Toon posts:

[LCD] LCD van je laptop op je PC aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn toshiba tecra 8000 laptop is overleden :'( en nu heb ik hem helemaal uitelkaar gehaald om eens te kijken hoe dat nou allemaal in elkaar zit. Nou had ik het idee om de LCD van de laptop op mijn pc aan te sluiten, is dat uberhaupt mogelijk ?

even wat pics van de lcd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~mjhg.claassen/got/lcd1.jpg
De LCD himself

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~mjhg.claassen/got/lcd2.jpg
Connector 1

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~mjhg.claassen/got/lcd3.jpg
Connector 2

Zoals je dus ziet hangen er 2 connectors aan, ik ben niet al te technisch maar is er een mogelijkheid om de boel op je pc aan te sluiten? zoja hoe?

EDIT: w00ps verkeerde fora |:( kan iemand ff moven? dank

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:45
Volgens mij is 1 voor de power en andere voor het beeld :). Kijk eens of het een DVI connector is :+, en als dat goed is :). Moet je alleen nog de power uit elkaar halen. Dus : Groud, +12 V, -12 V, +5 V, -5 V. Kan ook nog andere dingen zoals 7 V.

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 11:54 schreef BlurpSter het volgende:
EDIT: w00ps verkeerde fora |:( kan iemand ff moven? dank
Als je de FAQ, in het juiste forum ;), zou lezen zou je zien dat dit volgens hun niet mogelijk is zonder speciale en dure videokaarten. Vind dit echter ook maar flauw (alles valt te modden :9) en denk dat er wel een oplossing voor bestaat die goedkoper is. Maar wie vindt hem hé :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 12:08 schreef Termi het volgende:
Volgens mij is 1 voor de power en andere voor het beeld :). Kijk eens of het een DVI connector is :+, en als dat goed is :). Moet je alleen nog de power uit elkaar halen. Dus : Groud, +12 V, -12 V, +5 V, -5 V. Kan ook nog andere dingen zoals 7 V.
de connectors zijn 2x10 en 1x8 dus geen dvi if i'm correct;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 12:13 schreef TweakViper het volgende:

[..]

Als je de FAQ, in het juiste forum ;), zou lezen zou je zien dat dit volgens hun niet mogelijk is zonder speciale en dure videokaarten. Vind dit echter ook maar flauw (alles valt te modden :9) en denk dat er wel een oplossing voor bestaat die goedkoper is. Maar wie vindt hem hé :?
idd alles is te modden ;) je moet alleen weten hoe :+

Verwijderd

kan je de video kaart van de pc niet(her) gebuiken?

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 12:15 schreef BlurpSter het volgende:

[..]

de connectors zijn 2x10 en 1x8 dus geen dvi if i'm correct;)
En toch moeten al die fabrikanten toch eenzelfde specificatie hebben voor het aansturen van TFT schermen. Tzou anders nogal een zootje worden voor diegene die de beeldkaarten voor laptops maken. Iemand die in die branche werkt zou ons meer kunnen vertellen, nobody :?

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 12:19 schreef rene43 het volgende:
kan je de video kaart van de pc niet gebuiken?
Gewone monitoruitgang alleszins niet, CRT monitor werkt volledig anders als een LCD. DVI misschien wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 12:19 schreef TweakViper het volgende:

[..]

En toch moeten al die fabrikanten toch eenzelfde specificatie hebben voor het aansturen van TFT schermen. Tzou anders nogal een zootje worden voor diegene die de beeldkaarten voor laptops maken. Iemand die in die branche werkt zou ons meer kunnen vertellen, nobody :?
moet ik niet nog iets hebben wat op het mobo zat aangesloten? want dat ligt nog bij me pa dat zou ik dan eventueel vanmiddag nog kunnen ophalen..

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 12:27 schreef BlurpSter het volgende:

[..]

moet ik niet nog iets hebben wat op het mobo zat aangesloten? want dat ligt nog bij me pa dat zou ik dan eventueel vanmiddag nog kunnen ophalen..
Ken eigenlijk zelf niks van laptops hoor, nog nooit ene opengesmeten (bij deze mogen alle mensen met kapotte laptops mij contacteren :))
Zou zeggen, zoek eens hoe dat scherm aangesloten is op het mobo, zit daar eventueel een apart printje tussen of zo?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 13:26 schreef TweakViper het volgende:

[..]

Ken eigenlijk zelf niks van laptops hoor, nog nooit ene opengesmeten (bij deze mogen alle mensen met kapotte laptops mij contacteren :))
Zou zeggen, zoek eens hoe dat scherm aangesloten is op het mobo, zit daar eventueel een apart printje tussen of zo?
kzal vanmiddag eens kijken, ik ga strax richting mijn pa duss.. meer nieuws dan :)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

1 ding: UTFS, ik vind dat dit gewoon geweten moet worden...

dit is nl. al zo ontzettend vaak langsgekomen, en ik geloof dat er (via GoT) nog nooooit iets is uit gekomen...

Electronics development

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 15:20 schreef 3lmowww het volgende:

dit is nl. al zo ontzettend vaak langsgekomen, en ik geloof dat er (via GoT) nog nooooit iets is uit gekomen...
Aha, effe opschrijven! :9
Eindelijk iemand die ons niet direct ontmoedigd! ;)
Waarvoor dank! :7

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 21 juli 2002 15:20 schreef 3lmowww het volgende:

dan zal ik de eerste zijn! ;) hopelijk :P

Verwijderd

Topicstarter
Meer nieuws, ik heb foto van het mobo genomen, iig het deel waar je de LCD op aansluit, maar ik denk niet dat ik er echt wijzer uit wordt

iig:

[url="http://members.chello.nl/~mjhg.claassen/stuff/DSCF0006.JPG"]*klik*[/url]

het gaat dus om de middelste 2 bankjes, die kleintjes,

wordt iemand hier wijzer uit ?

Verwijderd

Lees de FAQ, het kan heel gemakkelijk met een PCI kaartje wat rond de 300 pleuro kost. Dit is al 1000x voorbij gekomen en met die kaart is echt de enigste manier...

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 16:02

ThaHandy

Discovery Channel

Op maandag 22 juli 2002 01:55 schreef Thorry het volgende:
Lees de FAQ, het kan heel gemakkelijk met een PCI kaartje wat rond de 300 pleuro kost. Dit is al 1000x voorbij gekomen en met die kaart is echt de enigste manier...
easy dude... easy :{

Verwijderd

hoe heeft die gozer het met die koffermod gedaan dan ?? die heeft ook een groot scherm in zijn koffer gemod :?

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Je kan ook de AVR402 kopen, deze kost je zo'n 150 euro, echter hoort daar een touchpanel adapter, een touchpanel en een kabel bij, en dan kom je nog op 260 USD.

Deze controller is super, en tot nu toe de goedkoopste oplossing die ik heb gevonden om een TFT scherm aan te sturen.

ook ik ben van mening dat er iets in de laptop moet zitten waarmee je dat ding aan moet kunnen sturen.
Maar WAAR en HOE :?

[url="http://www.spectrah.com/arv-400.htm"]http://www.spectrah.com/arv-400.htm[/url]

Afbeeldingslocatie: http://www.spectrah.com/imgs/arv-401.jpg

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Search.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.