Toon posts:

256 MB ipv 512 MB sd ram ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij de pc van m'n broer wil hij 512 MB SD ram erin gooien (per bankje 1x 512 mb), maar hij geeft aan dat het 256 MB is?
Het gaat om pc 133 geheugen op een 100mhz mobo.

(meer specs weet ik niet en keb zelf nie al te veel verstand van pc's..daarom kom ik hier gebruik maken van jullie wijsheid :D )

grtz

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Moet je even in je MOBO boekje kijken of dat bord wel 512mb in 1 slot ondersteunt. Waarschijnlijk ondersteunt ie maar max 256 per slot, daarom geeft ie dat ook aan denk ik.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

zou kunnen dat het reepje kapot is, maar weet je wel 100% zeker dat je geen 256 ipv 512 hebt gekocht?

bovenstaand antwoord over max van mobo klinkt ook wel erg logisch :D wat voor mobo is het?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

wat voor moederbord heb je; en heb je al gekeken of er eventueel een Bios upgrade nodig is? Heb je het geheugen al in een andere pc getest?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26
waarschijnlijk ondersteunt het moederbord maar tot 256mb geheugen per bank.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-06 13:37

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Dat ligt volgens mij aan je moederboord.
Je moederbord kan volgens mij alleen maar single side memory herkennen en kan dus de ene helft niet herkennen.

Of je mobo ondersteund maximaal 256 mb en niet 512 mb

Maar mag ik toch ff je moederbord weten???

edit:

Damn wat reageren jullie snel

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 20:39
waarschijnlijk wel ja, je kunt toch ook gewoon 2x 256MB drin doen :)
als het een lieve computerwinkel is mag je het vast wel omruilen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen id wat voor mobo het is..de pc staat bij m'n ouders, volgens mij een asus voor een p3 700

btw bedankt voor jullie snelle, en tevens zeer logisch klinkende reacties

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op zondag 21 juli 2002 12:22 schreef Heph het volgende:
ik heb geen id wat voor mobo het is..de pc staat bij m'n ouders, volgens mij een asus voor een p3 700

btw bedankt voor jullie snelle, en tevens zeer logisch klinkende reacties
Maar je kunt de vragen niet beantwoorden en de oplossingen niet uitproberen |:( :Y)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

volgens mij eten die asus p3 bordjes onder de 850mhz alleen maar single sided :)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
het heeft denk ik zoals eerder vermeld te maken met single sided ondersteuning of max. aantal RAM per bank.

En ik wil niet lullig doen maar je kon dit met de search ook vinden.

dikzak

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26
Op zondag 21 juli 2002 13:22 schreef Chello200 het volgende:
[..]
En ik wil niet lullig doen maar je kon dit met de search ook vinden.
Nou was dit topic net een goed voorbeeld van behulpzaamheid en dan kom jij met die opmerking. Laat dat toch.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1