ik zelf al het enige ondernomen:
* Verschillende BIOS versies van m'n EPOX mobo geprobeerd; momenteel staat de laatste versie erop
* Geheugentest met MEMTEST: geen problemen gevonden
* VIA 4-in-one wel/niet
* Alle aansluitingen gecontroleerd
Maar altijd nog die vastlopers. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? De voeding, mobo, cpu, of toch iets anders?
- Bitje -
Ook krijg ik soms m'n pc niet meteen aan (het beroemde EPOX probleem: LED's geven direct FF aan). Alleen na een aantal minuten (varieert tussen 1 en 20) af en toe de reset-knop gebruiken, helpt altijd bij mij en de pc start dan op alsof er niets aan de hand is.
Anderen met dit EPOX probleem konden de pc nooit opstarten en moesten 't mobo omruilen volgens topics over dit Epox probleem. Bij mij dus een ander probleem.
Het moet een hardware probleem zijn, maar waar het precies aan ligt weet ik niet.
Mijn systeem:
Samsung DDR-2100 256Mb
EPOX 8KHA+ (KT266A)
AMD Athlon XP 1600+
Maxpower 300Watt voeding
Hercules 3D prophet 4500Kyro
IBM Deskstar 40Gb 7200
Lite On DVD-Rom 16x/48x
Daarnaast heb ik ook een Audigy en 3com kaart, maar aangezien de problemen daarvoor ook al waren, kan het hier niet aan liggen.
CPU-temperatuur wordt max 55 graden bij zware belasting.
Natuurlijk heb ik zelf al het enige ondernomen:
* Verschillende BIOS versies van m'n EPOX mobo geprobeerd; momenteel staat de laatste versie erop
* Geheugentest met MEMTEST: geen problemen gevonden
* VIA 4-in-one wel/niet
* Alle aansluitingen gecontroleerd
Maar altijd nog die vastlopers. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? De voeding, mobo, cpu, of toch iets anders?
- Bitje -