Maxtor DX740-L 7200rpm HDD's... Traag ?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
hoi hoi

ik heb als kleine PC leverancier nog al veel HDD's moeten leveren, in nieuwe systemen etc; en dan vallen een paar dingen mij op.

In het begin heb ik een tijdje IBM 75GXP geleverd; en deze werkte redelijk. Het aantal uitvallers is op 1 hand te tellen. Maar toch niet ECHT een hele stabiele indruk..

Vervolgens (verplicht) overgegaan op 60GXP en al snel
werd dit 'huilen met de pet op'...! Schijven met brakke lagers (spinnen = herrie maken), ontzettende aantallen Bad Sectors; Schijven van 3 dagen oud die nix meer doen: gewoon bagger...! En dat terwijl ik destijds hier nog mijn positieve reacties over de 60GXP heb achter gelaten... (Ik had de schijven toen ong. een half jaar in gebruik)

Omdat ik de 120GXP serie niet wilde afwachten omdat ik IBM al genoeg tijd had gegeven om fatsoenlijke schijven te maken, heb ik 2 systemen geleverd met een Maxtor D740X-6L...

Wat is DAT nou voor een Harddisk...! Tijdens het eerste laadbalkje van XP maakt ie herrie, als ie het druk heeft idem dito; en is deze schijf SNEL ???? Ik dacht van niet... Wellicht vindt ik dit omdat ik IBM gewend ben ?
En als XP een keer mocht crashen is het aantal verloren bytes ook veel groter als de gemiddelde IBM meestal had...

De Maxtor D740X-6L is voor mij a la minute EXIT... Ik vind het ECHT een zielige Quantum met een Maxtor stikkertje erop... Slecht van Maxtor... De traditionele schijven van Maxtor stonden mij meer aan :)

Nu lever ik Seagate Barracuda IV als standaard; bevallen prima. Veel sneller als de netgenoemde Maxtor en maakt voor mij een solide indruk...

Wat ik niet snap is dat vele mensen hier berichten over hun snelle Maxtor D740X-6L; of doen deze mensen dat puur omdat ZIJ nou net een Maxtor hebben ?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 16:10
Than you so much for sharing that whit us ... :D

mja lees dit maar eens en vooral mijn posts en die van brakius dan zie je dat niet alles goed gaat :D

[topic=429158/1/25]

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-04 15:11
Op zondag 21 juli 2002 11:47 schreef SjoZ het volgende:
De Maxtor D740X-6L is voor mij a la minute EXIT... Ik vind het ECHT een zielige Quantum met een Maxtor stikkertje erop... Slecht van Maxtor... De traditionele schijven van Maxtor stonden mij meer aan :)
Quantum is NIET zielig IMHO (heb er zelf 1)
Nu lever ik Seagate Barracuda IV als standaard; bevallen prima. Veel sneller als de netgenoemde Maxtor en maakt voor mij een solide indruk...

Wat ik niet snap is dat vele mensen hier berichten over hun snelle Maxtor D740X-6L; of doen deze mensen dat puur omdat ZIJ nou net een Maxtor hebben ?
De 6L heeft tenopzichte van de "normale" D740X alleen maar vloeistof lagers extra (zou niet trager of sneller moeten zijn) en de normale D740X is een snelle schijf (in RAID valt hij tegen), lees de benchmarks maar.

De seagate ken ik zelf persoonlijk niet (in de praktijk).

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
PASware, ik vind Quantum ook niet zielig, alleen dit model oogt zo... :)

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 11:57 schreef PASware het volgende:
De 6L heeft tenopzichte van de "normale" D740X alleen maar vloeistof lagers extra (zou niet trager of sneller moeten zijn) en de normale D740X is een snelle schijf (in RAID valt hij tegen), lees de benchmarks maar.
Ik heb ook een d740x 40gb met gewone lagers en ben er zeer tevreden over. Hij is echt wel snel en ik heb hem nog nooit een geluid horen maken. Wat ie in Raid config doet weet ik niet, geen ervaring mee.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:44

Exirion

Gadgetfetisjist

Zoek reviews met benchmarks en ga lezen. Met een trolltopic als deze schieten we niet veel op he.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.